Gå til innhold

Den store Real Madrid tråden


Gonzolaz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig fryder jeg meg ikke over skaden til Messi, klarer ikke kose meg over at en spiller har det vondt sånn sett. Men gleder meg fordi det kommer Madrid til gode.

 

Uansett, dommern virka ivrig på å dele ut kort. Det røde til Pepe syntes jeg var strengt, det røde til CR syntes jeg virka riktig istarten, men etter reprisen ble jeg litt usikker. Og det siste røde fikk vel Forlín etter at han klaget på mål nr 2 og 3 til Madrid, det er i såfall en svært unødvendig måte å sende seg selv tidlig i dusjen på.

 

Pepe var strålende i dag, bra det er levante som står for tur neste kamp og ikke et bedre lag. Selvom Ramos også var veldig god som stopper, ikke fult så god som Back. Pepe MoM for min del. Forsvaret ellers gjør det greit, Casillas redder det han får, Xabi sentrer, Lass jobber jækli bra, Higuain har ingen god første omgang, ingen god andre omgang heller bortsett fra målet, CR var heller ikke så god i dag, i det hele tatt ganske svakt offensivt. Dog Benzema skorer et klassemål, håper det får frem godspillt i gutten, vet han har det inni seg.

 

Må heve oss mange hakk fra dette om det skal bli no pokaler i år, MYE slurv. Også savner jeg litt mer angrepsvilje, litt mer press. Skulle tro man var i CL finale og ikke ville gå i angrep. Jeg vet at laget kan angripe og holde et press bra, om man bare kjører litt på, burde gjøre det bedre enn dette på Santiago Bernabeu mot Espanyol. Tror kanskje det kunne hjulpet litt å ha en mann mindre, men det varte jo ikke lenge.

 

Menmen, tre viktige poeng nok en gang. Har lyst til å si at Barcelona garantert ikke kommer til å gå på en smell mot Racing, men etter Hercules-kampen tør jeg ikke helt si det. Håper de kan stjele et par poeng.

 

Til slutt, fun fact. De 3 siste kampene mot Espanyol har endt 3-0 til Real Madrid.

Lenke til kommentar

Sporting lå bakpå hele matchen. Men det viser likevel igjen at Messi er veldig viktig for laget. Heldigvis er han bare ute i 2 uker.

 

Uansett har ikke det så mye å si. Vi har spilt fantastiske kamper hittil ihvertfall, og har kommet greit ut av noen litt vanskelige kamper, annet enn et feilskjær mot Hercules. Men de tre poengene vi tapte der vant vi tilbake igjen mot Atletico, så vi ligger forasåvidt på skjema i forhold til ifjor.

 

El Clasico vil avgjøre La Liga igjen denne sesongen.

Endret av Maefteda
Lenke til kommentar

Skal bli spennende å se Barcelona mot Athletic Bilbao borte uten Messi. Blir en tøff kamp, tror nok Barca tar det, men er nok en av kampene noen poeng kan ryke.

 

Det var utrolig deilig å se Higuain få målet sitt på tirsdag, han har vært lettere frustrert de siste kampene og tror nok han begynner å nette regelmessig utover nå.

Lenke til kommentar

Tipper Mourinho er ferdig i klubben før sesongen er omme. Han er en dårlig match for Real Madrid, der stilen på fotballen er minst like viktig som resultatene. Jose Mourinho står for en resultatorientert drittfotball.

 

No way jose om det er godt nok for kravstore madristas dersom trofeene skulle utebli denne sesongen. Og for å være helt ærlig så ville jeg skjønt dem. Kun Liverpool spiller kjipere fotball.

Lenke til kommentar

Om Mourinho forsvinner før han har vært der et år minst er det jo skandale for Real Madrid. Bytter trener årlig og får ikke noe kontinuitet inn i laget.

 

Nå er jeg riktignok ikke Mourinhos største fan, og ikke nevneverdig imponert over det som har blitt prestert fra Reals side i år. Småseiere, sliter med å score og får ikke angrepsspillet til å sitte. Jeg synes dere burde beholdt Pellegrino, det var jo tross alt en veldig god sesong i La Liga ifjor. Problemet var jo bare at Barcelona var enda bedre. Skammelig måte Mourinho presset seg inn og gamletreneren ut hvertfall.

 

Higuain er forøvrig ikke til å kjenne igjen. Har misset en god del klare målsjanser nå.

Lenke til kommentar

Helt tragisk, vært skeptisk fra første stund, men dette begynner å bli ræva. Hadde vært bedre om vi hadde spilt offesiv fotball og kampen hadde endt 3-3 men vi skaper ikke noe før det er igjen 10 min. Da er vi 4+ mann i boksen på innlegg osv. Etter min mening er det bare Ajax kampen som er godkjent i år, og det bør bli bedre de nærmeste kampene.

 

Jeg gir faen om vi vinner La Liga, Copa del Rey og CL hvis vi fotsetter med det spillet her. Helt sykt at et lag som scorte over 100 mål i ligaen i fjor har gått måløse av banen to ganger allerede.

Lenke til kommentar

Hadde Higuain og Ronaldo vært i samme form som i fjorårssesongen hadde det stått minst 3-0 i dag. Viktig at man får i gang dem snart.

Pipita er ligger altfor ofte langt nede i banen og er med på å bygge opp spillet. Han skal jo ligge helt på grensen stort sett hele tiden å vente på en gjennombruddspasning, noe som skjer altfor sjelden pga. de trege kontringene

Lenke til kommentar

Problemet er jo ikke at vi er for få i angrep,

 

 

Pipita er ligger altfor ofte langt nede i banen og er med på å bygge opp spillet. Han skal jo ligge helt på grensen stort sett hele tiden å vente på en gjennombruddspasning, noe som skjer altfor sjelden pga. de trege kontringene

 

Du sier i innlegg nr 2 at Higuain ligger for lavt, med andre ord er han ikke der han skal være, = få i angrep.

Og det er ikke pga at kontringen går treigt. Ja selvsagt burde det gå mye fortere i kontringen enn det det gjør nå. Men vi skal være blant verdens beste i etablert spill og når man har 1-2 mann i boksen etter innlegg, alltid i undertall rundt 16, ingen bevegelser fra FLERE spillere på motstanders halvdel blir det alt for dårlig.

 

Higuain sto f.eks i dag veldig mye ute på siden, Benzema også, de skal ligge på 20-16 meter konstant etablert. Ronaldo litt lenger ut når han spiller kant. Midtbanespillere må gå på løp inn i boks, langs sidene, opp langs sidene osv. Kort og greit alt for lite bevegelse etablert, og når noen først går på løp så er det ingen man kan spille ballen til siden man ikke har nok folk der oppe.

 

Og sånn har det vært i alle kampene i år, mulig med unntak av Ajax kampen.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...