Gå til innhold

SE neste presentasjon


Anbefalte innlegg

500000 farger er det ikke noe som heter.. Men det jeg gjorde var bare å svare på et annet innlegg. Det er han som skrev om 500000 farger som begynte å snakke om det. Og jeg har ikke skrevet at det finnes noe som heter 500000 farger. Det var et eksempel.. (noe som du burde skjønt.!)

 

500 k var bare et tall tatt ut av luften, vet godt at det ikke finnes en skjerm med 500k farger, men var for å illustrere et poeng.

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

500k eller 16m, uansett minimal forskjell om man sammenligner med 262k. Som jeg har sagt tidligere finnes det flere telefoner som har 16m her i Norge, og påstanden om at en av disse er dag og en telefoner med 262k er natt er tullprat.

 

Fargedypde har veldig lite å si i forhold til feks oppløsning.

 

Ser du feks K800i mot E60 kan ingen uten forkunnskaper si hvilken som har 16m og hvilken som har 262k.

 

Fint om vi nå kan droppe OT, lese bedre hva andre skriver og diskutere neste lansering fra SE. :)

 

 

bmwm3: Har du hørt noe om tilbehør? Ord som BT v2.0 og A2DP klinger bra hos meg. :innocent:

 

Kunne tenke meg en Nokia HD-601 med BT v2.0 og bedre batteri.

2209670_enh_im.jpg

Lenke til kommentar

Dette ser lovende ut, altid spennende med nye Sonyericsson-telefoner.

 

Har du noe info om oppløsninger på video på denne nye K800?

  • Antall fps (bilder i sekundet)
  • Pixler (f.eks, 640x480)
  • Format

Hvordan blir skjerm-størrelsen?

  • Type(f.eks TFT)
  • Oppløsning(f.eks, 640x480)
  • Størrelse(f.eks, 2")

Får vi noe nytt ved denne? 3G og EDGE i samme telefon?

 

Du nevner nytt UI, hvilket blir evnt. dette?

Jeg antar det vil medføre en del bugs, siden det er et helt nytt UI på denne, og vrient å sette seg inn i? er det samme type meny-system på denne?

 

Utover lyd, vet du om det vil bli satset på stero ved denne?

 

Hvilke kamera funksjoner blir det ved denne? Får vi autofokus? vet Se har vært veldig iverige på å droppe dette på sine "oppfølgere" som ved K610, W810, utrolig plagsomt at de dropper dette.

 

 

Utover de nye modellene, har du mer informasjonm om modellnavn, eller hvilke de bygger på?

Åssen type telefone blir det? klassisk, clamshell?

 

Det skal bli spennende å se hva SE har i ermet, høres ut som en lovende telefon, men er det verdt å drøye kjøpet av en K800 til fordel for denne, og evntuelt, hvilken prisklasse vil denne ligge i?

 

Noen som har informasjon om presantasjon av denne? tipper selv det blir nærme juletider ;)

Lenke til kommentar

Video oppløsning ser ut til å bli QVGA 30fps.

 

som jeg har sagt tidligre, er dette ikke en "ny" model, det er slik K800 var ment å skulle være, men den ble fremskyndet kraftig.

K800 var ment å komme ut i Oktober ca.

Så ikke forvent voldsomme forandringer fra K800, som jeg sa tidligre, tenk på W800-W810.

Mht ny UI, ligner dette på meny systemet i PSP, hvis du har sett dette?

Men dette er en cybershot model, så selvsagt er det AF og det meste annet ved denne, slik som K800.

Mht presentasjon har jeg nevnt dette tidligre i tråden her, formen blir candybar på denne.

Kan ikke si så mye om de andre ennå, håper å komme tilbake med mer info om det snart.

:yes:

Lenke til kommentar

Så vi kan forvente oss en N93 konkurrent?

 

Du sier at den opprinnelige K800i skulle komme i oktober, vil vi også se denne ved disse tider?

 

Mht. PSP-systemet har jeg ikke sett dette, desverre. Blir det dette en symbian med mulighet for å legge inn egene programmer/funksjoner?

 

Blir det walkman funksjoner ved denne? (flymodus?, Mp3-spilleren til walkman serien?)

 

Siden du nevner, W800/810 forandringer, vil da muligens også joysticken forsvinne her?

Lenke til kommentar

Aaah, spennende :yes:

 

Lurer på om den nye modellen (K810i) kan være ryktebildene vi så tidligere i år, som vi da trodde var K800i. Den skulle jo få ny UIQ og alt det der, og jeg husker at menyen lignet på PSP-menyen.

 

Se bare her:

http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...e_k800i/22680/3

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...991&s=amobil.no

 

Eller er jeg helt på jordet? :p:D

Lenke til kommentar
Aaah, spennende :yes:

 

Lurer på om den nye modellen (K810i) kan være ryktebildene vi så tidligere i år, som vi da trodde var K800i. Den skulle jo få ny UIQ og alt det der, og jeg husker at menyen lignet på PSP-menyen.

 

Se bare her:

http://www.amobil.no/artikkel/mobiltelefon...e_k800i/22680/3

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...991&s=amobil.no

 

Eller er jeg helt på jordet?  :p  :D

6750997[/snapback]

 

Har tenkt det samme selv. hadde vært genialt det, fordi jeg misliker denne joysticken som hele tiden blir ødelagt.

Lenke til kommentar

se_betty_f1.jpg

Se til høyre, Er det ikke joystick?, jueg synest å se at det er nettop dette som er der, tar jeg feil?

post-49396-1137491984.jpg

Er dette bilde av menyen til "betty" eller tar jeg feil?

 

og to høyttalere som vil gi stereo-lyd.

Jeg håper virkelig stero-høytallerene her blir bedre enn de som vi finner på N73, de er mer eller mindre skuffende..

 

En annen nyhet skal være at modellen har et innebygget grafikk-kort av typen GoForce 4800 med aktiv 3D-støtt

Dette mener jeg lyder godt, da vi faktisk vil få en litt rå grafikk på spillene og film vil gå lett, dette er jo veldig spennende med tanke på 30fps QVGA, tror dette vil blir rimelig rått.

 

Fant noe informasjon, hvor simen1 hadde bladd opp en del teknisk om denne grafikkkort brikken:

 

Jeg fant litt mer info om den ryktede GoForce 4800-brikken:

http://www.clubic.com/actualite-18575-nvid...ce-3d-4800.html

http://www.nvidia.com/page/goforce_3d_4500.html

http://www.mobilemag.com/content/100/102/C3723/

 

Noen høydepunkter fra spesifikasjonene:

Bilder: Koder (behandler) JPEG-bilder opp til 2048x1536 pixler maks 10 bilder per sekund

Video: Koder (tar opp) video i 640x480 med maks 30 FPS (H.263 MPEG4 CIF)

3D: 6 Pixel pipelines, 128bit minne, 1,3 MB intern cache

Skjermoppløsning: maks 640x480 (2D), maks 320x480 (3D) med 262.000 farger, støtter to skjermer

Prosess: 130nm low-power, 10x13 mm brikke, ca 1,5V.

5451789[/snapback]

 

Utifra dette, tror jeg egentlig det kan bli en rå opplevelse å bruke denne telefonen, samtidig har den lavt strømforbruk, noe som er veldig positivt.

 

I tillegg hevdes det fra enkelte at "Betty" vil få en svært lik søstermodell med 3G og videotelefoni. Det er enda ikke dukket opp noen annen spesifikk informasjon på "Wilma" (K800i) annet enn at målene visstnok er på 10,7 x 4,5 x 1,9 cm og vekten 108 gram. Om denne informasjonen stemmer, så vil "Wilma" ikke være stort større enn dagens K750i, om enn noe tyngre.

Så utifra det som står der, så er egentlig K800i søstermodellen til til "betty" da den kom først, om vi skal se på hva bmwm3 sier så er dete riktig, men da den vi snakker om her er da "betty" ?

 

post-39385-1156684031_thumb.jpgpost-39385-1156684228_thumb.jpg

Ellers, Hvilke modeller er dette? er det 'K850i', og 'W830i' eller det ikke fastslått?

Lenke til kommentar

Nå blir det litt mange spm og spekulasjoner her :)

 

For det første, dette er ingen oppfølger av K800, den kommer neste år - ok?

Forvent ingen mirakler mht den mobilen jeg her har nevnt.

Jeg forsøkte å gi dere en nøkternt bilde av hvordan det ville være ved å nevne W800 og W810, altså ingen revolusjon, så Wifi er neppe aktuelt!

:)

Det jeg nevnte var mer minne, QVGA video 30fps, og et par andre detaljer.

Altså, dette er kun en oppgradert K800, med ny UI og et nytt design.

:)

Betty var K790 mener jeg å huske.

 

En konkurent til N93?

Ikke denne modellen.

 

Den nye UI er ikke Symbian, så er fremdeles Java programmer som gjelder, men man kan selvsagt legge til det som i tidligre modeller.

Men ja, mer frihet, endre ikoner bl.a, man kan gjøre menyene mer personlige, og skreddersy de mer etter eget ønske.

Endret av bmwm3
Lenke til kommentar

Du nevner et nytt design, dette vil jo faktisk gi muligheter for mer innmat, jeg kan godt ta feil, men hadde vært rått med en grafikk-brikke ;)

 

Den nye UI er ikke Symbian, så er fremdeles Java programmer som gjelder, men man kan selvsagt legge til det som i tidligre modeller.

Men ja, mer frihet, endre ikoner bl.a, man kan gjøre menyene mer personlige, og skreddersy de mer etter eget ønske.

 

Dette høres spennende ut, håper ikke teleoppratørene sperrer for denne muligheten da de ofte vil endre meny-systemet med f.eks "entry"

 

Du nevner her, mer muligheter for å skreddersy menyene, vil vi få meny hurtigtaster i på skrivebordet her? ifølge bildene sett fra posten min tideligere ser det ut som de har åpnet for denne muligheten :hmm:

Lenke til kommentar
Du nevner her, mer muligheter for å skreddersy menyene, vil vi få meny hurtigtaster i på skrivebordet her?

6751569[/snapback]

Nye UI har aktivt skrivebord, ja. :)

 

 

Alle snakker om en ny modell, men denne er heller en "forbedring". Som det blir sagt tidligere kommer ikke oppfølgeren til K800i før neste sommer.

 

Denne forbedringer, "K810i", kommer mest sannsynlig til å være lik K800i i form (bare se hvor like i design W800i og oppfølgeren W810i er...) og specs vil mest sannsynlig bli helt som K800i foruten nye UI, internminne på størrelse med W900i (ca 460 MB) og bedre video (QVGA, 30fps). That's it.

 

Om det allikevel skulle vise seg at det blir større forandringer i design er det lov å håpe på et linsedeksel likt W800i (innfelt i telefonen). :)

 

 

bmwm3: Tror du det kommer noe ala Nokia HD-601 med BT v2.0 og bedre batteri fra SE?

Endret av Sigmund_Freud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...