Gå til innhold

Er skjermkortet mitt ødelagt? Trenger sårt hjelp


YojimboVII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lolliken: Neida, du trenger ikke kjøre 8-pins, du må gjerne kjøre 4-pins, men systemstabilitet under load KAN svekkes. Du trenger heller ikke kjøre 24-pins ATX-kontakt, 20-pins går like bra.

6714719[/snapback]

 

Jeg tenkte på om han i det hele tatt hadde koblet denne til. Enten om det var 4 eller 8 pins

Lenke til kommentar
Skjermkortet ditt er nok ikke problemet. Hva skjer når du slår på pc'en? Får den strøm? Lyser lysene? Kommer du til BIOS? Prøver Windows å starte i hele tatt?

6714374[/snapback]

 

Det er skjermkortet det er noe feil med. Alt annet funker. Problemet er at jeg ikke kommer noen vei.. som jeg skrev i mitt svar litt opp på sida.

6714422[/snapback]

 

Starter ikek maskinen skikkelig i det hele tatt, så er det neppe skjermkortet, men dersom maskinen høres ut som den booter opp windows og elelr oppfører seg normalt, men ingen bilde på skjermen, så er det nok fare for fysisk feil på skjermkortet. Har du ikke et gammelt skjermkort liggende, eller som du kan låne fra en venn, så kan du jo teste veldig fort om det er fysisk skjermkkortfeil.

 

-Stigma

Lenke til kommentar
kult at det funka, men nvidia kvitta jeg meg med etter fx 5600 *hiss* 2 uker gammelt kjoepte jeg et ATI 9500 istedet (som jeg fant ut ett aar etterpaa kunne laases opp til 9700..) trofast ATi kunde etter det ;)

6714800[/snapback]

 

Så du synes ATI er bedre? hmm.. jeg har tenkt til å ha SLI men synes du jeg bør bytte skjermkort eller? :p

eller bør jeg kjøpe et skjermkort til av samma typen?

Lenke til kommentar

Vil bare takke alle for hjelpa jeg har fått. :thumbup:

Det var like før jeg heiv hele pcn ut av verandaen :p hehe

 

Jeg synes Diskusjon.no er bedre enn kundeservicen man får hos forhandlere og sånn.. :yes:

 

TAKKTAKK!! Får bare se om driverne som oysfaerg Foreslo funker bedre =)

Endret av NiccOz
Lenke til kommentar
har 0 peil paa nvidia lenger (og vil egentlig ikke vite noe helelr :p)

tenker selv paa et x1900gt til, aa se om det gaar aa kjoere de crossfire men lykke til uanz

6714834[/snapback]

 

hehe:P

Takker, jeg får se hva jeg gjør etter hvert.

Men jeg har et spørsmål til :hmm::wee:

Hva er egentlig crossfire?

Lenke til kommentar
NÅ reseta jeg BIOS. Det funka fett :D:D

Men nå er bra problemet å få driverne til å funke elr, få selve skjermkortet til å funke ordentlig.

6714772[/snapback]

Rå bra ;D

 

Håper jarmo ser dette.

 

Rikkely: prøv å resette bios.

 

jarmo: Hvordan vil det hjelpe?

 

*GNI INN*

Lenke til kommentar
NÅ reseta jeg BIOS. Det funka fett :D:D

Men nå er bra problemet å få driverne til å funke elr, få selve skjermkortet til å funke ordentlig.

6714772[/snapback]

Rå bra ;D

 

Håper jarmo ser dette.

 

Rikkely: prøv å resette bios.

 

jarmo: Hvordan vil det hjelpe?

 

*GNI INN*

6717317[/snapback]

 

 

Finner ikke noe i BIOS som heter GNI INN ? Dessuten har ikke fått svar på smp mitt ennå. ;)

 

Tipper aktivering av VGA-modus(F8) hadde gjort samme nytten.

Lenke til kommentar
NÅ reseta jeg BIOS. Det funka fett :D:D

Men nå er bra problemet å få driverne til å funke elr, få selve skjermkortet til å funke ordentlig.

6714772[/snapback]

Rå bra ;D

 

Håper jarmo ser dette.

 

Rikkely: prøv å resette bios.

 

jarmo: Hvordan vil det hjelpe?

 

*GNI INN*

6717317[/snapback]

 

Hehe. :tease::cool:

Lenke til kommentar
NÅ reseta jeg BIOS. Det funka fett :D:D

Men nå er bra problemet å få driverne til å funke elr, få selve skjermkortet til å funke ordentlig.

6714772[/snapback]

Rå bra ;D

 

Håper jarmo ser dette.

 

Rikkely: prøv å resette bios.

 

jarmo: Hvordan vil det hjelpe?

 

*GNI INN*

6717317[/snapback]

 

 

Finner ikke noe i BIOS som heter GNI INN ? Dessuten har ikke fått svar på smp mitt ennå. ;)

 

Tipper aktivering av VGA-modus(F8) hadde gjort samme nytten.

6717417[/snapback]

 

Jeg prøvde VGA Mode først, men det utvikla seg til at jeg måtte jo resette bios. Det var ingen annen utvei, såå.. Rikkely hade rett ;P

Endret av NiccOz
Lenke til kommentar

Tipper den rambrikken du fikk låne ikke har stått i maskinen før du satte inn det nye skjermkortet.

 

Det kan være at rambrikken for eksempel er av typen PC1600/2100/2700,

å at ram/fsb er satt til 200mhz (400) i Bios, da kan det nemlig hende at man ikke får noe bilde på skjermen, å da pleier en resetting av Bios å hjelpe.

 

Og hvis det var tilfellet så vil ikke VGA-Modus (F8) hjelpe noen ting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...