Gå til innhold

Dead Rising kverker 360 maskiner...


Staal

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja. Tror egentlig ikke MS _ikke_ har stresstestet maskinen med alle kjernene på samtidig, så her snakker vi nok bare om max uflaks. I tillegg er dette:

was tipped off today by an employee of a major publisher (he wished to keep his name and company anonymous)

Ikke akkurat verdens mest troverdige da, selv om jeg forstår hvorfor han vil være anonym. Så jeg føyer ikke dette vekk og sier at det klart er BS, men jeg ville heller aldri hatt kommet med konklusjonen at dette som står her er sant.

 

Langt mindre poste på et forum "Jeg visste det." Jeg velger heller å vente å se og så dømmer jeg da.

Lenke til kommentar
Ja dårlige greier. Min tålte ikke overgangen til HDTV, irriterende når man har lyst til å endelig få prøve litt HD-gaming.  :mad:

6736752[/snapback]

 

Jepp, har hørt at folk flest med problemer har spilt på HDTV`er. Helt tydelig at det er noe i dette.

Lenke til kommentar

For å ta et eksempel i samme gate: på IGN forumet til DOA4 sitter det forskremte tenåringer i "unaiten" som er livredde for å starte/kjøpe spillet (doa4), siden en urban myth hadde det til at det spillet var cursed på noe vis så man var så godt som sikret en red ring of death.

Vel, som den staute viking jeg er så lot jeg ikke slike pysegutter fra vinland skremme meg, og ganske riktig. Maskinen virker tross alle skumle rykter på nettet.

(lang og tungvindt måte å si "tøv" på, men men...)

 

edit: glemte naturligvis å nevne at i samme vikingånd, tok jeg sjansen på å spille alle mine spill på en HD-ready tv, og splitte mine bramseil; hverken tv eller 360 ligger med buken i været. Gee; I'm a lucky guy.

 

edit2: ja, til og med Dead Rising. Utrolig men sant.

Endret av freke
Lenke til kommentar

Så lenge det ikke kommer noen offisiell uttalelse så behandler jeg dette som tullball. Hvert eneste spill som kommer ut får skylda for å kverke 360er. Hvorfor har det ikke skjedd med noen av de som har anmeldt spillet? Da hadde vi jo garantert hørt om det via media.

 

Skummet forøvrig gjennom femten sider på Dead rising forumet til Neoseeker, og det var det 1 post om 1 person som hadde opplevd at spillet fraus.

 

Ikke bli la denne idiotpropagandaen skremme dere fra en bra spillopplevelse.

Lenke til kommentar

Jeg har spilt timesvis med Dead Rising demoen på min 360/HDTV uten noe som helst problem. Ingen av mine venner i statene som har spilt fullversjonen har opplevd noen problemer heller. Mulig det er et problem, men ikke så stort som det blåses opp til å være. En fjør blir til ti høns o.s.v....

 

Hvis det er slik at Dead Rising bruker mer av systemet enn noe annet X360 spill så er det jo klart at det er større sjanse for at maskiner med en eller annen svakhet krasjer.

Endret av espent
Lenke til kommentar

En ting er sikkert og det er at folk med problemer skriker mye høyere enn de uten. Med tanke på hvor mye mer utbredt diskusjonsforum på nettet er nå enn ved tidligere konsollanseringer, slik at folk med problemer lettere får oppmerksomhet, så føler jeg meg ikke overbevist om at det er så mye mer problemer med X360 enn med Xbox og PS2. Noe verre er det så klart da maskinvaren blir mer og mer kompleks, men i mine kretser har jeg inntrykk av at det var like ille med Xbox og PS2 når de kom. Gamecube og Dreamcast vet jeg ikke helt hvordan det stod til med da få jeg kjenner har hatt de konsollene, men sikkert ikke helt rosenrødt det heller.

Endret av espent
Lenke til kommentar
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=13615

Dead Rising kverker maskiner fordi det er det første spillet som bruker mer enn en prosessor, så maskiner blir for varme... Utrolig. Litt av en maskin MS har servert oss denne gangen...    :roll:

6736717[/snapback]

Bare sånn BTW, så har 360 bare en CPU, men med tre kjerner. Dead Rising er altså første spill som bruker mer enn en kjerne.

Lenke til kommentar
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=13615

Dead Rising kverker maskiner fordi det er det første spillet som bruker mer enn en prosessor, så maskiner blir for varme... Utrolig. Litt av en maskin MS har servert oss denne gangen...    :roll:

6736717[/snapback]

Bare sånn BTW, så har 360 bare en CPU, men med tre kjerner. Dead Rising er altså første spill som bruker mer enn en kjerne.

6737716[/snapback]

 

Bra at du er en kjernekar og rettet opp i det da.

Lenke til kommentar
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=13615

 

Interessant. Han sier også at maskiner som tar kvelden er langt høyere enn MS` 5-6% og er nærmere 30-50%.

 

Jeg visste det.

 

Dead Rising kverker maskiner fordi det er det første spillet som bruker mer enn en prosessor, så maskiner blir for varme... Utrolig. Litt av en maskin MS har servert oss denne gangen...    :roll:

6736717[/snapback]

 

Ja, selvfølgelig er alt Microsofts skyld – ikke utviklerene som optimaliserer spillene dårlig. :roll: Microsoft vet hva de gjør.

 

Hovedkortet på PC-en min tok kvelden da jeg spilte Street Legal 2, da er det "farlig" å spille dette.

Lenke til kommentar
http://biz.gamedaily.com/industry/feature/?id=13615

 

Interessant. Han sier også at maskiner som tar kvelden er langt høyere enn MS` 5-6% og er nærmere 30-50%.

 

Jeg visste det.

 

Dead Rising kverker maskiner fordi det er det første spillet som bruker mer enn en prosessor, så maskiner blir for varme... Utrolig. Litt av en maskin MS har servert oss denne gangen...    :roll:

6736717[/snapback]

 

Det er bra du ikke ble servert denne gangen da. :)

 

Forøvrig verdt å merke seg at for hver eneste utgivelse så har det blitt postet rundt på nettet at det har ødelagt maskiner. Bare søk på nettet så finnner du det. PGR3 f.eks. Graw kverket jo mange! (om ikke alle untatt min da). Microsofts egne oppdateringer av maskina har drept kanskje flest. Hvis det ikke hadde vært for DOA som kansje tok flere.. You name it... Ikke noe nytt med slike poster.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Ja dårlige greier. Min tålte ikke overgangen til HDTV, irriterende når man har lyst til å endelig få prøve litt HD-gaming.  :mad:

6736752[/snapback]

 

Jepp, har hørt at folk flest med problemer har spilt på HDTV`er. Helt tydelig at det er noe i dette.

6736766[/snapback]

 

Jeg tror det er motsatt, at det er de med vanlig TV som går i stykker. Ingen jeg har hørt om som har fått ødelagt sin 360 når de har hatt HDTV. Jeg har HDTV selv og har aldri hatt problemer heller. Jeg tror HDTV beskytter 360'n, mens det er de med vanlig TV og som bruker den til spilling som får den ødelagt. Så det er nok tydelig at det er noe i det i stedet. :)

 

Dr Peedee

Endret av Dr.Peedee
Lenke til kommentar
Ja dårlige greier. Min tålte ikke overgangen til HDTV, irriterende når man har lyst til å endelig få prøve litt HD-gaming.  :mad:

6736752[/snapback]

 

Jepp, har hørt at folk flest med problemer har spilt på HDTV`er. Helt tydelig at det er noe i dette.

6736766[/snapback]

 

 

Ja. Jeg er så redd for at xboxen min skal bli ødelagt pga tvn min, så jeg spiller med tvn avslått...

Lenke til kommentar
Ja dårlige greier. Min tålte ikke overgangen til HDTV, irriterende når man har lyst til å endelig få prøve litt HD-gaming.  :mad:

6736752[/snapback]

 

Jepp, har hørt at folk flest med problemer har spilt på HDTV`er. Helt tydelig at det er noe i dette.

6736766[/snapback]

 

 

Ja. Jeg er så redd for at xboxen min skal bli ødelagt pga tvn min, så jeg spiller med tvn avslått...

6737936[/snapback]

 

hehe, høres ut som en god ide. Kommer kanskje an på hvor stor tv du har da. En liten tv er kanskje ikke like farlig som en stor en :)

 

Jeg forstår ikke helt hvorfor det skulle spille noen rolle om man har HDTV eller SDTV. X360 rendrer jo alt i 720P internt for så eventuelt å skalere opp eller ned, så den skal jo i teorien bruke ca like mye krefter uansett, eller?

Endret av espent
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...