Gå til innhold

Wii kan koste 170$


Straffa

Anbefalte innlegg

Jeg er egentlig ganske sikker på at Wii kommer til å koste 2000,- eller mer ved lansering i Norge. Slike analyser må bare tas med en klype salt, og det går også mange rykter om at Nintendo presser prisen mest mulig opp, grunnet reaksjonene på prisen til PS3. Nintendo er like kyniske som de andre innen spillbransjen, og det er mest sannsynlig at de ser sin sjanse til å prise den litt høyere enn hav de ellers ville gjort.

6684650[/snapback]

 

Nintendo vil IKKE sette prisen opp fordi PS3 koster mere en den dyreste luksushora du får.

Nintendo vil holde prisen så langt nede så mulig for å tiltrekke seg kunder som ikke har råd til å spandere 7000 kroner på en spillemaskin.

 

Ikke alle som vil ha alt det dilldallet som er i en X360 eller i en PS3. De fleste vil bare simpelheten kjøpe en spillekonsoll som skal spilles på.

 

Du vil få sabla mye utstyr til Wii for 7000 kroner.

Endret av avanore
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessverre så er nok ikke Nintendo noen gode samaritanere som setter prisen ned til fattigmansnivå hvis de kan tjene noe ekstra de heller. Greit at du sikkert ønsker å tro at Wii blir lansert med en pris så lav som 1700 kroner, men jeg bare forteller deg sannheten. Det skjer aldri.

 

Sannsynligvis ender prisen på ca. 230 dollar.

Endret av Eddie81
Lenke til kommentar

*snip*

6681373[/snapback]

Nå er det jo forskjell på hvor bra trådløse greier funker. Det blir som å si at det er whack med en 32" til 20k når man får like store til rundt 7k. Jeg vet jo ikke bedre enn deg hvor bra den Wii-greien blir, men 360en sin rawker. Bedre forbindelse enn den bærbare målt i streker og ingen packetloss - EVER!

 

EDIT: Men Wii ser jo sabla bra ut. Tror jeg må få meg en helgejobb. (Ikke for selve konsollen, men når jeg må mate 360, PC og Wii med spill er det greit med inntekt ^^)

6682587[/snapback]

 

Blodpris kaller jeg det uansett. Du får kjente merkevarer som D-link, Asus, 3 Com, CNet som har både router og mottaker til under den prisen.

 

Ingen som vet hvor bra innebygde mottakeren til Wii er ennå, men jeg tviler sterkt på at den ikke kan stå lenger enn 2 meter unna routeren.. :thumbup:

6684677[/snapback]

Det er kanskje dyrt, men tilsvarende som en kunne bruke til gammelXbox kostet mye me og funket ikke like bra og dette var D-Link ol. MS sin er et svært godt kjøp synes jeg. Trådløse greier er dritdyrt, men MS er både dyr og god.

 

Jeg tror også at Wii sin er ålreit, men tviler litt på at den nailer MS sin. Jeg er dog klar for å bli motbevist. ^^

Lenke til kommentar
Dessverre så er nok ikke Nintendo noen gode samaritanere som setter prisen ned til fattigmansnivå hvis de kan tjene noe ekstra de heller. Greit at du sikkert ønsker å tro at Wii blir lansert med en pris så lav som 1700 kroner, men jeg bare forteller deg sannheten. Det skjer aldri.

 

Sannsynligvis ender prisen på ca. 230 dollar.

6684844[/snapback]

 

På hvilket grunnlag kan du si det? Nintendo har ikke sagt noe enda. Alle priser som blir nevnt bortsett fra at den vil koste under 250$ kan taes med en klype salt. Det er bare å vente og se på når Nintendo ønsker og avsløre prisen og release dato.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen spesielle forutsetninger for å si det jeg sier, utenom spekulasjoner som jeg leser her og der, og småting om Wii osv.

 

Det er ikke noe problem å konkludere med at Wii ikke vil bli solgt billigere enn høyst nødvendig, og da er jo spørsmålet om: Hva vil det si å selge noe billig ? PS3 vil som kjent være dyr når den blir lansert og Wii vil være billig. Men er billig å ligge på samme pris som Xbox 360 core ? Eller kan den være billig hvis den ligger over 360 core, eller er den billig hvis den ligger under prisen på Xbox 360 core.

 

Selv synes jeg at en pris på rundt omkring 2200-2500 er billig ved lansering. De fleste rykter rundt prisen antyder at vi vil få en pris på 2000-2500 i Norge. Mest sannsynlig vil den ligge på litt over 2000,- og selges for ca. 2000,- på Lefdal og Elkjøp. Dette er derimot ingenitng jeg sitter å bekymrer meg for, og folk har lov å ha andre oppfatninger enn meg, men jeg forventer at jeg har lov å komme med mine "fantasier om prisen" like mye som alle andre, uten at en sikring skal kortslutte hos de som mener noe annet.

Lenke til kommentar
Jeg har ingen spesielle forutsetninger for å si det jeg sier, utenom spekulasjoner som jeg leser her og der, og småting om Wii osv.

 

Det er ikke noe problem å konkludere med at Wii ikke vil bli solgt billigere enn høyst nødvendig, og da er jo spørsmålet om: Hva vil det si å selge noe billig ? PS3 vil som kjent være dyr når den blir lansert og Wii vil være billig. Men er billig å ligge på samme pris som Xbox 360 core ? Eller kan den være billig hvis den ligger over 360 core, eller er den billig hvis den ligger under prisen på Xbox 360 core.

 

Selv synes jeg at en pris på rundt omkring 2200-2500 er billig ved lansering. De fleste rykter rundt prisen antyder at vi vil få en pris på 2000-2500 i Norge. Mest sannsynlig vil den ligge på litt over 2000,- og selges for ca. 2000,- på Lefdal og Elkjøp. Dette er derimot ingenitng jeg sitter å bekymrer meg for, og folk har lov å ha andre oppfatninger enn meg, men jeg forventer at jeg har lov å komme med mine "fantasier om prisen" like mye som alle andre, uten at en sikring skal kortslutte hos de som mener noe annet.

6686034[/snapback]

 

 

Sant det. Ingen som vet noe sikkert, men ryktene sier 170$

Lenke til kommentar
Xbox 360 core + spill var på tilbud hos elkjøp for 1695,- for en stund siden.

Kanskje de dropper prisen litt ved lansering av ps3\wii, så da er det ikke så imponerende med tanke på den svake hardwaren.

6681444[/snapback]

Hva er det som ikke er imponerende? Og hvorfor skulle Elkjøp droppe prisen på Xbox men ikke Wii?

 

 

Har ikke innmaten i Wii mer felles med Gamecube enn Xbox360 har med Xbox? Slik jeg har forstått det så er Wii basert på noe av det samme som satt i Gamecube.

Innmaten i Wii er en kraftig oppgradering av GameCube.

Lenke til kommentar

Det kan nevnes at prosessoren Broadway, IBM lager til Wii er noget basert på arkitekturen til "Gekko"-prosessoren som satt i GameCube-en og at dette er en av tingene som gjør at den har native bakoverkompabilitet til GameCube. Ulikt Microsoft var Nintendo så smarte å ikke totalt forandre arkitektur slik at maskinen faktisk kunne kjøre spillene til forhenverende konsoller.

Lenke til kommentar
Tydligvis vet du ikke hva du snakker om.

Er du klar over hvor liten Wii er?

6688405[/snapback]

 

Nei, har aldri sett den med egne øyne. Har du? Så et bilde med ei hand som tok i den da, og da så den ihvertfall større ut enn mine smørbrød! Skal vi møtes i konsollkrig tråden for en duell? :tease:

6688428[/snapback]

Legg tre DVD-covre oppå hverandre. Der har du en Wii ;) Er nok litt større enn en sandwhich, men ikke mye ;) Avhenger selvfølgelig på hvor stor din standard sandwhich er ;)

Lenke til kommentar
Tydligvis vet du ikke hva du snakker om.

Er du klar over hvor liten Wii er?

6688405[/snapback]

 

Nei, har aldri sett den med egne øyne. Har du? Så et bilde med ei hand som tok i den da, og da så den ihvertfall større ut enn mine smørbrød! Skal vi møtes i konsollkrig tråden for en duell? :tease:

6688428[/snapback]

Legg tre DVD-covre oppå hverandre. Der har du en Wii ;) Er nok litt større enn en sandwhich, men ikke mye ;) Avhenger selvfølgelig på hvor stor din standard sandwhich er ;)

6688598[/snapback]

 

Spist Subway?

 

Det er smørbrød!

Lenke til kommentar
QUOTE(Hagforce @ 15/08-2006 : 20:49)

Xbox 360 core + spill var på tilbud hos elkjøp for 1695,- for en stund siden.

Kanskje de dropper prisen litt ved lansering av ps3\wii, så da er det ikke så imponerende med tanke på den svake hardwaren.

*

 

Hva er det som ikke er imponerende? Og hvorfor skulle Elkjøp droppe prisen på Xbox men ikke Wii?

 

Det var ikke elkjøp jeg mente som kunne komme til å kutte litt på prisen, men M$.

Den har tross alt vært ute på markedet i 1år da.

 

Prisen er bra den, men ikke sikkert den blir billigste next gen konsoll + at hardwaren er en del svakere.

Derfor ikke så utrolig imponerende, men + for nyskapende kontroller.

Lenke til kommentar

Genialt at Nintendo klarer å presse ned prisen såpass ned! Med all publisiteten denne har fått, og en pris på under 2k, vil nok denne bli å se i mange hjem fremover :D

 

Å sammenligne den med xbox core blir uansett feil, da xbox 360 uten harddisk og trådløs kontroller er temmelig uinteressant for de fleste. I tillegg har Wii langt flere spill enn xbox allerede fra start, med tanke på alle de gamle spillene (har hørt at ikke alle skal være tilgjengelig fra starten av, men blir nok mange uansett :) )

 

For 2k får du nok veldig mye innovasjon og moro for pengene med Wii uansett. Gleder meg som en unge til Mariokart spillene! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...