Gå til innhold

Partisjonsbokstaver byttet plass


Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate 250GB SATA, og da jeg en gang skulle formatere med alle diskene koblet i, ble alt bare kaos.

D:/ er nå blitt til C:/, og omvendt. Dette er utrolig irriterende og rotete, da jeg bruker denne som OS-disk.

 

Noen som har peiling på hvordan jeg reverserer dette? Sletting av en partisjon kommer ikke på tale da jeg har mye viktig data der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke umulig det kan gjøres, men du må jo også bytte alle referanser fra D: til C: i alle filene og registerinnstillingene i Windows. Det er ingen enkel oppgave, og sjangsen for at noe går galt er ganske stor.

 

Tror problemet kom av at du fjernet C-partisjonen da du formaterte?

Når Windows setup så skal lage en ny partisjon og du allerede har en primærpartisjon, så lager den en logisk partisjon for deg, og da byttes bokstavene.

Lenke til kommentar
Stasjonsbokstaver kan tilordnes fra Kontrollpanel >Ytelser og vedlikehold >Administrative verktøy >Datamaskinbehandling >Diskbehandling.

Høyreklikk på enhet og velg >endre/tilordne stasjonsbokstav osv

6693615[/snapback]

Vet du ikke bedre, eller leste du ikke første innlegg skikkelig?

 

Dette kan altså ikke gjøres på en systempartisjon.

Endret av hårek
Lenke til kommentar

Vel, har ihvertfall løst problemet. (På en måte). Måtte installere XP på en annen disk, merge de 2 partisjonene, kopiere all viktig data, formatere den vanlige disken igjen, for så å legge inn XP på nytt. Etter det var det bare å lage ny partisjon igjen.

 

Totalt har jeg lagt inn XP 5 ganger det siste døgnet, må være ny pers. :w00t:

Endret av LenniZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...