Gå til innhold

Er skjermkortet mitt ødelagt? Trenger sårt hjelp


YojimboVII

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nesten akkuratt kjøpt meg nytt skjermkort.. eller det første jeg har kjøpt egentlig fordi har akkuratt bygd min første pc. Men selvfølgelig så skjer det noe kødd, MIN FLAKS

:realmad::(:(

 

Plutselig bare slutta driverne min å funke tror jeg fordi det gikk bare ann å kjøre skjerminnstillingene på det laveste.. så jeg avvinstallerte driverne og da plutselig var bildet helt fint..

 

men når jeg installerte driverne fra cden jeg fikk med skjermkortet skjedde det samma igjen.

Såå... jeg starta opp i VGA Mode også prøvde jeg bare å justere instillingene for å se hvor langt det gikk. så fik jeg ikke noe bildet plutselig og jeg slo av og på pcn.. men det kom ikke opp en shit, ikke til boot screen engang INGENTING :(

 

Så det jeg lurer på er hva som har skjedd?? jeg har ikke gjort noe alvorlig så dette kunne skje. Er skjermkortet mitt fucka? HVA BØR JEG GJØRE??

 

Please trenger hjelp :'(:(:(:(

 

Er jeg nødt til å sende den tilbake? Skjermkortet er et Nvidia Gforce 7900 GT...

bestilte den fra komplett. men kan jeg bare legge den i esken jeg fikk med og returnere? jeg har aldri gjort noe sånt ..

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å ta det første først;

 

Jeg har endret emnetittelen din, det er ingen grunn til å bruke caps-lock for å få alle til å se tråden din - Det finnes faktisk andre som også har problemer med maskinen sin.

Neste gang stenger jeg tråden din først som sist.

 

 

For å prøve å hjelpe deg:

 

Har du plugga i strømkabelen til skjermkortet? Har du lastet ned nyeste ForceWare-drivere til skjermkortet fra nVIDIA?

Lenke til kommentar
For å ta det første først;

 

Jeg har endret emnetittelen din, det er ingen grunn til å bruke caps-lock for å få alle til å se tråden din - Det finnes faktisk andre som også har problemer med maskinen sin.

Neste gang stenger jeg tråden din først som sist.

 

 

For å prøve å hjelpe deg:

 

Har du plugga i strømkabelen til skjermkortet? Har du lastet ned nyeste ForceWare-drivere til skjermkortet fra nVIDIA?

6714373[/snapback]

 

okok. Sorry.

 

Men, ja strømkabelen er plugget i;P (duh)

og nei har ikke installert noen drivere fra nettet. Jeg installerte driverne fra cdn jeg fikk med og alt funka helt fint helt til det klikka, jeg søkte på nvidia.com for å laste ned driverne på nytt fordi jeg hadde ikke cdn min med meg, men tror ikke det er driverne du snakker om.

 

Men uansett.. la meg forklare: jeg har plugget inn ledningen i skjermen også andre enden inn i skjermkortet men når jeg slår på pcn så er det akkuratt som om det ikke skulle vært kobla til eller/og at det ikke ser ut til at det er et skjermkort i pcn engang.. =/

Lenke til kommentar
Skjermkortet ditt er nok ikke problemet. Hva skjer når du slår på pc'en? Får den strøm? Lyser lysene? Kommer du til BIOS? Prøver Windows å starte i hele tatt?

6714374[/snapback]

 

Det er skjermkortet det er noe feil med. Alt annet funker. Problemet er at jeg ikke kommer noen vei.. som jeg skrev i mitt svar litt opp på sida.

Lenke til kommentar
Jeg hadde nesten det samme problemet.

Da var det strømforsyninga som ikke klarte å drive skjermkortet.

Hadde 350W, men alt funka fint da jeg bytta til litt bedre strømforskyning

 

Mvh,

Tomas

6714429[/snapback]

 

ok=) men jeg har allered en strømforsyning på 450W.. jeg trenger ikke mer vel?

Lenke til kommentar
Kan du poste alle deler du har i maskinen med navn, så kan vi hjelpe deg mere.

6714453[/snapback]

 

Hovedkort: Asus Mainboard S-775 nForce 4 SLI -->Link (http://psdata.no/ps.asp?it=129392&mlevel=)

 

Strømforsyning: Coolermaster PSU RealPower 450W ATX 12V 24-Pin V2.0 -->Link (http://psdata.no/ps.asp?it=113531&mlevel=100900)

 

Prossesor : Intel Pentium D 950 3.4GHz Socket LGA775, 4MB, BOXED -->Link (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=317095)

 

Skjermkortet : XFX GeForce 7900GT 470M Xtreme 256MB GDDR3, PCI-Express, 470/1370Mhz, VIVO -->Link (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321489)

 

HDD : Det har vel ikke så mye si men uansett det er en Seagate 300 gb 7200rpm.

 

RAM : Jeg låner ram av en kompis fordi jeg har ikke bestillt enda. men ramen passer til min pc og det er en 512 brikke.

 

tilsammen har jeg 4 vifter som følgte med kabinettet mitt.. også vifta på strømforsyninga pluss skjermkort vifta.. cpu pleier og ligge på ca 20 - 22 grader når jeg ikke spiller... eller gjør krevende ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...