Gå til innhold

Er skjermkortet mitt ødelagt? Trenger sårt hjelp


YojimboVII

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ang. bios reset, er du usikker paa hvilken pin det er, koble fra storemledning til psu, og ta ut batteriet paa hovedkortet, vent 10-15 sek (2 b on da safe side) og sett det inn igjen

6714554[/snapback]

 

Hvis jeg rester bios sletter jeg noe på pcn da?

og hva er storemledningen?:p den som gir strøm til hovedkortet? den store?

Endret av NiccOz
Lenke til kommentar
har du en hoyttaler koblet til hovedkortet? bruk en gammel hvis du ikke har, skal vaere eget "speaker" uttak hvor du kan koble paa hoyttaler samme plass som du kobler til powerbuttons og led

6714578[/snapback]

 

hvorfor skal jeg koble en høyttaler til hovedkortet??

 

jeg har forresten det ja.. men skal jeg koble til det? Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Prøv å resette bios. Det skal være en knapp på hovedkortet, er det ikke en knapp så er det en liten avlang plastsak som står på ett par pinner.

6714546[/snapback]

 

Og hvordan vil det hjelpe til ?

6714560[/snapback]

Ehm...

 

Han resetter alt. Kanskje han har gjort noe som har endret instillingene i bios.

Det er verdt et forsøk, det skader ikke.

 

Jeg føler at jarmo er ute etter meg :D

Lenke til kommentar
"hvis det piper mer en en kort gang, saa kan du feilsoeke via lydsignalet"

-gammelt nerde uttrykk

6714622[/snapback]

 

OK. Så jeg skal plugge høytalern i pcn og ta ut strømkabelen til strømforsyninga også ta ut det lille runde batteriet og vente litt ogsåsette det tilbake?

 

Er det sånn du mente?

Lenke til kommentar
Hvis jeg forstår deg riktig. Så starter pcen opp, men du får ingen skjermbilde? Har du sjekket p4-pluggen, en plugg som har 4 utganger som skal på hovedkortet? Skjermkortet sa du var koblet til.

 

Skulle nok ha funnet ut av det kjapt med pcen foran meg :p

6714653[/snapback]

 

p4 pluggen hvor skal den sitte? åssen plugg mener du.. sr a jeg er kanskje litt noob! :p men akkuratt nå tror jeg faktisk det er en feil med skjermkortet.

Lenke til kommentar

F129392.bmp Den pluggen jeg har sirklet inn, kan være en grunn hvorfor skjermen ikke går på. Gjort den feilen før. Det var forresten ikke en p4 plugg ser jeg men (veitdafaenhvajegskalkalledetfor) vi sier p8 lol

 

 

(offtopic) lolliken: kunne du funnet ut hvorfor jeg maa "tvinge" paa mitt a8r-mvp naar jeg overklokker 291fsb hver gang jeg skrur maskinen helt av?

Aner ikke :p ikke spør meg om overklokking Bruker asus sitt biosklokkeprog, enkelt og lett :p

 

 

EDIT:!!! Leser på asus sine sider at det er en 8 faset kontakt, så jeg tipper at det to p4 plugger som skal bli til en 8 faset. DETTE ER JEG IKKE SIKKER PÅ SIDEN JEG ALDRI HAR VÆRT BORTI DETTE!! En liten advarsel :p Har kun sett p4 kontakter på hovedkort før...

Endret av Lolliken
Lenke til kommentar
F129392.bmp Den pluggen jeg har sirklet inn, kan være en grunn hvorfor skjermen ikke går på. Gjort den feilen før. Det var forresten ikke en p4 plugg ser jeg men (veitdafaenhvajegskalkalledetfor) vi sier p8 lol

 

(offtopic) lolliken: kunne du funnet ut hvorfor jeg maa "tvinge" paa mitt a8r-mvp naar jeg overklokker 291fsb hver gang jeg skrur maskinen helt av?
Aner ikke :p ikke spør meg om overklokking Bruker asus sitt biosklokkeprog, enkelt og lett :p

6714691[/snapback]

 

Ok =) Nå går jeg opp og prøver litt av det dere har skrivd til meg her :)

Jeg kommer tilbake snart med udate ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...