Gå til innhold

Anbefalniger til musikk?


wewwen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Emperor. Pionerene innen symfonisk black metal. De har mye variert og utviklet seg så er ikke sikkert du liker alt av dem.

Gode og fengende sanger: Empty(sangen som fikk meg hekta), I Am The Black Wizards, Inno A Santana, Sworn, Decrystallizing Reason

 

Rage Against The Machine. Dette var bandet Audioslave men med en annen vokalist, stilen var mer funk/rap/metal-orientert. Mye bedre enn Audioslave IMO.

Gode sanger: Wake Up(sangen som fikk meg hekta), Bullet In The Head, Bulls on Parade, Testify, Renegades of Funk

 

Opeth. Vanvittig bra prog metal av den bråkete sorten.

Gode sanger:The Grand Conjuration, Deliverance(sangens som fikk meg hekta), Closure, Nectar, Demon of the Fall

 

Synes egentlig nevnte band har veeeldig mange bra sanger så jeg kunne nevnt mange fler. :p

Lenke til kommentar
SlipKnot har mye bra, egentlig ingen band som ligner på dem, men er samme sjanger som Slayer(trash metal). Kan også ligne litt på Korn.

 

Sanger som anbefalles: Left Behind, Wait and bleed, The Nameless, Liberate, My Plague + mange flere.

6678641[/snapback]

Slipknot er Nu Metal altså samme sjanger som Korn, ikke Thrash som Slayer :)

Endret av HenHau
Lenke til kommentar

Iced Earth - Horror Show (et av mine favoritt album gjennom tidene)

Edguy - Mandrake, Hellfire Club

Bruce Dickinson - The Chemical Wedding, Tyranny of Souls

 

 

iced earth har levd i skyggen av metallica i alle år, hvorfor kan jeg ikke fatte

eller begripe... edguy er et tysk veldig melodiøst metal band og bruce dickinsons (kanskje bedre kjent som vokalist i iron maiden :) ) solo karriere er mye tyngre

enn iron maidens musikk men er også veldig melodiøs... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Slayer (thrash metal)

Rage Against the Machine (metal/rap metal)

Enslaved (black metal/viking metal)

Emperor (black metal)

Opeth (progressiv death metal)

In Flames (melodiøs death metal)

6676509[/snapback]

Knall!

Ser at immortal ikke er nevnt. Det er er jo et must! :) Anbefaler albumene: Damned in Black, At the Heart of Winter og Sons of Northerns Darkness.

Immortal er fantastisk! At the Heart of Winter er fin å begynne med, mer melodiøs og episk en de to siste. Sitter forøvrig her i Sons of Nothern Darkness t-skjorte og hører på albumet. :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...