Jump to content
Sign in to follow this  
graks

ati r600 har 64 pipelines

Recommended Posts

Står ingenting om ALU forholdet, og siden det er The Inq. så tar jeg det med en spade salt og pepper...

 

Forskjellen mellom pipes vs. shader units (ALU) er i grove trekk:

En pipe er bare en "vei" for instruksjonene å gå

en ALU er mattedelen som regner.

 

Som sagt, grovt forklart (Det kommer garantert en og rakker ned på at dette ikke er dypt nok osv osv.)

Share this post


Link to post
Står ingenting om ALU forholdet, og siden det er The Inq. så tar jeg det med en spade salt og pepper...

 

Forskjellen mellom pipes vs. shader units (ALU) er i grove trekk:

En pipe er bare en "vei" for instruksjonene å gå

en ALU er mattedelen som regner.

 

Som sagt, grovt forklart (Det kommer garantert en og rakker ned på at dette ikke er dypt nok osv osv.)

6701624[/snapback]

 

Er ikke poenget med R600 at den bruker unified pipelines, dvs. at pipelinene tilpasser deg forholdet mellom pixel pipelines and shader pipelines som trenger?

 

-Stigma

Share this post


Link to post
Er ikke poenget med R600 at den bruker unified pipelines, dvs. at pipelinene tilpasser deg forholdet mellom pixel pipelines and shader pipelines som trenger?

Unified shaders som som load balanserer mellom pixel og vertex shader operasjoner. ROP's og TMU's er separert fra dette.

Det er forøvrig ingen definisjon på hva en "pixel pipeline" er. Denne termen er ganske ubrukelig idag.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...