Gå til innhold

Hvilket fabrikat angående laptop?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yay, FirstPost :cool:

 

det kommer litt ann paa hvilken prisklasse du er i, Dell :thumbup: er ett godt navn innen laptops og du kan jo customize dem paa nettstedet .

 

HP har ganske gode specs men koster ofte litt mye i forhold til hva du faar,

 

Compaq er ganske bra og har vanligvis ganske bra priser, du kan ogsaa faa veldig gode specs hvis du er villig til aa betale (for oyeblikket har jeg en 3.2 GhZ P4 med 1024mb ram)

 

ellers saa er latops ikke saa veldig fokusert paa merkene, de forskjellene som finnes er vanligvis saa smaa at en vanlig pc-bruker sannsynligvis ikke vil merke dem i det hele tatt,

 

(vedder paa 3 flames :whistle: )

Lenke til kommentar

Nå er jo HP og Compaq ett og samme siden HP kjøpte opp Compaq for noen år siden.

Dell har jeg førstehåndserfaring med og det er ikke aldeles positivt.

At Hydro sa opp avtalen med Dell sier jo sitt, har opplevd skremmende høye prosentvise feilrater og Dell er veldig reserverte når det gjelder å innrømme feil. Ikke noe særlig for kundene.

 

Skulle jeg anbefalt noe er det HP's bedriftsserie PC'er, rett og slett fordi det er de PC'ene vi har hatt minst problemer med, veldig få HW feil og veldig bra support om det skulle trenges.

 

Dell, Acer, Packard Bell, Fujitsu Siemens og diverse fjøsmekk PC'er derimot kommer til stadighet innom for service. Statistisk vil jeg da si at overnevnte påstand om at det ikke er forskjell på bærbare vitner om at vedkommende ikke har snøring. Jopbb med sakene i minst 5 år før du uttaler deg og ikke kom med påstansder basert på subjektiv synsing ;)

- One down, two to go, hehe ;)

 

At HP koster litt mer er jo et resultat av skikkelig kvalitetssikring, du får ikke Mercedes til Ladapris for å si det slik.

 

Det eneste fornuftige alternativet til HP's bedriftsserie er Lenovos bedriftsserie hva kvalitet angår.

Ikke se deg blind på tall og specs, se på helheten

Lenke til kommentar

jeg har motsatt erfaring enn Jalla. I firmaet der jeg jobbet, hadde vi veldig negativ erfaring med HP/Compaq, mens Dell pc'ene fungerte mye bedre.

Og om det skulle oppstå en feil, har Dell en kjempe god service.

 

Så personlig har jeg kun brukt Dell siden 1998, og angrer ikke et sekund.

Forrige Dell pc som ble sendt til de evige jaktmarker for et år siden, hadde gått i bakken tre ganger, og lå og slang i skole sekken min i et år (og da var pc'en allerede 5 år).

 

Med et ekstra batteri, holdt pc'en hele skole dagen uten å måtte bruke strømforsyning. Og pc'en jeg har i dag D510, holder samme mål.

Med et ekstra batteri, jobber jeg hele skole dagen uten å bruke strømforsyning.

 

Du må tenke på hva du egentlig er ute etter. En bærbar pc til skole/jobb som krever god batteri tid? Må ha lavere CPU hastighet, og ikke kraftig grafikk kort/stor skjerm.

 

Eller en kraftig bærbar som "erstatter" en stasjonær, som må ha kraftig CPU og grafikk kort? og en 17"++ skjerm. Men krever da strømuttak etter 30-60 minutter.

 

Du får sjeldent i pose og sekk. Jeg valgte bevisst en "svak" pc for å få den stille og med god batteri tid (en hel skole dag er god batteri tid)

En bærbar erstatter så og si aldri en stasjonær, du har den som oftes i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...