Gå til innhold

SE neste presentasjon


Anbefalte innlegg

Forandringer bør da ikke bli innfelt-linsedeksel, jeg har ikke sant for dette :)

 

Aktivt skrivebord høres veldig bra ut, tror Se har en god konkurrent til nokia-brukerene som er ute etter mer valg og snarveier :)

 

Vi får håpe på svært få bugs ved denne og at den er testet ut før den sendes i produksjon :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke helt sansen for det, er ikke så mye mer enn det. Innfelt linsedeksel er ikke akkurat noe som gir et blikkfang, hvertfall ikke på W800i, der må jeg si at det ikker dirkete pent.

 

Det er også slik at det ofte blir slarkete med tiden slik at det åpnes bare du putter telefonen i lomma..

Lenke til kommentar

Det er masse spekulasjoner i denne tråden, som regel er disse i overkant optimistiske.

Dagens mobiler, er gårsdagens teknologi, pga pris og tilgjengelighet.

 

Jeg skal forsøke å skissere litt hvordan markedet kommer til å se ut etterhvert.

For det virker som noen tror at det blir mer og mer innhold i mobilene, med få unntak er dette feil.

 

Markedet blir delt opp i flere og flere segmenter, noen vil overlappe hverandre, sant nok, men den "ultimate" mobilen som har alt, kommer vi ikke til å se mer av.

For SE sin del, er det for de har vokst, og satser vidre fremover i ulike klasser, de andre produsentene følger etter, Nokia, Samsung m.fl.

 

Det vil se omtrent slik ut, musikk, bilde, video, business, design og enkle modeller som f.eks J serien.

Merk at video og bilde, er to forskjellige, f.eks kommer ikke oppfølgeren til K800 å ha både 5 megapxl cam, OG VGA 30fps, disse spesifikasjonene blir delt opp i ulike modeller og klasser.

 

Cam i Walkman serien, kommer til å ligge under det man ser i cybershot serien fremover, f.eks neste år, vil det være 5 megapxl cam i cybershot serien, mens det i Walkman vil være 3.2 megapxl cam, slike tendenser blir det mer og mer av.

 

:)

Lenke til kommentar

Jeg tror egentlig ikke vi ser så mange overaskelsene, det blir som iår, vi får en oppfølger og masse rykter om noe vilt senere på året. Vi ser oppgraderinger og walkman -serien vil bli enda mer populær, noen oppfølgere kommer vel til de nåværende modellene på toppen der.

 

nokia vil lansere en N93, oppfølgeren til N80, lurer på hva Se's svar til den blir, k850i?

 

Men la oss konsentrere oss om denne som kommer nå. Jeg tror den med dynmiske menyer o.l. vil åpne for enda flere spennende muligheter. desverre er det ikke en symbian så java gjelder fortsatt.

 

Siden bare er en søster modell av K790/K800i så tror jeg fremdeles vi får se noe helt rått. video-oppløsningen er i stand til å konkurrere med flere modeller på markedet.

 

Bmwm3, har vi hørt flere rykter om handycam-serien til SE?

Lenke til kommentar

Handycam-serien kommer vel i 2007! Det ville være det mest logiske!

 

Vil "K810i" få dagens walkman-spiller eller samme som i K800i?(ja, vet det ikke er store forskjellen) Noen Walkman 2.0 player blir det vel ikke!?! :ermm::cry:

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Handycam-serien kommer vel i 2007! Det ville være det mest logiske!

 

Vil "K810i" få dagens walkman-spiller eller samme som i K800i?(ja, vet det ikke er store forskjellen) Noen Walkman 2.0 player blir det vel ikke!?! :ermm:  :cry:

6764427[/snapback]

 

Mht handycam, så er det litt kaos, jeg har tidligre nevnt at de er usikre på hvilket OS de skal bruke fremover på smart mobilene sine, UIQ er tungvindt å jobbe med sies det.

Av den grunn er 3 modeller satt på "vent".

Handycam skulle kommet i skallet til M600, og ha UIQ, det siste jeg har hørt om denne, er at den ikke har UIQ derimot, og kommer i et annet skall...

Hva som faktisk skjer er jeg usikker på, men ikke forvent den i 1Q 07...

:)

 

K8** kommer ikke til å bruke Walkman V2, det er det Walkman labelen som kommer til å bruke selvsagt...

;)

Lenke til kommentar
er det sannsynlig at det kommer en walkman mobil med 3,2 megapixler i år?

 

hadde tenkt til å kjøpe W850i når den kommer ut, men venter heller hvis det kommer noe bedre før jul.

6781457[/snapback]

 

Ser ikke ut som det blir iår dessverre.

Er mange som håper på dette, til det er bare til å se på andre innlegg jeg har skrevet her inne.

:)

 

Glemte å nevne... vi får snart hilse på Milo :)

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar
Vil man kunne regne med at walkman-mobilene med 3,2 megapixler vil ha AF, BestPic, Blitz o.s.v.? Det skulle ikke forundre meg om de ikke kommer med dette! Frustrerende det der at de deler inn i kamera, video, musikk o.s.v! :ermm:

6781891[/snapback]

 

På samme måte som Cybershot ikke har fullverdig walkman funksjoner, minne, hardware, sortware.

Så vil det samtidig være noe lavere specs på kamera på Walkman mobilene.

AF har hittil vært skille, om det blir mer enn bare en "generasjon" vet jeg ikke.

neste år vil vi se 3.2 megapxl camera i walkman enheter, mens vi vil se 5 mega pxl på oppfølgeren til K800 bl.a.

:)

Lenke til kommentar

Jeg mener systemet til SE er veldig bra :)

 

Jeg har personlig anskaffet meg en K800i idag og det er er faktisk en versjon som er litt av alt og den er utrolig rå, så om det skulle være noen tvil tror jeg oppfølgeren blir like bra :)

 

En walkman-entusiast har med det ikke noe behov for et sykt fett kamera og en foto-entusiast bryr seg mindre om mp3-spilleren, motsatt igjen :) Derfor er det vel blitt som det er blitt. Ser fremover på dette med interesse, tror det blir bra jeg :)

Lenke til kommentar

SE vil altså desverre fortsette å ikke gi oss alt i ett, tilogmed når det gjelder noe så enkelt som programvare.

 

K800i/K810i + walkman 2 hadde jo vært nydelig, men det vil de altså ikke at vi skal ha. At folk ikke skjønner at jeg irriterer meg over SE sin holdning på sånt (M600i, K800i, fremtidige cybershot og walkman'mobiler), synes jeg er merkelig.

Lenke til kommentar
En walkman-entusiast har med det ikke noe behov for et sykt fett kamera og en foto-entusiast bryr seg mindre om mp3-spilleren, motsatt igjen :) Derfor er det vel blitt som det er blitt. Ser fremover på dette med interesse, tror det blir bra jeg :)

6783964[/snapback]

En som tar kjempegode bilder vil gjerne også ha god mp3-software. Jeg vet i hvert fall at jeg, og mange andre, ikke liker å måtte velge enten eller.

Lenke til kommentar

Men jeg snakker her om de som virkelig er ute etter en kamera-telefon er ofte ikke ute etter den råeste mp3-spilleren samtidig, da cybershot-modellene som kommer sansyneligvis har walkman 1.o-spilleren mener jeg vi ikke har rett til å klage på dette.

 

Selvsagt, du kunne nok laget en modell som tokalt i et prisnippet til verks, men da vil vi som du ofta har sagt på msn få i pose og sekk noe som ikke er vanlig den dag i dag fra SE sin side. kanksje de burde lære av sin ergeste konkurrent, nokia? N93 er jo en helt rå mobil med det meste innenfor dekslet, her har SE noe å ta igjen :)

 

Men enda tror jeg nok vi nøye oss med å velge, enten eller når det kommer til mobiler fra SE.

Lenke til kommentar
En walkman-entusiast har med det ikke noe behov for et sykt fett kamera og en foto-entusiast bryr seg mindre om mp3-spilleren, motsatt igjen :) Derfor er det vel blitt som det er blitt. Ser fremover på dette med interesse, tror det blir bra jeg :)

6783964[/snapback]

En som tar kjempegode bilder vil gjerne også ha god mp3-software. Jeg vet i hvert fall at jeg, og mange andre, ikke liker å måtte velge enten eller.

6784064[/snapback]

 

I forrige generasjon hadde du jo f.eks W800i, bra kamera og bra på mp3\radio. Ihvertfall overlegen de jeg har prøvd av nokia, siemens og samsung sine i den generasjonen. K800i tar jo både bra bilder og har bedre mp3\radiofunksjoner enn f.eks N73, men videodelen på kameraet er jo litt i slappeste laget.

Lenke til kommentar
SE vil altså desverre fortsette å ikke gi oss alt i ett, tilogmed når det gjelder noe så enkelt som programvare.

 

K800i/K810i + walkman 2 hadde jo vært nydelig, men det vil de altså ikke at vi skal ha. At folk ikke skjønner at jeg irriterer meg over SE sin holdning på sånt (M600i, K800i, fremtidige cybershot og walkman'mobiler), synes jeg er merkelig.

6784057[/snapback]

 

Jeg sjønner at du irriterer deg på dette. Jeg vil helst ha en Cybershot-telefon med Walkman 2.0 Player og gode videomuligheter.

Alikevel kan jeg jo også sjønne at Sony Ericsson vil tene mest mulig. Det å dele opp i musikk,kamera,video o.s.v er både positivt og negativt. De som vil ha en telefon med gode fotomuligheter slipper å betale for funksjoner de ikke trenger. Samtidig går dette ut over de vil ha en telefon som er veldig god på alt.

Lenke til kommentar
I forrige generasjon hadde du jo f.eks W800i, bra kamera og bra på mp3\radio. Ihvertfall overlegen de jeg har prøvd av nokia, siemens og samsung sine i den generasjonen. K800i tar jo både bra bilder og har bedre mp3\radiofunksjoner enn f.eks N73, men videodelen på kameraet er jo litt i slappeste laget.

Ja, W800i var nydelig på det å kombinere ferdigheter. Selv om den og K750i burde vært samme mobil med ulike deksler, så hadde den i hvert fall både bra kamera og mp3. Hadde det ikke vært irriterende om K750i ikke kunne flashes til walkman, og W800i f.eks. bare hadde 1,3 mp kamera? Det er sånn det blir fremover...

 

Alikevel kan jeg jo også sjønne at Sony Ericsson vil tene mest mulig. Det å dele opp i musikk,kamera,video o.s.v er både positivt og negativt. De som vil ha en telefon med gode fotomuligheter slipper å betale for funksjoner de ikke trenger. Samtidig går dette ut over de vil ha en telefon som er veldig god på alt.

Joda, forstår SE sin tankegang, og har selvfølgelig respekt for at de gjør det som sikrer dem mest overskudd. Jeg, som forbruker, liker dog ikke at de lar vær å inkludere ting som ikke ville kostet dem et øre mer i produksjonskostnader, rett og slett fordi de ikke ønsker at mobilen skal være bra på dette. De har altså muligheten til å lage en alt-mulig-mobil, men det er ikke teknologi, størrelse, pris eller noe slikt som hindrer dem, det er at de ikke vil konkurrere med seg selv.

 

edit: Bare så det er sagt relativt tidlig: Jeg aner ingenting om forskjellene på walkman 2 og 1, om de er store eller små. Først og fremst prinsippet jeg ikke liker..

Endret av arehei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...