Gå til innhold

Harddisker på 1 TB kommer i år?


Anbefalte innlegg

Mja, vi fikk flere gigahertz før CPU-produsentene kom med mer fokus på strømgjerrige og kjøligere prosessorer. Skulle gjerne sett mer fokus på driftssikkerhet i tillegg til større kapasitet på harddiskene.

6677986[/snapback]

Er det noe galt med driftsikkerheten på disker? Personlig har jeg tilgode åoppleve en ødelagt HD i noen av mine maskiner, og ihvertfall det som blir oppgittavprodusentene tilsier ganske lang levetid.

Har heller aldri opplevd ett ordentlig diskkrasj, men det var en stund utviklingen gikk veldig fort og endel av produsentene slet med påliteligheten(bla IBM). Dog tror jeg ikke at dagens disker er spesielt upålitelige så fremt de får nok kjøling og man ikke mishandler dem. Min erfaring er at jevnlig defragmentering ikke skader :)

6678114[/snapback]

 

Jeg har opplevd at min disk på 160 GB krasjet.. Den var ikke så veldig gammel; jeg fikk ny på min 2 års garanti. Det samme skjedde også med min 60 GB disk til laptopen.. Den stoppet også, bare etter et halvt år (Dette var for godt over ett år siden nå). Begge gav endel lyd fra seg før de krasjet, så jeg hadde muligheten til å ta backup..

 

Det samme skjedde med min venns HD; den var på en helt ny PC kjøpt i 2006. Han mistet alt som var lagret av bilder og dokumenter på en 200GB. Ikke noe særlig for en ivrig hobbyfotograf :no:

 

Videre har hverken jeg eller han misbrukt HD'ene på noen som helst måte, vi har nok bare hatt uflaks. Oppsettene har vært standardløsninger, så overheting har ikke vært problemet. Så jeg må si meg enig med at stabiliteten kunne vært bedre (etter det jeg har erfart ihvertfall). Ta backup selv med dagens disker :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Passer alle på riktig arbeidstemperatur for diskene sine? Jeg har sett utrolig mye rart med gloheite disker.

6681756[/snapback]

 

Disker skal jo egentlig tåle 55-60 grader, men de fleste av mine kjører på kanskje rundt 30. Jeg lurer på hvorfor noen er så uheldige med disker, har en slags vag mistanke om at PSU kan være en medvirkende årsak.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Disker skal jo egentlig tåle 55-60 disker, men de fleste av mine kjører på kanskje rundt 30. Jeg lurer på hvorfor noen er så uheldige med disker, har en slags vag mistanke om at PSU kan være en medvirkende årsak.

 

Synd det med at diskene sank, var så my sol og så mange disker for en uke siden..

:!:

Endret av andre1
Lenke til kommentar

Er det faktisk bare jeg som savner SSD disker?

Er ikke så opptatt av kapasitet, eller diskhastighet. Kjører nå Raid uansett.

Men selv i Raid oppsett er responsen fra dagens disker for treg. Raptor diskene er det jo fart i, men de er for det første dyre og de er jo faktisk mekaniske drev likefult.

 

Gi oss SSD disker nå!

 

Slik det er nå så er diskene flaskehalsen for svært mange brukere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...