Gå til innhold

Instancefremskritt - hoppe over AQ40 etter BWL?


Anbefalte innlegg

Min guild/allianse har nettopp knertet Nefarion in BWL, og vi ser litt fremover mot hva vi skal gjøre nå. Veldig mange vil hoppe over AQ40 og gå rett på Naxx.

 

Hva synes folk som har begynt på Naxx at man burde gjøre? På en side ser Naxx mye morsommere ut, men på den andre siden har nesten alt jeg har lest sagt at man kommer ikke lengre enn en eller to bosses inn i Naxx uten å ha vært gjennom AQ40, dels pga gear (f.eks AQ40 Nature resist gear) og dels pga hva man lærer om encounters i AQ40.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvor 'hardcore' dere er imho, AQ40 kan vel lett ditches som en 'sidegrade-instance' skulle jeg tro(i alle fall delvis)... Men da ikke så veldig hvis dere har tatt Nefarian for første gang etter ~1 år siden BWL blei releasa og dere progresser seint og er lite dedikerte sånn sett.

Endret av Carl M
Lenke til kommentar

Jeg har jaffal merka at på de serverne jeg har spilt på så har guilder som har skippa AQ40 hatt UHORVELIG treigere fremgang. Snakk om å bruke fire uker på å pinne Razuvious liksom. Jeg tror vel at jeg hadde protestert rimelig heftig hvis guilden jeg var i skulle finne på noe sånt.

 

Dessuten er jo AQ40 full av helt sinnsyke enkelt-items, de som sier looten er middelmådig i forhold til BWL der burde kikke etter en gang til.

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Jeg har jaffal merka at på de serverne jeg har spilt på så har guilder som har skippa AQ40 hatt UHORVELIG treigere fremgang. Snakk om å bruke fire uker på å pinne Razuvious liksom. Jeg tror vel at jeg hadde protestert rimelig heftig hvis guilden jeg var i skulle finne på noe sånt.

 

Dessuten er jo AQ40 full av helt sinnsyke enkelt-items, de som sier looten er middelmådig i forhold til BWL der burde kikke etter en gang til.

6762539[/snapback]

Helt enig. Det går alltids an og farme trash mobs i Naxx sånn inn i mellom, siden de dropper ganske nice items også, men for all del, gjør hele AQ40 før dere begynner for fullt i Naxx.

 

Edit: noen som vet hvor mye NR man trenger i AQ40 både for casters og melee?

Endret av Luzifer
Lenke til kommentar

Guildet jeg er med i startet på AQ40 etter at vi clearet BWL, og er på Huhuran nå. Hadde henne på 1 % i går. Vi har ikke hatt noen forsøk i Naxx enda. Vår plan er å ta AQ40 og bruke litt tid på å geare opp alle før vi drar til Naxx. De fleste av oss håper jo selvfølgelig på trash runs nå snart, men bossene starter vi nok ikke på med det første.

 

Dersom dere kun har tatt Nefarian 1 gang er det vel fortsatt mange hos dere som hovedsakelig har MC gear, og ikke BWL gear. Da kan det være en ide å starte på AQ40 for å oppgradere med utstyr derfra også. Tier 2,5 er ikke helt dumt når en skal til Naxx.

 

Edit: Det er kun 2 fights hvor du trenger NR i AQ40, Huhuran og Vicidous. I den første bør melee og hunters ha over 200, og 2 MTs 315. Vicidous har jeg ikke sett så mye på enda, men alle bør nok ha en del NR der. I tillegg kan NR være til hjelp på The Royal Trio, spesielt når dere fortsatt lærer fighten.

Endret av Maltas
Lenke til kommentar
Vi bruker ca 200 for tanks, 0 for casters ok 250 for melee og hunters

6762823[/snapback]

Ingen NR på casters hos Huhuran og Vicidous heller?

6762905[/snapback]

 

Vi har ikke tenkt få ned Vicidous.. For mye risk vs reward med tanke med hvor mye det koster guildet i potions og ikke mins tid..

 

Anngående Huhuran så er det ikke noe poeng å ha NR gear på casters siden det bare er de 15 nærmeste som får poison volley uansett.

Lenke til kommentar
Jeg har jaffal merka at på de serverne jeg har spilt på så har guilder som har skippa AQ40 hatt UHORVELIG treigere fremgang. Snakk om å bruke fire uker på å pinne Razuvious liksom. Jeg tror vel at jeg hadde protestert rimelig heftig hvis guilden jeg var i skulle finne på noe sånt.

 

Dessuten er jo AQ40 full av helt sinnsyke enkelt-items, de som sier looten er middelmådig i forhold til BWL der burde kikke etter en gang til.

6762539[/snapback]

Helt enig. Det går alltids an og farme trash mobs i Naxx sånn inn i mellom, siden de dropper ganske nice items også, men for all del, gjør hele AQ40 før dere begynner for fullt i Naxx.

 

Edit: noen som vet hvor mye NR man trenger i AQ40 både for casters og melee?

6762547[/snapback]

 

med den taksen vi bruker på Huhuh trenger Casters 0 nr og melee trenger ca 200buffa... på Visc så bruker mt med 300nr og resten rundt 200 og... han er ikke verdt å ta for guilds som ikke har tatt cthun er da min mening siden det koster en del pots å ta han

Endret av wailer
Lenke til kommentar
Min guild/allianse har nettopp knertet Nefarion in BWL, og vi ser litt fremover mot hva vi skal gjøre nå. Veldig mange vil hoppe over AQ40 og gå rett på Naxx.

 

Hva synes folk som har begynt på Naxx at man burde gjøre? På en side ser Naxx mye morsommere ut, men på den andre siden har nesten alt jeg har lest sagt at man kommer ikke lengre enn en eller to bosses inn i Naxx uten å ha vært gjennom AQ40, dels pga gear (f.eks AQ40 Nature resist gear) og dels pga hva man lærer om encounters i AQ40.

6761848[/snapback]

 

 

Ikke gå til Naxx.. Instrucktor raz og anub rekhan er såppas lette fight i grunn hvis man ha bra nok gear og litt erfaring, men får guilds som nettopp har tatt Bwl for første gang kommer det nok til å ta uker før dere tar de..

 

Aq opp til Huhu brude dere klare å ta meget fort siden de VELDIG lette og kan droppe bra gear som er soppas stor upgrade fra bwl gear

Lenke til kommentar
Drit i tier 2,5 - Det er erfaringen du får fra AQ sine encounters&andre fights som teller, å skippe AQ40 er tull av den grunnen.

 

Trådstarter:Det finnes ikke noe som heter Nefarion. 192334534 tegn!

6764524[/snapback]

Mener du virkelig at de skal disenchante det da? Selvfølgelig er erfaring en meget viktig del, men gear gjøre ikke akkurat saken vanskeligere heller.

Lenke til kommentar

Som nevnt tidligere, er det erfaring du får fra AQ40 som er mest verdifullt, ikke det gearet du får. Bossencounterene er ganske drastisk forskjellige fra BWL, og det å lære tankegangen bak de nye encounterene vil hjelpe dere ekstremt i Naxxramas. Equipet gjør det også enklere, og som nevnt er følelsen av å ta nye bosser meget deilig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...