Gå til innhold

fly


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenker jeg venter en uke til eller to og ser om noen norske nettbutikker får inn L204WT, ser ut som de har problemer med å få tak i den. Alternativet mitt er å drite i widescreen og gå for SS 204B, evt. 205BW, noen som har sterke meninger om hva som er best av de tre?

Lenke til kommentar
Hva er forskjellen på TCO-99 og TCO-03 standardene egentlig?

6720334[/snapback]

Det har med ergonomi å gjøre. Ett av kravene for TCO03 er at ramma ikke er for mørk. (Standarden tar utgangspunkt i mye lys på skjermen og at høy kontrast mellom ramme og skjermflate er slitsomt for øynene og dermed uergonomisk). Dvs. at kun de med lys ramme får TCO03, mens de med sort ramme bare får TCO99-godkjenning.

 

L203WT =1600x1050 mens L2000C=1600x1200, disse 4:3 20" skjermene er generelt dyrere en 16:10 skjermene.

6723477[/snapback]

Det stemmer ikke helt. Oppløsningen på L203WT er 1680x1050.

 

Støtter de fleste spill 16:10-formatet bra?

Redigert: Jeg fant ut av dette spørsmålet.

 

Er det noen som vet hva forskjellene er på L203WT og L203WT-BF og om L204WT også finnes i BF-versjon?

 

Kan BF stå for Black Front? Altså sort ramme?

Eller BF = Blanc Front? Altså en reflekterene overflate?

Lenke til kommentar

Kan BF stå for Black Front? Altså sort ramme?

Eller BF = Blanc Front? Altså en reflekterene overflate?

6775753[/snapback]

 

Tipper det står for black front ja og SF for silver front. Vurderer denne skjermen også, men jeg har bitt meg merke i at den ikke har høydejustering og det har jeg savnet på+ min nåværende monitor, en Eizo L550K som av forskjellige årsaker nærmer seg livets slutt....

Lenke til kommentar

Fremtidsutsiktene for LG 204WT.

 

Amenito: ubek.: 28.09.2006

Multicom: Ukjent leveringstid

PC Express: ETA. 20.09.2006

Komplett.no: Ingen tilgjengelige i dag. 186 stk 2006-09-28 (Ikke på lager. Ubekreftet)

 

Har vel egentlig bestemt meg for denne skjermen, men tålmodigheten min er meget svekket akkurat nå. Er det NOEN her inne som har fått fingrene på denne skjermen? Da ber jeg om at de poster noen kraftige lovord om hvor god den er, for jeg trenger en oppmuntring.:)

Lenke til kommentar

Til dere som er interresert: Det ligger en fin brukeranmeldelse av LG L203WT hos www.flatpanels.dk - forøvrig en site som kan anbefales.

 

Jeg er også på markedet for kjøp av 20' widescreen, og for øyeblikket sikler jeg mest på LG.

Forskjellen på L203WT og L203WT-BF er såvidt jeg kan se at bare 203WT-BF er å få kjøpt, og at denne har DVI-I i stedet for DVI-D - alt ellers, inkludert design er likt.

L203WT-BF kontra L204WT: Jeg går for 203, tror jeg - liker designet bedre, og jeg har etter intens googling funnet noen positive anmeldelser/brukererfaringer av denne. 204 er jo så ny at det knapt finnes noen brukererfaringer av denne. Men først får vi nå se om de får ut finger'n og får noen inn i landet i det hele tatt :-)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg sendte en epost med spørsmål om skjermen til LG for litt over en uke siden og fikk følgende svar:

Hi

 

We dont now when the diferent shops have this monitor. They order it from us and they decide when and how many.

 

About the technical isues it has a TN panel. The backlight is CCFL. Regardin contrast we use ISO13406- standard.

 

 

 

Best regards

 

Martin LG

Det er bare det siste spørsmålet jeg ikke fikk skikkelig svar på. Det lød noe slik "Hvordan oppnår denne skjermen den uvanlig høye kontrasten?"

 

Ellers er det jo rart å se at ingen av nettbutikkene fortsatt ikke har fått den inn på lager. Skal man tro LG så er det nettbutikkene selv som velger å ikke ta inn skjermen helt ennå. Jeg tror heller det er snakk om leveringsproblemer fra LG.

Lenke til kommentar
L203WT =1600x1050 mens L2000C=1600x1200, disse 4:3 20" skjermene er generelt dyrere en 16:10 skjermene.

6723477[/snapback]

Takker så mye for svar. Hva er forresten forskjellen på 4:3 og 4:5, og 16:9 og 16:10? Jeg begynner vel å gå planken angående off-topic nå. :hmm:

6723525[/snapback]

4:3 er standard LCD-format, 4:5 er en CRT snudd 90 grader, 16:9 er standard widescreen, 16:10 er et widescreenformat som brukes på PC-skjermer.

6724190[/snapback]

 

4:3 kommer ikke av noe LCD standard. Feks 17" og 19" LCD har 5:4. Faktisk er en standard CRT-skjerm (eller tv) fysisk i 4:3 format (selv om man kan stille inn oppløsninger med andre formater selv).

 

For mere info: aspect ratio - wikipedia

Lenke til kommentar
We dont now when the diferent shops have this monitor. They order it from us and they decide when and how many.
Lagerstatus på komplett i går:  Ingen tilgjengelige i dag.  188 stk 2006-09-08 (Ikke på lager. Ubekreftet)

Lagerstatus på komplett i dag:  Ingen tilgjengelige i dag.  186 stk 2006-09-28 (Ikke på lager. Ubekreftet)

:(

6793339[/snapback]

Lagerstatus på komplett i dag: Ingen tilgjengelige i dag. 119 stk 2006-10-14 (Ikke på lager. Ubekreftet)

 

Leker de bare med oss? :realmad:

 

Dette gidder jeg ikke lengre, nå kan komplett putte det salget en en viss plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...