Gå til innhold

Vista pre-RC1 sluppet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
du bruker koden fra beta2..

6774807[/snapback]

Og hvis en ikke har den!

Hvorfor skal de reklamere for noe som 100000 "utvalgte" kan laste ned, men de av dem som ikke prøvde beta 2 har ikke en key til pre rc1? Da burde det kommet KLART frem før en begynner å laste ned :no:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
du bruker koden fra beta2..

6774807[/snapback]

Og hvis en ikke har den!

Hvorfor skal de reklamere for noe som 100000 "utvalgte" kan laste ned, men de av dem som ikke prøvde beta 2 har ikke en key til pre rc1?

6775629[/snapback]

Dette er, og har hele tiden vært, et tilbud til dem som gadd å teste Beta 2. Synd dere ikke gadd å laste ned Beta 2, da hadde dere kunne lekt dere med denne builden. Dere for vente på RC1 som alle andre etterslitere.

 

Ikke noe stygt ment, dere kan ikke forvente å få hele tiden. For ingenting...

Lenke til kommentar
Ikke noe stygt ment, dere kan ikke forvente å få hele tiden. For ingenting...

6775639[/snapback]

 

For å sitere artikkelen:

Microsoft har nå gjort Windows Vista pre-RC1 tilgjengelig for alle, men tilbudet blir stoppet ved 100 000 nedlastinger.

Det er artikkelen som gir false forhåpninger. Du trenger ikke vri det til at de som spør er noen sytekopper som tror de får alt gratis. Dessuten vil jeg ikke kalle det å stille opp gratis med testing av microsofts programvare er å "få hele tiden. For ingenting..."

Endret av premium
Lenke til kommentar
"Pre-RC1"? herregud... hva blir det neste - beta-alfa?

Jeg gidder i hvertfall ikke laste ned denne Pre-beta-alfa-en. <gjesp>

6768518[/snapback]

Feil fot utav senga :no:

6768527[/snapback]

Så "gamma" eller "beta ørten" hadde vært bedre? Pre-RC1 gir i hvert fall et bedre intrykk av hvordan MS ligger an i løypa, synes jeg... Endret av Nichlas
Lenke til kommentar
"Pre-RC1"? herregud... hva blir det neste - beta-alfa?

Jeg gidder i hvertfall ikke laste ned denne Pre-beta-alfa-en. <gjesp>

6768518[/snapback]

Feil fot utav senga :no:

6768527[/snapback]

Så "gamma" eller "beta ørten" hadde vært bedre? Pre-RC1 gir i hvert fall et bedre intrykk av hvordan MS ligger an i løypa, synes jeg...

6776173[/snapback]

Gi blaffen i navnet, konsentrer om produktet. Det er ikke sikkert at et engelsk språklig tekst klinger like bra på norsk som: Love You Baby :D:D

Lenke til kommentar

Jeg la inn windows vista igår.. jeg hadde ikke kode.. bare valgte å legge inn uten kode.. det gikk fint.. men hvor lenge det holder veit jeg ikke.. gadd ikke aktivere.. for jeg likte det ikke helt heller.. testa det så vidt med det ene spillet som fulgte med.. å da krasja windows :thumbdown:

 

Men kjørte det ikke akkurat på en "vista ready pc" heller da..

Lenke til kommentar
"Pre-RC1"? herregud... hva blir det neste - beta-alfa?

Jeg gidder i hvertfall ikke laste ned denne Pre-beta-alfa-en. <gjesp>

6768518[/snapback]

Feil fot utav senga :no:

6768527[/snapback]

Så "gamma" eller "beta ørten" hadde vært bedre? Pre-RC1 gir i hvert fall et bedre intrykk av hvordan MS ligger an i løypa, synes jeg...

6776173[/snapback]

Gi blaffen i navnet, konsentrer om produktet.

6776674[/snapback]

For all del, navnet skjemmer ingen og sluttproduktet er det som teller. Problemet er bare det at sluttproduktene til Microsoft alltid har vært hva andre vil betegne som betaversjoner - fulle av feil. Det blir ikke mer ferdig fordi de kaller det Release Candidate.

 

Hvis Microsoft hadde fulgt etablerte standarder, istedet for å finne opp sine egne hele tiden, ville de kanskje forstått at etter beta 2 kommer beta 3, 4, 5 osv. til alle feil er rettet. Og når det ikke er flere feil å finne, først da kommer en evt. RC1. :yes:

 

Så lenge de fremdeles legger inn nye ting, er det en alfaversjon - uansett hva MS selv måtte mene.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Hvilke nye ting snakker du om? MediaMonkey har også det slik. De legger til nye funksjoner i Betaene. Faktisk, er dette helt vanlig praksis når jeg tenker meg om. Kan du fortelle litt om den standarden som du hevder MS ikke følger når alle feil visstnok ikke er rettet til RC1?

 

Sånn som jeg ser det er RC1 et produkt som viser hvordan produktet vil bli. Man trenger dog mer testing og finpussing, og mange programvare-produsenter gir derfor ut flere RC-builds. Hvorfor skulle ikke MS få lov til det?

Lenke til kommentar
For all del, navnet skjemmer ingen og sluttproduktet er det som teller. Problemet er bare det at sluttproduktene til Microsoft alltid har vært hva andre vil betegne som betaversjoner - fulle av feil. Det blir ikke mer ferdig fordi de kaller det Release Candidate.

 

Hvis Microsoft hadde fulgt etablerte standarder, istedet for å finne opp sine egne hele tiden, ville de kanskje forstått at etter beta 2 kommer beta 3, 4, 5 osv. til alle feil er rettet. Og når det ikke er flere feil å finne, først da kommer en evt. RC1.  :yes:

 

Så lenge de fremdeles legger inn nye ting, er det en alfaversjon - uansett hva MS selv måtte mene.

6780203[/snapback]

 

 

Du kan gjerne få henvise til noen større programmer, som ikke har en eneste feil. (Med din standard så skulle tydeligvis de fleste programmene på markedet kalles for Beta).

Lenke til kommentar

Ingen mennesker er feilfrie og programmer må derfor forventes å kunne inneholde feil til en hver tid. Men det er forskjell på å gi ut et program som man etter beste evne har testet grundig og fikset alle kjente feil, og å gi ut programmer med kjente feil. Det siste gjøres stadig av mange og skyldes vel først og fremst økonomiske hensyn som kostnader og profitt. Men det skyldes nok også at de menneskene som sitter og bestemmer når programmet skal slippes ikke bryr seg så mye om kvalitet og at sluttbrukerne belemres med feil. Det samme kan sies om mange programmerere.

 

En utviklingssyklus hvor man kaller ting beta så lenge det er kjente feil forbundet med det, er ikke noe jeg har funnet opp. Det er således ikke "min standard", men noe kvalitetsbevisste programvareutviklere har gjort i mange tiår. Dette er basiskunnskap for utviklere, og noe av det første man lærer på skoler. I hvertfall var det slik tidligere. Når Microsoft (og andre med dem) forsøker å snu opp ned på etablerte standarder, fordi de ønsker raskere profitt, så får det bare virkning for dem som lar seg lure eller ikke vet hvordan det ellers skulle ha vært.

 

Men jeg registrerer at folk her og andre steder reagerer negativt på at noen taler for bedre kvalitet i programvare. Det virker som at man helst vil ha programvare og operativsystem så fort som mulig, selv om det er mange feil i dem. Vel, dere om det. selv om mange brukere er lite kvalitetsbevisste, vil fremdeles en del utviklere fortsette å bry seg om å lage kvalitet. Det går på yrkesstolthet og utfordring i arbeidet. Det er rett og slett ikke noe gøy å lage noe halveis dritt. Her kommer åpen kildekode inn i bildet, fordi kildekoden kan granskes av mange og da er det ikke rom for dårlig programmering.

 

Jeg har selv utviklet programvare i 20+ år og har ingen problemer med å følge en etablert utviklingssyklus som sikrer en høy kvalitet. Men så går jeg heller aldri på kompromiss med kvaliteten og venter heller med å slippe produktet til alle kjente feil er rettet. Mine programmer har dessuten gratis livstidsgaranti. Dvs. så lenge kunden bruker dem, fikser jeg mine egne feil gratis (det skulle bare mangle!).

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar
Mine programmer har dessuten gratis livstidsgaranti. Dvs. så lenge kunden bruker dem, fikser jeg mine egne feil gratis (det skulle bare mangle!).

Hmmm ... minner meg om noen .... :whistle:

6818678[/snapback]

Utdyp gjerne...

 

I mellomtiden kan jeg fortelle deg at det er ekstremt sjeldent i konsulentbransjen at noen tilbyr slik garanti. Og langt fra gratis! Faktisk er normalen at man tar timebetalt for å rette (sine egne) feil i programmer. Dessuten er det ikke snakk om å drive support for dem på livstid.

 

For meg betyr livstidssupporten at jeg må til en hver tid ha tilgjengelig alle OS, kompilatorer og tilleggsverktøy jeg trenger for å kunne rette feil og rekompilere til riktig plattform. Så jeg kan når som helst rette feil f.eks. i et DOS-program fra 1986 som er kompilert med Turbo Pascal 5.

 

Jeg har ennå til gode å høre om noen andre som gjør dette.

Endret av Prognatus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...