Gå til innhold

House! - Anbefaling/diskusjon


Faris

Anbefalte innlegg

Faen meg flere måneder siden siste mixtape nå. House og progressive i en litt mer kommers tone.

 

http://soundcloud.com/feh-1/vegard-oktoper-mixtape

 

1. Christian Poow ft. Valessa - Rhythm Is A Dancer (Fine Touch & Andrey Exx Remix)

2. Horny United ft. Philippe Heithier - Only You (Tujamo Remix)

3. Prok & Fitch vs. Juan Kidd - Star Guitar (Festival Mix)

4. Pryda vs. Arty - Kate Mirage w/ Faithless - Insomnia (Vegard Bootleg)

5. Mat Zo - Frequency Flyer (Original Mix)

6. John Dahlback - Phoenix (Original Club Mix)

7. Skylar Grey - Invisible (John Dahlback Remix)

8. Patric La Funk ft. Grace Regine - Time And Time Again (Original Mix)

9. All The Lights - Chasing Colours (Ian Carey Remix)

10. Tove Styrke - Call My Name (Dimitri Vangelis & Wyman Remix)

11. Thomas Gold - Marsch Marsch (Thomas Gold 2011 Rework)

12. Al Bizzare ft. Alateya - Desire (Club Mix)

13. Sebstian Ingrosso, Alesso - Calling (Original Instrumental Mix)

14. Mick Kastenholt, Andrew Dee - Backstabber (Original Mix)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ny i denne delen av forumet, så det er begrenset hvor mye jeg orker å backtracke. Men tenkte hvertfall å dele noe av det jeg hører på om dagen :) Nye EP'n til Porter Robinson er latterlig bra forresten, å anbefales for de som liker electro!

 

ELECTRO

 

Mulig jeg er sær, men strengt tatt ingen av de låtene du listet opp er electro?

Lenke til kommentar

Ny i denne delen av forumet, så det er begrenset hvor mye jeg orker å backtracke. Men tenkte hvertfall å dele noe av det jeg hører på om dagen :) Nye EP'n til Porter Robinson er latterlig bra forresten, å anbefales for de som liker electro!

 

ELECTRO

 

Mulig jeg er sær, men strengt tatt ingen av de låtene du listet opp er electro?

 

Du er sær :)

Hvis du mener at de hører til en annen sub-sjanger vil jeg gjerne at du forklarer hvor de hører hjemme og på hvilket grunnlag.

Lenke til kommentar

Du er sær :)

Hvis du mener at de hører til en annen sub-sjanger vil jeg gjerne at du forklarer hvor de hører hjemme og på hvilket grunnlag.

 

Jeg aner ikke hvor man skal plassere de låtene, men da jeg begynte å høre på electro på midten av nittitallet så var elektro den type musikk man fikk høre fra artister som Aux 88, Dopplereffekt, DMX Krew, UR, Model 500, osv (sjekk ut X-mixene til Dave Clarke, samt Aux 88).

 

Selvsagt, ting har jo sikkert utviklet seg (og jeg er sikkert gammel og grå), men det du linket til er i alle fall så langt som du kommer i fra det som for meg har gått for elektro de siste 15 årene.

Lenke til kommentar

Kan ikke TS bare skifte navnet på tråden til "Festmusikk-anbefalingstråden?"

 

Så slipper vi diskusjoner om hva som er hva, og ingen får refs for å poste electro osv.

Eller at TS endrer litt regler i tråden.

MEN, fortsatt syns jeg selvfølgelig vi kan holde oss til alt som er her fra før av (Blant annet slikt vi ser på FNT) som House, electro, prog-house osv.

Lenke til kommentar

Kan ikke TS bare skifte navnet på tråden til "Festmusikk-anbefalingstråden?"

 

Så slipper vi diskusjoner om hva som er hva, og ingen får refs for å poste electro osv.

Eller at TS endrer litt regler i tråden.

MEN, fortsatt syns jeg selvfølgelig vi kan holde oss til alt som er her fra før av (Blant annet slikt vi ser på FNT) som House, electro, prog-house osv.

 

Det var ikke ment som refs eller noe slikt fra min side. Var vel bare at jeg fikk et lite håp da jeg så noen poste "elektro" (ref: teksten), og da finne ut av at det ikke var noe i nærheten av det jeg forventet.

Lenke til kommentar

Kan ikke TS bare skifte navnet på tråden til "Festmusikk-anbefalingstråden?"

 

Så slipper vi diskusjoner om hva som er hva, og ingen får refs for å poste electro osv.

Eller at TS endrer litt regler i tråden.

MEN, fortsatt syns jeg selvfølgelig vi kan holde oss til alt som er her fra før av (Blant annet slikt vi ser på FNT) som House, electro, prog-house osv.

 

Det var ikke ment som refs eller noe slikt fra min side. Var vel bare at jeg fikk et lite håp da jeg så noen poste "elektro" (ref: teksten), og da finne ut av at det ikke var noe i nærheten av det jeg forventet.

 

Det var heller ikke ment som no angrep på deg : )

Jeg bare kom på det når jeg så hva du skrev.

Lenke til kommentar

Problemet med å endre navnet til "festmusikk" er vel at tråden ender opp med at alle kidza poster alle de phete låtene som Guetta pumper ut i samarbeid med en rekke "hotte" halv-rappere som pitbull, lil' pain(som jeg liker å kalle ham) og resten av gutta fra cash-money-heroes gjengen..

Endret av Hvorre™
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med å endre navnet til "festmusikk" er vel at tråden ender opp med at alle kidza poster alle de phete låtene som Guetta pumper ut i samarbeid med en rekke "hotte" halv-rappere som pitbull, lil' pain(som jeg liker å kalle ham) og resten av gutta fra cash-money-heroes gjengen..

 

Haha Nå mente jeg ikke bokstavelig talt festmusikk da.

Men noe i den duren.

For all del, kall tråden sensation diskusjon.

Lenke til kommentar

Du er sær :)

Hvis du mener at de hører til en annen sub-sjanger vil jeg gjerne at du forklarer hvor de hører hjemme og på hvilket grunnlag.

 

Jeg aner ikke hvor man skal plassere de låtene, men da jeg begynte å høre på electro på midten av nittitallet så var elektro den type musikk man fikk høre fra artister som Aux 88, Dopplereffekt, DMX Krew, UR, Model 500, osv (sjekk ut X-mixene til Dave Clarke, samt Aux 88).

 

Selvsagt, ting har jo sikkert utviklet seg (og jeg er sikkert gammel og grå), men det du linket til er i alle fall så langt som du kommer i fra det som for meg har gått for elektro de siste 15 årene.

 

Nå er det sånn at Electro innen House sjangeren, og ren elektronisk musikk som du refererer til er to ganske forskjellige ting. Bare for å ta eksempler her, så har du Mord Fustang, Crispy Cake og Zedd som kanskje er de mest reinspikka Electro komponistene innen House sjangeren idag.. yet, de er fortsatt et stykke unna det du vil fram til. Dessuten utvikler ting seg som du sier, ikke alltid like lett å definere sanger. Man har jo Complextro også.. hvor går skillet liksom når man drar inn elementer fra andre sjangere, som dubstep feks. Poenget er hvertfall at man kan ikke sammenlikne 15år gammel elektronisk musikk med dagens Electro i House sjangeren.

 

Eksempel av Fustang under her, som ikke er i nærheten av han Dave Clarke karen;

 

Endret av blcmn
Lenke til kommentar

Ikke for å virke sær fra denne kanten heller, men Mord Fustang og resten av gjengen du nevner er vel ikke spesielt representativt for electro-HOUSE, de nærmer seg mer dubstep i mine øyne..Mye av det Deadmau5 har laget, spesielt HiFriend, The reward is cheese og some chords er mye mer ren electrohouse spør du meg..

Lenke til kommentar

Nå er det sånn at Electro innen House sjangeren, og ren elektronisk musikk som du refererer til er to ganske forskjellige ting.

 

Mener du at "electro innen house sjangeren" (slik du definerer det) ikke er ren elektronisk musikk?

 

Det du poster er vel mer dubstepaktig og ligner mer på Skrillex-greier (eller hva det heter) enn klassisk electro.

 

Dessuten utvikler ting seg som du sier, ikke alltid like lett å definere sanger. Man har jo Complextro også.. hvor går skillet liksom når man drar inn elementer fra andre sjangere, som dubstep feks. Poenget er hvertfall at man kan ikke sammenlikne 15år gammel elektronisk musikk med dagens Electro i House sjangeren.

 

Hadde jeg sammenlignet 15 år gammel electro med dagens (ekte, i mine øyne) electro så hadde nok likhetene vært store. Aux 88, f.eks., lager fortsatt electro og har vært med helt siden starten, og de lager vitterlig fotsatt electro slik jeg vil definere det når de først lager electro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...