Knebel Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Utgivarar har som overdriver som regel kor store ting er. Så det spørs om det faktisk er noko spennande vi får vite. Som sagt, skal man ta denne linken min med ei god klype salt, men dersom det er faktum det Hideo sier der, så trenger vi kapasitet i form av BD eller HD-DVD for neste generasjons spill. 6710031[/snapback] Rettelse, den ekstra plassen trengs visst utviklarane skal legge til mykje (unødvendig?) film i spela sine. Det er ikkje noko krav for å lage neste generasjons spel. 6710158[/snapback] Om du leser innlegget mitt før, vil du se at Hideo virket pissed off fordi Sony presset han til å inkludere så mye HD. Han sier egentlig ikke noe om at det er film det gjelder. Han sier også at spillet skal kjøre i 1080 -ikke noe om det er I eller P det er snakk om. Som Mala her sier, har MSG serien historisk sett ikke prerendret cut scener, så dersom Hideo holder på ideologien sin, som han er kjent for å gjøre, vil han muligens ikke gå bort fra dette i neste gen. Jeg tror personlig at folk tenker litt for mye i nuet og lite fremover med dette kapasitetsspørsmålet. Etter så jeg har forstått og kan finne ut, er de fleste 360 spilla i størrelse 6-8GB og kjører DVD9. Dette kan jeg ramse opp dersom det skulle være nødvendig eller ønskelig. Det er jaggu ikke mye plass igjen. Ja, det kastes bort mye plass i ditt og datt, og man kan ha en like god spill opplevelse på 32kB som var størrelsen på Ghosts n'Goblins til C64. Saken er den, at spilla flytter grensene for hver gang man skal lage noe nytt og banebrytende og mer kapasitet kreves. Sånn er det nå en gang. Det er ikke så fantastisk lenge siden det var fullstendig utopi at et spill kunne fylle mer enn en HEL CD. Vi har riktignok kommet langt med multimedia og fotorealistisk grafikk, men vi er fremdeles ikke der hvor vi simulerer nær virkelighet. Det er fremdeles grenser å bryte. I denne omgang presser Sony frem spill i 1080P. Om dette er bare for å vise at PS3 klarer mer enn 360 eller om det er for å selge unna HD tv'er er uvisst. Uansett, det kan da ikke være så vanskelig å forstå at dette vil kreve mer plass i samma hvordan man vender og vrir på det. DVD formatet er med 360'en strukket til det maksimale +/- unødvendig dill og dall og +/- 1-2GB. Face it, utviklingen går videre selv om 360 har en begrensing som ikke er særlig fremtidsrettet. Det at man kan kjøre det over på 2, 3 og 4 DVD'er ser jeg som en skomakerløsning som ikke er særlig praktisk og vil øke produksjonskostnader. Ikke det at det koster så vannvittig mye å brenne ei DVD plate, men man må implementere rutiner i spillet som til tider vil være ganske komplekse avhengig av tilgang på mellomlagring eller hvilken type spill det er.. Så har man det med skifiting i tide og utide og 2 DVD'er som kan bli oppskrapet i stedet for en.. Ser situasjoner ala han der tyske psyko guttungen kan bli faktum om man kommer til level 1000 og må skifte til en DVD 2 i kampens hete for så å finne ut at den ikke fungerer! SPIELEN SPIELEN!! :!: Tar forresten med størrelsen på en del 360 spill her: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Tiger Woods PGA Tour 06 (Xbox360) 7,753.9MB Rockstar Games Presents: Table Tennis (Xbox360) 6,376.1MB Kameo: Elements of Power (2005) (Xbox360) 8,226.4MB Condemned: Criminal Origins (Xbox360) 8,172.1MB The Outfit (Xbox360) 7,850.9MB Ninety-Nine Nights (Xbox360) 7,508.6MB Dead Or Alive 4 (Xbox360) 8,302.9MB Tomb Raider Legend (Xbox360) amrod 7,733.5MB Condemned: Criminal Origins (Xbox360) 7,884.3MB Spectral Force 3: Innocent Rage (Xbox360) 7,185.4MB Burnout Revenge (Xbox360) 7,495.2MB Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter (Xbox360) 6,629.6MB
ttt Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Fhj: Som eg sa i innlegget mitt, eit neste generasjons spel blir ikkje definert ut frå kor stort det er (målt i antal GiB). Diskusjon rundt eventuell plassmangel for komande 360 spel får du ta ein annan plass.
[-GoMp-] Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Blir spennende å se hva det er fornoe! (Beklager at jeg startet en lik tråd uten å se denne ) Jeg er helt enig med deg angående Bluray, det blir nødvendig om ikke lenge. Størrelsene på spillene du viser til her kan man jo på en måte si at bekrefter det. Etter hvert som spillutviklere lærer å utnytte 360'n bedre og det stadig blir satt høyere krav/forventinger til grafikken i spill (+ større brett/verdener?), så er det klart at det ikke vil bli noe problem å overskride 9GB. Det å slippe å ha komprimerte teksturer som på dekomprimeres av PS3/xbox360 må da også være en fordel? Både for ytelse og bildekvalitet. (Har du link til han tyske psyko gutten? ^^) Men for å ta for seg hva jeg ikke tror det er Sony vil kunngjøre..: - Tror ikke det har noe m pris å gjøre - Tror ikke det involverer PSP - Tror ikke det har noe med at begge modeller har HDMI å gjøre - Tror ikke at det er noe med 1080 "x". Kan være noe med kontrolleren, Online-servicen eller mest sannsynlig noe helt uventet som ingen her gjetter.
Knebel Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Fhj: Som eg sa i innlegget mitt, eit neste generasjons spel blir ikkje definert ut frå kor stort det er (målt i antal GiB). Diskusjon rundt eventuell plassmangel for komande 360 spel får du ta ein annan plass. 6710773[/snapback] I beg to differ ttt, vekst i størrelse er en naturlig følge av den kompleksiteten next gen spill krever. Jeg ser ikke utvikling innen kontrollere og andre måter å spille på som nødvendigvis den neste generasjon. ttt, jeg har forsøkt å dra denne diskusjonen et annet sted, men på et eller annet slags vis insisteres det på at den skal gjøres her.. Inklusive ditt innlegg. Men det er strengt tatt ikke mer offtopic enn å diskutere enn en del andre ting som er under diskusjon akkurat her.. Men jeg holder meg on topic så sant så det ikke trekkes andre veier.
Knebel Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Fhj: link til psyko tysker? =D 6710878[/snapback] https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=613264
Straffa Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Litt merkelig hvis MS ikke tenkte lenger enn nesa når det gjelder kapasiteten på en DVD9 plate. Selv jeg synes det er litt rart at Next Gen spill som kommer utover skal få plass på en DVD9 plate. I værstefall står dem ikke fast, da de kan begynne å lage spill på HD-DVD plater
[-GoMp-] Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Litt merkelig hvis MS ikke tenkte lenger enn nesa når det gjelder kapasiteten på en DVD9 plate. Selv jeg synes det er litt rart at Next Gen spill som kommer utover skal få plass på en DVD9 plate. I værstefall står dem ikke fast, da de kan begynne å lage spill på HD-DVD plater 6710906[/snapback] Den Add-on HD-DVD spilleren støtter jo ikke spill engang, visstnok. Hva er det fornoe, liksom? Blir det bare de som kjøper den "nye xbox360 AV" (hvis den ikke bare er oppspinn) som kanskje får spilt HD-DVD spill i fremtiden da? Veldig kjipt for alle som har kjøpt 360 hittil i alle fall, hvis dette stemmer... EDIT: Off-topic: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=613264 :!: :!: :!: Det er by far det verste jeg har sett! Kan jo ikke være kødd engang =o Endret 20. august 2006 av [-GoMp-]
Knebel Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Litt merkelig hvis MS ikke tenkte lenger enn nesa når det gjelder kapasiteten på en DVD9 plate. Selv jeg synes det er litt rart at Next Gen spill som kommer utover skal få plass på en DVD9 plate. I værstefall står dem ikke fast, da de kan begynne å lage spill på HD-DVD plater 6710906[/snapback] Det er nok et kompromiss de har gjort for å få 360'en ut tidlig versus å vente på at HD-DVD ble tilgjengelig. Makes sense .. Men strengt tatt burde vi vel diskutert dette i en annen tråd som ttt sier. Jeg håper forøvrig at Sony for sin egen del vil overbevise på mandag uten å fremstå som arrogant. Samma hva de kommer med er det vel en eller annen som spar opp at dette har vært gjort før og at Sony STJELER
BlastyTrasty Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 hadde ikke det vært rått om man faktisk KUNNE grille med den? 6702059[/snapback] Hahahaha! :!:
BlastyTrasty Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Uansett hva det er, så er dette utrolig spennende! Jeg personlig tror at MS har kjøpt Sony Computer Entertainment, og skal lansere PlayBox 1080.
Tøffli Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Fhj: Jeg skal ikke være frekk her nå, men hold nå kjeft med for lite lagringsplass til spill her da. HALO3, som Bungie selv i alle fall sier "is all about scale" kommer på en DVD, er ikke det noe vi trenger å tenke på lenger. Dersom dette viser seg å bli et stort problem i en nær fremtid, skal jeg tilogmed hoppe på "anti DVD kortsoget" ditt, fordi da føler jeg meg lurt. Dersom MS satser på DVD, skal det i alle fall være tilstrekkelig.
Knebel Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Fhj: Jeg skal ikke være frekk her nå, men hold nå kjeft med for lite lagringsplass til spill her da. HALO3, som Bungie selv i alle fall sier "is all about scale" kommer på en DVD, er ikke det noe vi trenger å tenke på lenger. Dersom dette viser seg å bli et stort problem i en nær fremtid, skal jeg tilogmed hoppe på "anti DVD kortsoget" ditt, fordi da føler jeg meg lurt. Dersom MS satser på DVD, skal det i alle fall være tilstrekkelig. 6711504[/snapback] Det er greit det, men la oss legge bak oss den der og holde oss litt on topic.
Suburbian Hero Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Uansett hva det er, så er dette utrolig spennende! Jeg personlig tror at MS har kjøpt Sony Computer Entertainment, og skal lansere PlayBox 1080. 6711440[/snapback] Noes Nintendo kommer til å bli jult. Neida de joiner med Apple og Sega . Appplese 2000! Neida On topic: Synd at HD-DVD ikke leser spill, kunne blitt noe for 360, Sony kan lage større spill nå . Men jeg synes at Wii kommer best ut av denne "krisen"...
Tøffli Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Personlig syntest jeg Nintendo kommer latterligst ut av denne duellen jeg, men tanke på de nå kommer og "vi tilbyr DVD avspilling", men for å gjøre det trenger man en adapter. De tilbyr altså ikke noe annet enn DVD avspilling til filmer, og attpåtil må man ha et adapter til et par hundre kronerfor å bruke den. Men altså, dette er bare noe jeg har hørt. Det kan godt være ønsketenkning fra visse anti-nintendo grupper for det jeg vet Noen som vet noe mer om min påstand om at Wii ikke tilbyr DVD avspilling rett fra esken? Edit: Mener altså ikke at "Nintendo tilbyr ingenting, de lager ikke like gode maskiner som MS og SONY", men jeg måtte bare trekke litt på smilebåndet når jeg leste det Endret 20. august 2006 av Tøffli
Straffa Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 Synd at HD-DVD ikke leser spill 6711708[/snapback] Hvor har du den informasjonen fra?
Bromlexl Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 Synd at HD-DVD ikke leser spill 6711708[/snapback] Hvor har du den informasjonen fra? 6711794[/snapback] microsoft?? De har ivertfall sagt at de ikke vil bruke HD DVDen til spill. Å viss de gjør det så utelater de mange som har orginal 360 uten ekstern HDspiller. Men du kan selvsagt lage spill til HDDVD på lik linje med blue ray. Skal vi være realistiske så har microsoft en bra spillmaskin. Det eneste de virkelig svikter på er valg av DVD9.
Straffa Skrevet 20. august 2006 Forfatter Skrevet 20. august 2006 microsoft?? De har ivertfall sagt at de ikke vil bruke HD DVDen til spill. Å viss de gjør det så utelater de mange som har orginal 360 uten ekstern HDspiller. Men du kan selvsagt lage spill til HDDVD på lik linje med blue ray. Skal vi være realistiske så har microsoft en bra spillmaskin. Det eneste de virkelig svikter på er valg av DVD9. 6711841[/snapback] Jeg bare lurte på hvorfor han skrev at HD-DVD ikke leser spill
Bromlexl Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 microsoft?? De har ivertfall sagt at de ikke vil bruke HD DVDen til spill. Å viss de gjør det så utelater de mange som har orginal 360 uten ekstern HDspiller. Men du kan selvsagt lage spill til HDDVD på lik linje med blue ray. Skal vi være realistiske så har microsoft en bra spillmaskin. Det eneste de virkelig svikter på er valg av DVD9. 6711841[/snapback] Jeg bare lurte på hvorfor han skrev at HD-DVD ikke leser spill 6711858[/snapback] Tror han mente at 360 hd dvden ikke leser spill. Noe som den sikkert ganske godt kan. Men ikke vil bli brukt til.
ShredLord Skrevet 20. august 2006 Skrevet 20. august 2006 (endret) Rumble igjen hadde vært glimrende! Eller kanskje det kommer noen store spilloverraskelser fra Sony? Killzone 2 kanskje? Endret 20. august 2006 av ShredLord
Anbefalte innlegg