Gå til innhold

Test Drive Unlimited. Inntrykk og anmeldelser


Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg har spilt spillet nå i en god del timer og har klart nå 30% av spillet.

 

Da jeg første gang prøvde Demo 1 så følte jeg ugler i mosen. Så prøvde jeg Demo 2. Men var enda ikke fornøyd. Men jeg spiller så og si bare bilspill å så lenge det finnes en Ferrari i spillet så er det nokk for meg. Jeg kjøpte som sagt xbox360en av den enkle grunn at jeg så PGR3 med bilde av Ferrari :innocent:

 

Men som sagt har kjørt spillet nå. Å jeg må si det er masse bra og masse dårligt i spillet. Men trass i de dårlige tingene klarer jeg ikke rive meg fra spillet.

 

Spillet har muligheter i søkk og kav.

 

La meg starte med det gode. Grafikken er nydelig på bilene interiøret osv ja det meste. Lyden av bilen er etter min mening midt på tre. Løpa er etter min smak nokk så enkle i single player modus, trenger som regel ikke mere en 1 forsøk på det meste samme hvilken klasse det er, men det er så mange løp en kan kjøre samt en hau med online løp en kan kjøre så det gjør ikke noe. De "løpa" jeg sliter mest med er de hvor jeg skal kjøre en bil tilbake til "eier" Og dette er den mest realistiske parten av spillet, etter min mening. Hvofor? Jo fordi om du kjører av veien krasjer eller noe slikt taper bilen verdi og du vil få minimalt med penger av "eier" når du leverer bilen. Så det en må gjøre er å kjøre 20-30km uten å gjøre noe av det nevnte. Så en kjører nokk så fort for en vill jo ikke bruke hele dagen, vill en? Så en kjører fort nedover legger seg bak en bil skjekker om det er klart og boof en er forbi. kjører forbi på høyre så noen på venstre osv. En strever hele tiden etter perfekt kjøring. Noe som lønner seg når en leverer bilen, for en får altid halvparten av hva bilen er verdt i bonus om en ikke skader bilen i det hele tatt. Å det er det penger å spare i til videre i spillet. Å det at spillet har så mange mil med vei er jo bare gøy. I tillegg har en online muligheter hvor etter hva jeg har forstått har en fin finesse for oss som ikke liker road rage. Nemeligt en knapp som gjør at det å krasje i andre er straffbart. Noe som etter min mening er perfekt. For jeg hater når en eller annen bruker deg til brems eller bruker deg i svingen osv. Samt det å kunne kjøpe nye/flere hus skaffe flere klær, joine cluber osv er jo ganske motiverende. Å det med å jobbe seg opp er bra laget i spillet til en viss grad. En får ikke gjøre alt før en har fortjent det. Men det hele tar ikke lange tida før en har klart, er kun snakk om noen timer. Jeg gjorde den tabben å startet spillet med en F bil for så og hoppe til en uforskammet dårlig og elendigt balansert koeningseggegegege cc8s eller hva pokker. Det ødela litt av morroa mi for nå hadde jeg jo en av de raskeste bilene i spillet. Så det jeg gjorde var å starte på ny fra F til E til D osv osv. Dette ble enda mere motiverende.

 

Så til det negative med spillet.

Veiene er håpløst satt opp alle plasser det ikke er rett frem. Veien er rett og slett 10 ganger verre en norge og er uforskammet humpete i svingene noe som gjør at å kjøre fort i en sving er håpløst i en svingete oppoverbakke. Det andre som irriteter meg mest, er det at når en raser nedover hovedveien så ser en ikke langt nokk fram. Ting dukker opp fra intet! Jeg har lappen og har kjørt lenge og vert på en del racing kurs osv å jeg har lært meg automatisk og se så langt jeg klarer å se å det gjør jeg. Så jeg ser langt fra ser 3 biler med henholdsvis 200 meter mellom hver bil. Så når jeg kommer på siden av bil 1 så dukker det plutseligt opp en bil ved bil nr 2! noe som gjør at motgående trafikk dokker opp fra intet og skaper stress. Bilene oppfører seg helt elendigt og langt fra realistisk, en sladd er som regel flax om en klarer rette opp for det er omtrent håpløst å lære seg. Grafikken på trafikken i spillet er ikke akkuratt noe pent. Ser mer ut som legoklosser på hjul. Samt en annen ting som irriterer meg er at dem ikke har fikset opp i at en god del har trimmet den stygge amerikanske salen såpass mye at dem har klart å nå en toppfart på nesten 700km/t! Asså enkelte ting må en rette opp i å dette er en av de enkle som bør fikses fort.

 

Så ting jeg ønsker meg i spillet. En mer jevn vei å kjøre på. ikke bugget biler. Flere shops til f.eks kjøpe felger? Kunne se langt fram uten å bli skremt av en bil som plutseligt dukker opp der du ferdes i 330km/t Og en mer realistisk kjørefølelse.

 

Men ellers er spillet helt topp og jeg vil klart gi det 8/10 trass i dets feil. Det er som sagt mye å gjøre og mye en kan drive tids fordriv med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Til dere som har kjørt million-løpet. Kan dere skrive hvilket kjøretøy dere brukte?

Gidder ikke kjøre i 61 minutter for å finne ut at min Sagaris var akkurat litt for treg.

6845740[/snapback]

 

Brukte en Kawasaki Ninja jeg (motorsykkel).

Har bare prøvd en gang, men ikveld skal jeg prøve med min Enzo tenker jeg. :)

6847292[/snapback]

 

Alle biler som klarer å holde over 200 km/h i snitt holder. Utover det er det veigrep og bremser som er det viktige.

 

Jeg har testet et par ganger med en Enzo m/ nivå 3 tuning. Moddingen var i hvert fall unødvendig for dette løpet sin del. Problemet er å finne en bil som gir god kontroll ved snitthastigheter på over 200 km/h. Enzoen min er således nesten for vanskelig å kontrollere.

Lenke til kommentar
Jeg har testet et par ganger med en Enzo m/ nivå 3 tuning. Moddingen var i hvert fall unødvendig for dette løpet sin del. Problemet er å finne en bil som gir god kontroll ved snitthastigheter på over 200 km/h. Enzoen min er således nesten for vanskelig å kontrollere.

6854137[/snapback]

 

Da har du ikke testet en McLareren tunet opp til 3 grad

Den mister fort veigrepet i stor fart

Lenke til kommentar

Ja det er offer 1 jeg fikk en lapp så jeg får vist offer 2. hva nå det måtte være var snakk om en galardo :hmm:

 

Prøv kjør køningsegget med tuning 3 den er håpløs å kjøre med!

 

Kjør med en F430 tunet til 3 stadiet den fungerer utmerket selv i stor fart på 300+

 

beste farten jeg fikk med den var i dragsuget å da klarte jeg å få 380km/t på den :!: men ellers har jeg klart 350 uten dragsug på den så den går mer en godt nokk om du skal ha en billig og kjapp bil.

 

Saken nå er kan en oppgradere både F1 og F1 GTR?

Lenke til kommentar

Er så kjipt når slike spill blir litt "nedprioritert" til PC. Men at det i det hele tatt kommer er jo knallbra. Får håpe dem retter opp alle bugs fra X360 versjonen, så PC-versjonen blir vesentlig bedre ved release. Når det er sagt, så lurer jeg på et par små ting:

 

1. Hva slags type løp kan man kjøre?

 

2. Når man er stinn av gryn, hvor mange biler kan man ha på det meste? Er det noen grense for hvor mange hus og biler man kan ha?

 

3. Om man har valgt 8 "friends" man vil se ingame, vil man da aldri se andre spillere online, selv om dine venner er langt fra der du selv er?

 

4. Virker som folk har fått mye bra biler veldig fort. Er spillet virkelig så lett, eller har dere bare spilt altfor mye siden dere fikk spillet? :p

 

5. Hvilke spill kan fysikken sammenlignes med? Synes f.eks at NFS og Forza har vanvittig bra fysikk.

 

6. Er det noen form for slitasje e.l på biler/deler? Er det noen grunn til å kjøpe (evt ikke kjøpe) brukte biler?

 

7. Har jeg forstått det riktig dersom deler til bilene kun er slikt som blir tilbudt på de respektive bilene i virkeligheten? Tenker da bl.a i forhold til tuning som folk har nevnt tidligere her.

 

8. Dersom noen her tilfeldigvis skulle ha vært så heldig og spilt i Motorcity Online beta for noen år tilbake, hvordan vil dere sammenligne TDU med MCO?

 

Synes selv MCO var et av de beste spillene og spillkonseptene som noen gang er laget. Tenk dere gode, gamle Street Road med NFS grafikk og som et onlinespill.

Lenke til kommentar
Nye biler ute på markedplace nå folkens

6854692[/snapback]

 

 

noen som har finni ut hvordan du får tilgang til de gratis bilene man kan laste ned?

6855587[/snapback]

 

Audien finner du i Audi-butikken, og Skyline'en i Nissan-butikken! De koster hhv. $50K og $80K (hvis jeg ikke husker helt feil).

6855671[/snapback]

jeg vet det, men de er gratis står det...eller var det gratis å laste ned, men ikke kjøpe?

 

*tenke* det forklarer hvorfor det plutselig var 5 audier til salgs da jeg laga nytt game

Lenke til kommentar

har bare demoen selv så var jeg hos en kamerat for å spille det ferdige spillet ohhhhh så skuffet jeg ble,grafikken er ikke bedre enn demoen og ligger langt bak pgr3,må være noe av det dårligste 360 har grafikkmessig,bildene som florerte rundt før utgivelsen viste en helt annen kvalitet nei så dårlig det var for ikke og snakke om all bugs :no:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...