Gå til innhold

Billig air condition


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg å lese dette før du går til innkjøp av noe.

6735414[/snapback]

 

Dette høres da merkelig ut. Alle proffe serverrom, sikkert også nettavisen sitt, er utstyrt med luftkjøling.

6735464[/snapback]

Det har blitt sagt veldig mange steder at aircondition er absolutt ikke anbefalt i samme rom som pc(er).

6735511[/snapback]

 

Det må gjelde BILLIGE aircondition i tilfelle. En skikkelig aircondition skal justere både temperatur og luftfuktighet til optimalt nivå.

Og ja, alle serverrom med med mer enn en håndfull servere har aircondition.

6735567[/snapback]

Det er veldig mange serverrom som har luftkjøling, disse har sjelden noe som regulerer luftfuktighet.

 

Det er vel heller få av de splittene som justerer luftfuktigheten. Jeg har ikke montert noen som gjør det ihvertfall.

Lenke til kommentar
Anbefaler deg å lese dette før du går til innkjøp av noe.

6735414[/snapback]

 

Dette høres da merkelig ut. Alle proffe serverrom, sikkert også nettavisen sitt, er utstyrt med luftkjøling.

6735464[/snapback]

Det har blitt sagt veldig mange steder at aircondition er absolutt ikke anbefalt i samme rom som pc(er).

6735511[/snapback]

 

Det må gjelde BILLIGE aircondition i tilfelle. En skikkelig aircondition skal justere både temperatur og luftfuktighet til optimalt nivå.

Og ja, alle serverrom med med mer enn en håndfull servere har aircondition.

6735567[/snapback]

Det er veldig mange serverrom som har luftkjøling, disse har sjelden noe som regulerer luftfuktighet.

 

Det er vel heller få av de splittene som justerer luftfuktigheten. Jeg har ikke montert noen som gjør det ihvertfall.

6736195[/snapback]

 

Er det bare meg, eller stusser dere også over kidebruken til artikkelen. Ref fra en databutikk i Nederland som har fått mange klager. Og PCworld i USA. Hvorfor ikke gjenskape dette og lage en artikkel om den faktiske virkingen, og hvilke kjølere som en ikke annbefaler. Dette artikkelen, slik som mange andre på nettavisen, minner meg mer om et ukritisk folkeeventyr, enn en kritisk nyhetsartikkel. Når produsent annonserer med kjøling tilpasset til PCrom, så er det i mine øyner en mindre risiko for problemer knyttet mot denne type kjøling. Klart en skal være ekstra oppmerksom på statisk elektrisitet når en åpner PCen. Men denne artikkelen tolker jeg som det er bedre med varmt serverrom enn et rundt 20 grader.

 

Ukritisk kilding. Finnes det flere artikler som forsvarer denne?

Lenke til kommentar
Hvor finner en tak i små/mobile og billige air condition for et lite pcrom (2/3 maskiner) Noen som har erfaring fra disse mobile air condition som f.eks Wilfa ? Brukt air condition er vel også av interesse.

6734882[/snapback]

 

Hva med Elkjøp f.eks?

6734899[/snapback]

 

MAT9KACW virker OK. Noen som har erfaring med denne? Er det tank for kondens, og er det avluftingsslange for å få varm luft ut av rommet?

6734957[/snapback]

 

Er vel ikke AC uten begge de to tingene?

Lenke til kommentar

 

Ja. PCworld har videreformidlet "folkeeventyret" med en liten omskriving. Her blir artikkelen slaktet i begge trådene, og kalt agurk-nyhet. Jeg mener fortsatt kildene er særs svake. At en nederlansk datakjede opplever at mange har problemer i sommervarmen vil jeg tolke som om det har vært for varmt i pcrommet, og ikke at det har vært problemer med ESD. Har de virkelig undersøkt om feilvarene er skadet av ESD eller har de bare antatt at alle har kjøpt aircondition.

 

Jeg trenger mer bevis for å tro på denne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...