Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Det fikk vi kjenne mot Barcelona, og Osasuna. Jeg føler som deg også at Alonso er en viktig brikke, men det skal jo midtbanespillere være også. Khedira derimot føler jeg gjør en god jobb, litt den "usynslige" jobben med å b.l.a. legge press på motstanderne osv. Men Alonso er på et høyere nivå, en bedre playmaker.

 

Mourinho er smart, ingen tvil om det. Men som vi har sett så fungerer ikke alltid den defensive fotballen. Real Madrid burde jo egentlig vært et offensivt lag. Var det jo før...

 

og Di Maria burde bli benket. Lei av å se de lefse-innleggene hans som det ikke blir mål av. Totalt ufarlige skudd og dårlige innlegg. Skjønner ikke hva som skjer med han?...

 

Alonso er nok den spilleren Real Madrid ikke er i stand til å erstatte fullt ut. Lass, Khedira og Gago klarer ikke den samme jobben. Jeg vil tro Xabi er Real Madrids viktigste spiller. Laget får en veldig stor dimmensjon ved å ha han på banen, han tilfører laget trygghet og er vel egentlig den som leder laget mest. Greit nok at midtbanespillere generelt er viktige, men vil jeg strekke meg så langt å si at det verste tapet for Real Madrid vil være å ha han ute.

 

Synes forøvrig det blir litt teit å kategorisere fotball så enkelt som offensiv og defensiv, det finnes flere nyanser. Synes Mou har helt klart tilpasset seg spansk fotball(enn det kritikerne forestilte seg), og jeg klarer ikke helt å se den store forskjellen på han og Pellegrinis spillestil. Selv om de to har og hadde ulike spillere til disposisjon, så er det ikke den store forskjellen. Mou synes jeg også tar i større grad sjanser enn hva han gjorde i Inter og Chelsea(for eksempel to midtbanespillere mot Barca, hvem ville gjort det?). Han tar grep fort og er flink til å analysere kampbildet. I starten av sesongen så lå Özil, Ronaldo og Higuain(Benzema, etterhvert) altfor lavt i banen, dette er ikke lengre så åpenbart etter mitt syn.

Han har helt klart ikke den samme taktikken han hadde i Inter og Chelsea. Det var ikke akkurat overflod av kreative spillere i Inter og Chelsea-tiden. Alonso, Özil, Ronaldo, di Maria, Kaka, Granero(til en viss grad) er alle kreative spillere. Så mange kreative spillere har han ikke hatt før, synes jeg.

 

Di Maria er ung ennå, og han har spilt ekstremt mye denne sesongen, og han må være den som løper mest. Så det er nesten noe en må forutse. Han er for øvrig helt utrolig i pressfasen og det å være førsteforsvarer. Nå som Kaka ser ut til å komme tilbake kan man endelig rullere di Maria slik at han får hvile. Han har ikke spilt så bra i det siste, men sesongen under ett så er han en av Real Madrids beste spillere. Jeg innrømmer glatt at jeg tok feil av han, trodde ikke han skulle dominere så mye som han har faktisk har gjort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig at Alonso er den viktigste spilleren i laget. Vi sliter uten han, og midtbanen(de to sentrale) blir alt for lite med når vi ikke har med Alonso. Ikke bare er han selv god, men han gjør de andre gode.

 

Jeg synes at Madrid har vært litt for defensive i år, satset litt for mye på kontringer, noe som har gjort at vi ikke har fått satt et veldig godt etablert spill. Men første omgangen mot Atletico i cupen på Bernabeu og kampen sist mot Sociedad var veldig bra. Vi kan selvsagt ikke spille slikt hver gang, men det er de to kampene som jeg virkelig husker i år. Mourinho trenger selvsagt tid og jeg tror det kommer med tiden, men jer personelig er veldig kritisk til mine lags prestasjoner og jeg ønsker det beste for dem.

 

Di Maria var god i starten av sesongen, men etter Barcelona kampen og etterfulgt av divingen(e) mot Sevilla fikk han seg en real formnedtur. Synes vi burde gitt han en pause litt før, men forhåpenligsvis får han den nå. Özil var god på kanten og Kaka virket frisk, og det å la de 3 rulere litt på de to plassene tror jeg alle parter bare har godt av. Ronaldo kan også få hvile engang i blant han også, for han har også spilt veldig mye i år.

Lenke til kommentar

Sitter og dagdrømmer om Fabregas & Vidic, jeg. Men 750 mill er bare urimelig. No way!

 

Men jeg må innrømme at det hadde vært digg om Cesc kom til Madrid. Passer perfekt til Alonso, og gjør nok en "litt" bedre jobb en Khedira og Lass. Men sannsynligvis kommer det vel bare til å forbli en drøm. Dessverre :(

Lenke til kommentar

Tror du Cesc velger Madrid foran Barcelona da? Hvis det skulle bli et klubbskifte på ham, er det vel barca som er den heteste favoritten? Og Arsenal forlanger jo ikke akkurat småpenger for ham heller..

 

Men det er jo lov å dagdrømme da :p:)

 

 

Sitter og dagdrømmer om Fabregas & Vidic, jeg. Men 750 mill er bare urimelig. No way!

 

Men jeg må innrømme at det hadde vært digg om Cesc kom til Madrid. Passer perfekt til Alonso, og gjør nok en "litt" bedre jobb en Khedira og Lass. Men sannsynligvis kommer det vel bare til å forbli en drøm. Dessverre :(

Endret av Stigi81
Lenke til kommentar

Var en spennende kamp i går etter at Casillas ble utvist. Men Adan var rolig og god og man kjempet godt. Man hadde faktisk 36% possesion i går, det dårligste på 5 år, men var jo en grunn til det. Adebayor bommet på 3 100% sjanser og burde virkelig satt minst ett. Marcelo var fantastisk i går og viser at vi har verdens suverent beste venstreside i verden offensivt.

 

Litt skuffa over at Kaka ikke startet slik som man gjorde i sist hjemmekamp, men når utvisninga kom var det like greit. Neste kamp er mot Levante hjemme(8-0) sist, og tipper Mourinho kommer til å spare noen mann til CL kampen mot Lyon.

Lenke til kommentar

Mario Götze. Alt jeg sier.

 

Han tipper jeg kommer til å bli helt sinnsykt god. Drar han til Man U, vil han få en utrolig bra utvikling vil jeg tro. Hadde håpet at han kom til Real, men ser ikke ut som det kommer til å skje uansett. Ville bare dele mine tanker om han, hehe. Men seriøst - dritgod. Det er det han kommer til å bli.

 

Og når det gjelder kampen mot Levante har ikke akkurat Mou spart veldig på kruttet? Jaja, går vel bra uansett. :)

Lenke til kommentar

Jaja, 1-1 og det går mot videre CL spill, men må si at jeg forventet litt mer. Herlig at Benzema scorer og viser med det at det er han som det bør satset på. Er vel ikke så alt for mye å si uten om det, men vi får satse på at vi får satt et tidlig mål eller 2 slik vi ikke må sitte å være nærvøse gjennom hele kampen.

Lenke til kommentar

Burde nok spilt 4-3-2-1 som Marca meldte før kampen. Mange som var svake i går. Bra og ikke minst viktig med et mål bort.

 

Uenig, skjønner ikke hvorfor vi skal gjøre om spillet vårt fordi vi møter Lyon på bortebane i CL. Mot Barcelona kanskje, men det er bedre at vi styrer kampet på våre primisser. Marca ønsket vel også en ren 4-3-3 med CR og Özil/Di Maria på kantene, og ikke en 3-2 som du sier.

 

Problemet vårt er at vi ikke har de spillerne som kan slå de avgjørende pasningene i like stor grad som f.eks Barcelona. Alonso kan, Özil kan. Bak der er det få. Di Maria er svak nok engang og burde være ute av laget, CR er heller ikke i form, og jeg synes han shower litt vel for mye. Greit når det lykkes, men litt vel mange hælspark nå. Kaka burde bli satt inn i laget og Özil ut på kanten som vi spilte for noen uker siden. Og dette bør være uanvhenig av om man spiller hjemme eller borte, i CL eller liga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...