Gå til innhold

Dead Rising kverker 360 maskiner...


Staal

Anbefalte innlegg

Ja dårlige greier. Min tålte ikke overgangen til HDTV, irriterende når man har lyst til å endelig få prøve litt HD-gaming.  :mad:

6736752[/snapback]

 

Jepp, har hørt at folk flest med problemer har spilt på HDTV`er. Helt tydelig at det er noe i dette.

6736766[/snapback]

 

 

Ja. Jeg er så redd for at xboxen min skal bli ødelagt pga tvn min, så jeg spiller med tvn avslått...

6737936[/snapback]

 

. X360 rendrer jo alt i 720P internt for så å eventuelt å bli skalert opp eller ned, så den skal jo i teorien bruke ca like mye krefter uansett, eller?

6737990[/snapback]

 

Myte. Derfor Moto GP 2006 og NFS Most Wanted for eksempel hakker mye mer i 720p enn på en vanlig TV. Så det er mange spill som tydeligvis ikke gjør det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo tydeligvis en veldig anerkjent myte:

 

Games are actually rendered internally at 720p, and the ATI video engine scales the video up or down to the desired resolution.

 

GameSpot: X360 Hands-on

6738076[/snapback]

 

Og hvordan forklarer du da framerate forskjellene mellom de spillene f.eks på vanlig TV kontra HDTV ?

 

MS vil jo ikke innrømme dette selvsagt. Kanskje dere ikke skal svelge alt som disse selskapene forteller... De fortalte jo ikke at PGR3 rendres lavere heller enn 720p akkurat.

Lenke til kommentar
Det er jo tydeligvis en veldig anerkjent myte:

 

Games are actually rendered internally at 720p, and the ATI video engine scales the video up or down to the desired resolution.

 

GameSpot: X360 Hands-on

6738076[/snapback]

 

Og hvordan forklarer du da framerate forskjellene mellom de spillene f.eks på vanlig TV kontra HDTV ?

 

MS vil jo ikke innrømme dette selvsagt. Kanskje dere ikke skal svelge alt som disse selskapene forteller... De fortalte jo ikke at PGR3 rendres lavere heller enn 720p akkurat.

6738124[/snapback]

 

Jeg for min del er glad for at microsofts konspirasjoner blir avslørt. Dette har det forsøkt å holde skjult lenge! Men nå er katta ute av sekken. Jeg føler meg skikkelig lurt.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

At utviklere kan bruke forskjellig framebuffere på xbox 360 har vel vært kjent lenge. PGR3 bruker ikke 720p, mens f.eks. Tomb Raider bruker forskjellig framebuffer avhengig av hvilken oppløsning man bruker (se selv, som Staal sier går det glattere ved 480p enn 720p).

 

At dette skal ha noe å si for om boksen blir ødelagt eller ikke, tviler jeg derimot veldig sterkt på. Er nok så enkelt som at jo lenger man spiller jo større sjanse er det for at den blir for varm og noe går galt. Oblivion og Dead Rising er begge veldig gode spill, ergo spiller folk lenger.

 

Til slutt så vil jeg si at man ikke bør bite på agnet til Staal. Han er etter hva jeg kan se fryktelig ivrig etter å irritere xbox 360/Nintendo-eiere. Hva med å poste noe konstruktivt for en gangs skyld, Staal?

Endret av arnegn
Lenke til kommentar
At utviklere kan bruke forskjellig framebuffere på xbox 360 har vel vært kjent lenge. PGR3 bruker ikke 720p, mens f.eks. Tomb Raider bruker forskjellig framebuffer avhengig av hvilken oppløsning man bruker (se selv, som Staal sier går det glattere ved 480p enn 720p).

 

Interessant. Jeg forstår ikke hvorfor utviklerne gjør det slik. Hadde det ikke vært bedre om de siktet inn på 720P og lot videochipen skalere det opp og ned etter behov? Har kanskje noe med at det er mange spill som har vært utviklet med Xbox i tankene for så å ha blitt kastet over på X360 istedet, eller?

Endret av espent
Lenke til kommentar
Det er jo tydeligvis en veldig anerkjent myte:

 

Games are actually rendered internally at 720p, and the ATI video engine scales the video up or down to the desired resolution.

 

GameSpot: X360 Hands-on

6738076[/snapback]

 

Og hvordan forklarer du da framerate forskjellene mellom de spillene f.eks på vanlig TV kontra HDTV ?

 

MS vil jo ikke innrømme dette selvsagt. Kanskje dere ikke skal svelge alt som disse selskapene forteller... De fortalte jo ikke at PGR3 rendres lavere heller enn 720p akkurat.

6738124[/snapback]

 

Jeg for min del er glad for at microsofts konspirasjoner blir avslørt. Dette har det forsøkt å holde skjult lenge! Men nå er katta ute av sekken. Jeg føler meg skikkelig lurt.

 

Dr Peedee

6738174[/snapback]

 

Sarkasmen din unngår meg ikke.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er et tankekors at hver ENESTE gang det dukker opp noen konspirasjonsteorier om Ps3, som at Cellen er fullstendig ubrukelig, grafikkortet er et Voodo 2 kort i ny forkledning, så har mange INGEN problem med å godta det.

Men med en gang noen faktisk kan påvise negative ting som ikke har blitt oplyst om i 360 så er det bare tøv. Når spill skal være "native" 720p i følge Microsoft går det jo ikke an at det er store ytelsesforskjeller mellom den og lavere oppløsninger. Det skal være forbeholdt PC-spill, IKKE konsollspill.

Lenke til kommentar
Jeg syns det er et tankekors at hver ENESTE gang det dukker opp noen konspirasjonsteorier om Ps3, som at Cellen er fullstendig ubrukelig, grafikkortet er et Voodo 2 kort i ny forkledning, så har mange INGEN problem med å godta det.

Men med en gang noen faktisk kan påvise negative ting som ikke har blitt oplyst om i 360 så er det bare tøv. Når spill skal være "native" 720p i følge Microsoft går det jo ikke an at det er store ytelsesforskjeller mellom den og lavere oppløsninger. Det skal være  forbeholdt PC-spill, IKKE konsollspill.

6738359[/snapback]

Bah.. det er jo samma for xbox 360 og ps3 det. Konspirasjonsteoriene løftes, noen protesterer mens andre nikker smilende. Er bare forskjellige folk som gjør hva avhengig av hvilken konsoll det er.
Lenke til kommentar
Interessant. Jeg forstår ikke hvorfor utviklerne gjør det slik. Hadde det ikke vært bedre om de siktet inn på 720P og lot videochipen skalere det opp og ned etter behov? Har kanskje noe med at det er mange spill som har vært utviklet med Xbox i tankene for så å ha blitt kastet over på X360 istedet, eller?

6738270[/snapback]

Aner ikke, men her er en kommentar fra Blim-Blim/Xboxyde:

Games are free to use any framebuffer resolution they want. It may be easier for developers to render everything to a 1280x720 framebuffer and then scale it down to whatever they want, but they are not required to at all. They can very well use a 852x480 framebuffer for 480p widescreen and a 640x480 one for 4:3.
Lenke til kommentar
Interessant. Jeg forstår ikke hvorfor utviklerne gjør det slik. Hadde det ikke vært bedre om de siktet inn på 720P og lot videochipen skalere det opp og ned etter behov? Har kanskje noe med at det er mange spill som har vært utviklet med Xbox i tankene for så å ha blitt kastet over på X360 istedet, eller?

6738270[/snapback]

Aner ikke, men her er en kommentar fra Blim-Blim/Xboxyde:

Games are free to use any framebuffer resolution they want. It may be easier for developers to render everything to a 1280x720 framebuffer and then scale it down to whatever they want, but they are not required to at all. They can very well use a 852x480 framebuffer for 480p widescreen and a 640x480 one for 4:3.

6738407[/snapback]

 

Jepp. Så hvis man vil ha best mulig framerate lønner det seg å spille på vanlig TV, eller ihvertfall 480P selv på HDTV. Trist.

Lenke til kommentar
Jepp. Så hvis man vil ha best mulig framerate lønner det seg å spille på vanlig TV, eller ihvertfall 480P selv på HDTV. Trist.

6738520[/snapback]

Det gjelder kun de få spillene som bruker 480p framebuffer. Det er også en universall naturlov, mindre data krever mindre båndbredde. Prøv med PC'en din, du kan f.eks. sammenlikne fps'en i et spill ved max oppløsning og ved min oppløsning. Du kan også prøve å løfte steiner, legg merke til at to steiner er tyngre enn én, forutsatt at de er like store. Men enig i at det er trist er at noen utviklere ikke klarer å lage spill som går glatt.
Lenke til kommentar

Dette blir ene og alene Microsofts feil hvis det er tilfelle. Hardwaren bør takle 100% bruk av alle prosessorkjerner i mange, mange timer i strekk. Det samme gjelder grafikkortet.

 

Jeg har forøvrig knapt hørt om folk som ikke har hatt et eller annet problem med 360-en sin :(

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jepp. Så hvis man vil ha best mulig framerate lønner det seg å spille på vanlig TV, eller ihvertfall 480P selv på HDTV. Trist.

6738520[/snapback]

Det gjelder kun de få spillene som bruker 480p framebuffer. Det er også en universall naturlov, mindre data krever mindre båndbredde. Prøv med PC'en din, du kan f.eks. sammenlikne fps'en i et spill ved max oppløsning og ved min oppløsning. Du kan også prøve å løfte steiner, legg merke til at to steiner er tyngre enn én, forutsatt at de er like store. Men enig i at det er trist er at noen utviklere ikke klarer å lage spill som går glatt.

6738556[/snapback]

 

Sånt er vel ikke trist, er vel bare å kjøpe de titlene man har lyst på. Unngå de andre. I noen spill er glatt frame rate kontinuerlig viktigere enn i andre spill. Og det er ganske åpenbart at mange av oss har forskjellige oppfatninger av som er bra/akseptabelt i de enkelte spillene.

 

Nå gjør forøvrig Staal alt for å dra opp stemningen her. :) Ærevære, da får vi noe å diskutere. Men den dagen jeg setter 360'n min til 480p på HDTV'n min fordi han tror han har funnet ut noe lurt (og som i praksis ikke stemmer på min HDTV) - da... da er Ari Behn blitt folkelig.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

IGN sin XBox-redaksjon hadde vell nærmere 40-50% breakdown, ifølge en mail-bag på sine 360'er.

Men de bruker sikkert maskinen litt mere enn average joe uti gata.

Så dersom ikke alt er slik som det skal, så er vell sjangsene større at de opplever problemer enn andre..

 

Og den leveringsstansen rett etter release på 360'ene, er vell også en indikasjon om at det var betydelig flere enn de 3-5%'ene Microsoft vil innrømme.

 

Regner også med at DVD-rom-leverandørene ikke hadde blitt utbyttet så flittig som de har blitt til nå, dersom de oppfylte kvalitets-kravene i kontraktene med Microsoft.

 

Uansett så er det ikke noen fordel å la være å kjøpe Dead Rising dersom det skulle vise seg at den knekker maskiner, i fremtiden vil helt sikkert andre spill også bruke de resursene, og da kan det jo være en fordel å ha fått byttet maskinen med en ny som tåler den, dersom ikke din skulle tåle den.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...