Gå til innhold

101 i 50-sone


fomle_

Anbefalte innlegg

Hei

 

En jeg kjenner ble tatt i 101 i 50-sona på motorsykkel. Mista lappen på stedet. Kan komme i fengsel, få en STOR bot og mister uansett lappen i 13-15 måneder. :hrm:

 

Hva er mulighetene for å få NED denne straffen?

Kan han få dispensasjon? Han er nemlig veldig avhengig av bil for å komme seg på jobben.

 

Takk på forhånd!

Endret av fomle_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal nok mye til. Over dobbelt fart i en 50 sone, som ofte er en bysone, eller er et tettsted vil gjøre at det vil bare reagert strengere.

 

Det at han trenger bilen i jobben er nok noe retten kommer til å si han burde tenkt på før. Men om en hel familie går til grunne fordi han han vil miste jobben, kan det hende han slipper "litt billiggere unna"

Lenke til kommentar
Er vel for alt jeg vet +/- 3km/t. Så kanskje du/han kan presse de litt der. Ellers må han nok bare innse at han har satt sitt eget og andre menneskers liv på spill, så vil ikke si det er urettferdig at han mister lappen.

 

 

:)

6702106[/snapback]

Feilmarginen er nok allerede tatt med i beregningen av farten.

Lenke til kommentar
Han burde ikke ha lappen når han kjører 100 i 50-sona.

6702094[/snapback]

Eg må i grunnen seie meg einig i dette. Slik ekstrem råkøyring i ei 50-sone, som stort sett alltid kjem i forbindelse med tettebebyggelse, tydar på ekstremt dårlege holdningar og manglande dømmekraft.

Endret av Garegaupa
Lenke til kommentar
hehehe.. det var garantert en engangshendelse..!

 

Jeg ser nå at jeg har posta denne tråden feil........ pokker.... skal jeg flytte den? kan noen flytte den for meg??

6702102[/snapback]

 

 

at det var en engangshendelse har vel lite å si, de dømmer jo ikke folk etter om de kommer til å gjøre det igjen eller ikke...

 

men hadde han en grunn til å kjøre så fort da??

Lenke til kommentar

Kan ikke annet enn å si meg enig med ovennevnte.

 

Jeg har selv en relativt tung gassfot, har fått min del bøter, men dette er på veier over 80km/t, altså veier som er tilpasset fart og null fotgjengere, samt forkjørsvei.

 

Å komme i 104 i 50-sona, som i mange tilfeller også er vikepliktsveier, er suicidalt, idiotisk og rett og slett høl i huet.

 

Jeg håper kameraten din aldri får billappen etter den latterlige gassfesten sin.

Lenke til kommentar

En 50-sone kan være så mangt, alt fra tettbygd strøk til lange, oversiktlige strekker som er like god sikt på som den fineste E6.

Jeg sier ikke at det er lurt å kjøre dobbelt så fort av det fartsgrensen er men at han kanskje ikke fant det særlig risikofylt å kjøre i den farten.

På MC har man jo gode muligheter til å bremse og slikt samt god manøvrerbarhet.

 

Edit:

Jeg håper kameraten din aldri får billappen etter den latterlige gassfesten sin.

6702380[/snapback]

Det skal godt gjøres at han ikke får lappen igjen.

Selv så ser jeg mer alvorlig på kjøring i f.eks beruset tilstand og lignende.

Endret av kremt
Lenke til kommentar

Ser de fleste som svarer her kommer bare med moraliserende utsagn om at vedkommende aldri burde få lov til å kjøre igjen osv...

 

Personlig er jeg ganske lei dere bedre-vitere som selvfølgelig vet hvordan forholdene var der han mistet lappen.

 

Kanskje han kjørte forbi en skole kl 4 på natta? Hvem vet....

 

Selvfølgelig skal han straffes for det han gjorde, men kan dere ikke prøve å svare på det han spurte om, istedet for å moralisere hele tia.

 

Personlig tror jeg det han gjorde var mye mindre farlig enn det jeg gjorde i dag, nemlig å kjøre en 10 tonn tung buss gjennom sentrum i 50 km/t midt på lyse dagen med folk rundt meg på alle kanter. Men fordi jeg ikke brøyt fartsgrensa var vel det helt greit?

Lenke til kommentar
Hei

 

En jeg kjenner ble tatt i 101 i 50-sona på motorsykkel. Mista lappen på stedet. Kan komme i fengsel, få en STOR bot og mister uansett lappen i 13-15 måneder.  :hrm:

 

Hva er mulighetene for å få NED denne straffen?

Kan han få kompensasjon? Han er nemlig veldig avhengig av bil for å komme seg på jobben.

 

Takk på forhånd!

6702073[/snapback]

 

 

Tror ikke det er lett å finne en politijurist som finner å kunne sette ned beslagstiden for et slikt forhold.

Eneste tilfelle jeg har hørt om, hvor en person slapp førerkortbeslag for relativ grov hastighetsovertredelse, var en enslig mor (selvfølgelig) som hadde multihandicaped barn, og som bodde langt fra offentlig kommunikasjon.

 

Selv om man er yrkessjåfør, får man ikke beholde førerkortet for slike alvorlige overtredelser. Mange sjåfører som blir arbeidsledige av denne grunnen.

Og ikke bare det. Hvis man mister arbeidet p.ga. førerkortbeslag, får man 4 uker karanten da Aetat sier at det er "selvforskylt". Så da må du på sosialen i 4 uker hvis du var blakk i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Setter spesielt pris på dere som er positive og umoralske selvsagt :roll:

 

Vil nevne at det var tørt, oversiktlig og klokka var 20.18 på kvelden. Skolen er stengt på denne tida såklart. Han hadde heller ikke vikeplikt for noen på denne strekningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...