Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvilke fag på vgs er det lett å jukse i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Enkelt svar: Ikke juks!

 

Det hjelper deg kanskje det året karaktermessig (eller ikke hvis du blir tatt), men du ender fort opp med å bruke mer ressurser på å jukse enn å faktisk lære deg stoffet. Alt du lærer neste år er også basert på dette året så der blir du også nødt til å jukse. Blir på en måte en ond sirkel.

 

Nei, skaff deg noen gode venner i klassen du begynner i, lær stoffet og få gode karakterer :). Skal ikke så mye til!

 

Skift holdning! ;)

Lenke til kommentar
Enkelt svar: Ikke juks!

 

Det hjelper deg kanskje det året karaktermessig (eller ikke hvis du blir tatt), men du ender fort opp med å bruke mer ressurser på å jukse enn å faktisk lære deg stoffet. Alt du lærer neste år er også basert på dette året så der blir du også nødt til å jukse. Blir på en måte en ond sirkel.

 

Nei, skaff deg noen gode venner i klassen du begynner i, lær stoffet og få gode karakterer :). Skal ikke så mye til!

 

Skift holdning! ;)

6668891[/snapback]

 

hold kjeft!

 

juks lønner seg lizzm

Lenke til kommentar

Alt utenom gym er lett å jukse i. Bortsett fra på prøven. Eller jo, lett der også.

 

Alt kommer an på læreren. Er læreren streng, er det vanskelig å jukse. Er læreren fjern, er det lett. I naturfag hadde jeg en lærer som var veldig distré og ALLE i klassen min jukset. Enkelt og greit plasserte vi bare et A4-ark med masse info på pulten vår og skrev rett av. Ikke nok med det, men det var også noen som hadde boken oppe. Man kan stille spørsmål ved læreren i denne situasjonen, men personlig stiller jeg spørsmål ved han i klassen min som presterte å få treer.

 

En annen lærer hadde vi i tre fag. Alle tre fag var fag der teori ikke lå så mye vekt på karakteren fordi fagene i det hele er praksisfag (Gikk GK Elektro, altså yrkesfaglig), så prøvene var for det meste gjennomkjøring av tema vi hadde vært igjennom. Han læreren gadd ikke være i klasserommet engang. Men som sagt, teori telte ikke så mye, og det var faktisk ikke så mange som jukset i de tre fagene som i naturfag.

 

Ellers var det veldig mye lov med mp3-spiller på skolen min, og spesielt på prøver. Så det var noen som spilte alt inn der og brukte det på prøven. Dette funket i alle fag, og da spesielt i gym. Jeg skal ikke si at jeg IKKE jukset dette skoleåret. Faktisk ble det en god del når jeg tenker etter, men jeg er heller ikke en typisk "jukser". Når vi får mulighetene servert på sølvfat sier man ikke nei takk.

Lenke til kommentar

LooooL! Som jeg ler av tråd starter nå... Lager en tråd, spør folk spm.. og folk sier at han burde ikke jukse noe som er sant.. så sier han hold kjeft.. kanskje gi f*** i og lage tråd da og høre på oss når du ikke vil en gang??

En i klassen min når jeg gikk på mek prøvde og jukse i alt.. når han kom til tverrfaglig eksamen(mek eksamen) stod han helt fast.. Så det lønner seg ikke.. Bare deg selv som taper på det.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...