Gå til innhold

1080p. Trenger vi det eller ikke. Info her

Straffa

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvis du leser første posten så ser du at han har et poeng.

Skal du ha spill i 1080p må man ofre mye annet

6700317[/snapback]

Ja, man må ofre alle spilla til Wii, 360 osv osv.. :D

EDIT: Du har ikke giddet å opplyse om hvilket 360 forum du har hentet denne posten fra?

6700331[/snapback]

han har hentet det fra en eller annen nyhets side, dette er en eller annen representant fra MS som har sagt dette nylig, ledern for xboxlive eller noe sånt

med tanke på deres tidligere uttalelser om ps3 tror jeg ikke vi skal ta dette så seriøst,

jeg mener dette er erkerivalen til sony som uttaler seg om en feature de ikke har...

klart det lukter sjalusi og desperasjon av dette.

syns for øvrig det er dårlig gjort avanore, og ikke s hvor du fikk dette fra selvom det nesten er "obvious"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

A 1080i frame is 1920 pixels wide by 540 high. That's 1,036,800 pixels, 4,147,200 bytes or a little less than 4MB.

Now, a 1080p frame. 1920 wide by 1080 high. 2,073,600 pixels, 8,294,400 bytes, a smidgen less than 8MB.

Sier seg selv at 1080p tar MYE kraft. Tenk å rendre dette her med et skjermkort som har 256MB til grafikken som PS3 har.

Skrevet
Snip

poenget med disse linkene?

det rapportes om Lair skal bli 1080P, gi meg en full bekreftelse du!

og GT4 demo i 1080P, det var bare en show off

gi meg 150% bekreftelser på spill som kommer i 1080P så skal jeg holde kjeft

6700425[/snapback]

Steike, her er vi desperate! Snakk om whining.. Her skal vi altså ta dine nitidige vurderinger fremfor i GT4 sitt tilfelle håndfast bevis.. :roll:

Skrevet (endret)
A 1080i frame is 1920 pixels wide by 540 high. That's 1,036,800 pixels, 4,147,200 bytes or a little less than 4MB.

Now, a 1080p frame. 1920 wide by 1080 high. 2,073,600 pixels, 8,294,400 bytes, a smidgen less than 8MB.

Sier seg selv at 1080p tar MYE kraft. Tenk å rendre dette her med et skjermkort som har 256MB til grafikken som PS3 har.

6700466[/snapback]

Kanskje derfor man holder de final specsa på RSX prosessoren hemmelig inntil like før launch.. :roll:

EDIT: Forresten, du er veldig flink med copy paste. Det står faktisk også i den første posten din dersom du ikke har fått det med deg :p

Hvor ble det av den referansen til hvor du har dette sprøytet fra forresten?

Endret av Fhj
Skrevet (endret)

6700466[/snapback]

ps3 har vært i utvikling i flere år, å si at sony ikke er klar over alle aspekter med 1080p er bare latterlig.

tror han karen som bestemte at ps3 skal støtte 1080p har uendelig mer peil en deg på saken avanore, og når disse påstandene i tillegg kommer fra xboxlive divisjonen hos Microsoft så er det bare til å le av.

husker noen den graphen på ign hvor de sammenlignet specsa? denne graphen kom direkte fra MS og flere bransjefolk har senere gått ut og sagt at den graphen ikke er annet en latterlig.

det værste er at den gjorde inntrykk på folk og mange har ikke fått med seg at det var BS

bare ett eksempel på hvor utbredt propagandamaskinen til microsoft er, jeg mener,

ign visste garantert at dette var BS men de publiserte det fordet.

dette blir bare mer og mer vanlig i en verden som er mer opptatt av penger en sannhet.

synd å se at div. nyhetsorgan faller for presset og forteller regelrette løgner til folket

ikke tro på alt du leser!, prøv å finne alternative kilder og vær kritisk :thumbup:

edit: nå som vi nærmer oss launch kommer garantert løgnene på løpende bånd..

i en krig vinner alltid den som har folkets ånd, som der igjen vinnes gjennom media.

for de fleste folk i dag er nok av "sau" typen, dvs. følger etter resten av flokken.

(det er jo dette forumet nesten bevis på)

Endret av asia_hills
Skrevet

Personlig vil jeg heller ha optimal grafikk i 720p, enn en nedskalert grafikk for at den ene promillen av befolkningen skal få kjøre i 1080p.

Det er ingen tvil om at PS3 kan kjøre 1080p, men det er også helt innlysende at da må de bruke kraft som kunne blitt brukt til andre grafiske aspekter ved spillene.

Skrevet
Snip

poenget med disse linkene?

det rapportes om Lair skal bli 1080P, gi meg en full bekreftelse du!

og GT4 demo i 1080P, det var bare en show off

gi meg 150% bekreftelser på spill som kommer i 1080P så skal jeg holde kjeft

6700425[/snapback]

Steike, her er vi desperate! Snakk om whining.. Her skal vi altså ta dine nitidige vurderinger fremfor i GT4 sitt tilfelle håndfast bevis.. :roll:

6700492[/snapback]

En demo på E3 overbeviser ikke meg, bare venter på offiselle uttalelser om spill som kommer i 1080P jeg :yes:

Skrevet
ikke tro på alt du leser!, prøv å finne alternative kilder og vær kritisk  :thumbup:

6700582[/snapback]

avanore spør om det er noko i informasjonen han viser til i første innlegg. Så lang har ikkje dykk som kaller dette vås komt med noko fornuftig som motseier innholdet i innlegget. Så med mindre dykk klarer å kome med noko skikkeleg, må vi velgje å tru at informasjonen stemmer.

Skrevet
ikke tro på alt du leser!, prøv å finne alternative kilder og vær kritisk  :thumbup:

6700582[/snapback]

avanore spør om det er noko i informasjonen han viser til i første innlegg. Så lang har ikkje dykk som kaller dette vås komt med noko fornuftig som motseier innholdet i innlegget. Så med mindre dykk klarer å kome med noko skikkeleg, må vi velgje å tru at informasjonen stemmer.

6700628[/snapback]

på bakgrunn av tidligere MS uttalelser om ps3 HW

(som har vist seg å være helt ute på jordet)

velger jeg å IKKE tro på dette og setter mer lit til hva produsenten av den aktuelle konsollen har å si om ps3 og 1080p

ang. film og 1080p så har jeg dette å si:

siden det ikke har vært bruk for noe mer avansert tidl., så har filmer blitt "skutt" i 24 fps, men siden sony eier "hele" hollywood kommer vi nok til å se filmer som er oppi 60 fps, spesielt laget for 1080p og Blue-Ray.

dette sier jo nesten seg selv da men ;)

Skrevet

@avanore

Eg skal vere einig i at nytta av 1080p er begrensa, i alle fall per dags dato, når so få av oss har TV-apparat som er i stand til å vise oppløysinga. Men å avvise det som fullstendig unyttig trur eg er veldig tidleg, og i alle fall ikkje noko eg vil gjere basert på ei 1-sides "analyse" frå ei anonym kjelde på eit eller anna XBox360-forum. 1080p er teknisk sett ei mykje betre oppløysing enn 720p, og eg vil tru at det i løpet av PS3 si levetid vil komme spel som klarar å gjere god nytte av ho. Mange vil det neppe bli. Uansett er ikkje dette eigentleg eit problem for PS3. 1080p er noko ekstra, noko PS3 kan gjere i tillegg til det dei andre konsollane kan, ikkje ei svakheit, som enkelte prøvar å gjere det til.

Men, la oss vere ærlege, dette handlar ikkje eigentleg om 1080p, gjer det vel? Dette er berre ein del av ei kampanje der du og nokon andre irriterande personlegheiter forsøker å maksimere svakheitene, unnskyld, svakheita (for der er ikkje eigentleg noko anna enn prisen), og minimalisere fordelane til PS3. Kvifor de har dette behovet for å svartmåle "fienden" skjønar eg ikkje. Er det fordi de prøver å trekke merksemda bort frå dykkar eigne favorittar? Vil din favoritt, Wii, kanskje ikkje klare seg so bra om vi ser litt hardare på han?

Kay

Skrevet
@avanore

Eg skal vere einig i at nytta av 1080p er begrensa, i alle fall per dags dato, når so få av oss har TV-apparat som er i stand til å vise oppløysinga. Men å avvise det som fullstendig unyttig trur eg er veldig tidleg, og i alle fall ikkje noko eg vil gjere basert på ei 1-sides "analyse" frå ei anonym kjelde på eit eller anna XBox360-forum. 1080p er teknisk sett ei mykje betre oppløysing enn 720p, og eg vil tru at det i løpet av PS3 si levetid vil komme spel som klarar å gjere god nytte av ho. Mange vil det neppe bli. Uansett er ikkje dette eigentleg eit problem for PS3. 1080p er noko ekstra, noko PS3 kan gjere i tillegg til det dei andre konsollane kan, ikkje ei svakheit, som enkelte prøvar å gjere det til.

Men, la oss vere ærlege, dette handlar ikkje eigentleg om 1080p, gjer det vel? Dette er berre ein del av ei kampanje der du og nokon andre irriterande personlegheiter forsøker å maksimere svakheitene, unnskyld, svakheita (for der er ikkje eigentleg noko anna enn prisen), og minimalisere fordelane til PS3. Kvifor de har dette behovet for å svartmåle "fienden" skjønar eg ikkje. Er det fordi de prøver å trekke merksemda bort frå dykkar eigne favorittar? Vil din favoritt, Wii, kanskje ikkje klare seg so bra om vi ser litt hardare på han?

Kay

6700686[/snapback]

MS har den effekten at de må snakke dritt om andre

lurer på hvorfor dette smitter over på brukerne av konsollen dems?

skulle nesten tro det var en sykdom...

er det smittsomt?

xD

Skrevet
hva er vitsen med å vise film i 60 fps når 24 fps funker helt utmerket? waste spør du meg... klin heller til med bedre lyd!

6700703[/snapback]

Hva prater du om ? Ingen film er 60fps. Spill og tv sendinger derimot...

Skrevet
hva er vitsen med å vise film i 60 fps når 24 fps funker helt utmerket? waste spør du meg... klin heller til med bedre lyd!

6700703[/snapback]

24 fps funker i og for seg "utmerket"

men når du ser 1080p 60fps på en HDTV så forstår du hva det vil si å være utmerket.

dette er en glede for øyet, og etter at du har vært i den verden, så vil du aldri tilbake rett og slett..

har fått inntrykk av at folk som stiller disse spørsmålene ikke har vært heldige nok til å oppleve dette.

Det er som morpheus sier: it cant be explained, you have to see it for yourself

Skrevet

Hvorfor snakker folk om PS3 og X360? Topic på posten er omhandler ikke dette, men om vi trenger 1080p eller ikke.

Trenger vi 1080p nå? Nei, selvfølgelig ikke. De fleste har ikke utstyr (i alle fall ikke jeg) som kan vise frem et 1080p bilde uten å gjøre det om til 1080i.

Tenger vi 1080p i fremtiden? Ja, og mer enn det... 1080p er nydelig i film. I spill kan det være nydelig, men det forutsetter kraftig nok maskinvare så man ikke må offre andre elementer på bekostning av oppløsning.

Skrevet (endret)

Eg trur ikkje vi skal sette MS som syndebukken for den som gaper over for mye i sine uttalelser akkurat.

Eg trur i hovudsak at 1080P vil blir meste brukt i PS3 sine eksklusiver, ihvertfall i mye større grad enn multiplatform titlene. Trur også disse spillene vil blomstre i større grad lenger ut i PS3 sin levetid, med tanke på kor mange som faktisk vil ha HDTV som har støtte for denne oppløsningen.

Endret av Mala
Skrevet
MS har den effekten at de må snakke dritt om andre

lurer på hvorfor dette smitter over på brukerne av konsollen dems?

skulle nesten tro det var en sykdom...

er det smittsomt?

Pussig, du kan bytte ut MS med Sony i det innlegget og den vil fortsatt være like sann....

Skrevet (endret)
Er ikke sikkert at man må ofre noe i det hele tatt i forhold til konkurrentene.

Selvfølgelig blir det ting som må ofres med 2x pixel data og arbeidsmengde iforhold til 720p. Bare ta framebuffer størrelsen, med 4xMSAA og FP16 HDR i 1600x1200 er man allerede oppe i over 256MB, dvs før noe annen data som teksturer, animasjons data, lyd kommer til. 1080p er igjen 8% flere pixler enn dette. Og dette med bare 22GB/s dedikert båndbredde. (High-end PC kort har opp i ~50GB/s).

Endret av MistaPi
Skrevet
ps3 har vært i utvikling i flere år, å si at sony ikke er klar over alle aspekter med 1080p er bare latterlig.

tror han karen som bestemte at ps3 skal støtte 1080p har uendelig mer peil en deg på saken avanore, og når disse påstandene i tillegg kommer fra xboxlive divisjonen hos Microsoft så er det bare til å le av.

Det er ikke noe spesielt med at PS3 støtter 1080p. Dette er ikke en feature som har kostet masse penger i R&D.

Det har sin PR verdi (som er ganske åpenbart i dette forumet), men om det kommer til å bli mye brukt er en annen sak.

Skrevet
ang. film og 1080p så har jeg dette å si:

siden det ikke har vært bruk for noe mer avansert tidl., så har filmer blitt "skutt" i 24 fps, men siden sony eier "hele" hollywood kommer vi nok til å se filmer som er oppi 60 fps, spesielt laget for 1080p og Blue-Ray.

dette sier jo nesten seg selv da men  ;)

6700677[/snapback]

Har du regnet noe på kapasiteten en 2 timer film i 1080p@60fps vil ta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...