Gå til innhold

Musikk fra 70 tallet


TiNuSsS

Anbefalte innlegg

Helt enig. Men det forandrer ikke noe av det jeg sa tidligere. :)

6719188[/snapback]

Jeg stiller meg bak Tom Morellos utsagn om at ting ikke må høres bråkete ut for å være tungt. Led Zeppelin er den tyngste musikken han vet om, da heavy i den forstand betyr tunge riff. Ikke hamre på gitaren for å oppnå høyest bestand av lydfrekvenser...

6719359[/snapback]

Jeg stiller meg heller bak Slayer, Mastodon, Pantera, Gorgoroth, eller et eller annet HARDT band... som alle digger 70-talls Priest.

 

Men... På den andre siden, Zeppelin har harde nok riff. Coalesce sin CD "There is Nothing New Under The Sun" viser jo at Zeppelin-riff kan være blytunge hvis spillt på rett måte.

 

Men uansett... Hardt og tungt og alt det der er relative ord. Men det alle burde kunne være enige om er at Zeppelins harde riff er hard-rock med inslag av Heavy Metal, mens 70-talls Priest ER heavy-metal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg stiller meg bak Tom Morellos utsagn om at ting ikke må høres bråkete ut for å være tungt. Led Zeppelin er den tyngste musikken han vet om, da heavy i den forstand betyr tunge riff. Ikke hamre på gitaren for å oppnå høyest bestand av lydfrekvenser...

6719359[/snapback]

Jeg stiller meg heller bak Slayer, Mastodon, Pantera, Gorgoroth, eller et eller annet HARDT band... som alle digger 70-talls Priest.

[snip...]

6719525[/snapback]

Jeg forundres stadig over denne sjanger-fikseringen...

 

Men: Jeg stiller meg bak Tom Morello jeg også. Jeg vokste opp med Zeppelin, Sabbath og Purple med flere, og vi kalte dem heavy metal den gangen, før Judas Priest. Judas Priest videreutviklet nok metal-begrepet, men da var jeg alt gått lei...

 

Hva dere kaller metall i dag, er en helt annen sak. Men skal man vurdere for eksempel Zeppelin, så er det vel kanskje riktig å gjøre det etter datidens definisjoner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg bak Tom Morellos utsagn om at ting ikke må høres bråkete ut for å være tungt. Led Zeppelin er den tyngste musikken han vet om, da heavy i den forstand betyr tunge riff. Ikke hamre på gitaren for å oppnå høyest bestand av lydfrekvenser...

6719359[/snapback]

Jeg stiller meg heller bak Slayer, Mastodon, Pantera, Gorgoroth, eller et eller annet HARDT band... som alle digger 70-talls Priest.

[snip...]

6719525[/snapback]

Jeg forundres stadig over denne sjanger-fikseringen...

 

Men: Jeg stiller meg bak Tom Morello jeg også. Jeg vokste opp med Zeppelin, Sabbath og Purple med flere, og vi kalte dem heavy metal den gangen, før Judas Priest. Judas Priest videreutviklet nok metal-begrepet, men da var jeg alt gått lei...

 

Hva dere kaller metall i dag, er en helt annen sak. Men skal man vurdere for eksempel Zeppelin, så er det vel kanskje riktig å gjøre det etter datidens definisjoner.

 

Geir :)

6720125[/snapback]

Forskjellen er at verken Purple, Sabbath, eller Zeppelin likte Heavy Metal begrepet, og brukte det sjelden. Til og med den ag i dag insisterer Tony Iommi ofte på at Sabbath er rock og blues, ikke metal.

 

Priest er et av de første bandene som kaller seg selv heavy metal, og lager låter skapt for headbanging.

 

Og... Sjangere er gøyale å snakke om, men egentlig totalt meningsløse.

 

Og igjen... Morello er, som mange andre, en Priest fan i tillegg til Zeppelin-fan.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...