Gå til innhold

Playstation 3 Informasjonstråd!(update 11.02.07)


MagnusW

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er ikke så vanskelig å skjønne at MIstsPii er enten Xfanboy eller bare hater PS3 (det kan man se i flere tråder som handler om PS3.  Trenger ikke å være astronaut for å skjønne det liksom. Derfor så synes jeg du kan spare denne tråden for din propaganda...da dette er en informasjonstråd. Har du lyst til å diskutere PS3 vs 360 så vær så god og lag en egen tråd om det.

6686892[/snapback]

Mener å huske at noen skrev tidligere i denne eller en tilsvarende tråd at idet noen kaller "motstanderen" en fanboy, har han tapt. Synes det er en viss sannhet i det.

 

I stedet for å stemple MIstsPii for fanboy, foreslår jeg heller at du utfordrer hans tekniske utsagn i de siste postene hans, vel og merke hvis det er noe du mener er feil.

 

Ja dette er en PS3 informasjonstråd, men som ttt nevnte, så er det viktig at folk påpeiker feil i den informasjonen trådstarter eller andre gir, som for eksempel at PS3 er dobbelt så rask som x360 (som ble korrigert når feilen ble påpekt).

Lenke til kommentar
Tråden på PS3-forums ser ikke bort fra båndbredde eller frame buffer, det var nevnt i den tråden.

Xenos sin memexport, og også de effektene mistapi nevnte er nevnte så å si ordrett fra lenger bak i tråden, er korigert og redigert inn igjen i konklusjonen, under revisjonen.

 

Og sålenge mistapi sier at han fyren ikke vet hva han snakker om fordi han ignorerer noe som han har allerede har tatt opp, så skjønner jeg godt hvorfor han blir sett på som fanboy.

Jeg sa at han ikke hadde forstått USA, å dra det til at jeg sier at han ikke vet hva han snakker om period er en ganske stor feiltolking. Fyren har peiling og det er mye bra info der.

Som nevnt har han endret på en god del ting siden sist jeg leste innlegget hans og jeg burde ha lest nærmere videre inn i tråden der han belyser en del ekstra ting. Jeg ser frem til hans revisjon 2.

 

 

[...]you should realize is that the primary purpose of the post was NOT to compare PS3 vs Xbox360 to the extremes. As much as I'm aware that this is what most people care about, it was secondary to trying to establish what the PS3 is in itself. So while I care about being more informed about the Xenos and other competing hardware to the PS3, research on the "others" was limited.
Lenke til kommentar

Komplett ha begynt å ta imot forhåndsbestillinger, priset til 5495.

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324725

 

Håper Elkjøp/Lefdal legger seg en god del lavere enn den prisen:P

Noen som husker hvor mye lavt de lå når Xbox360 ble lansert?

 

Nettavisen artikkel vdr forhåndsbestilling av ps3

 

http://www.nettavisen.no/spillmagasinet/ps...ticle712631.ece

Endret av adilr82
Lenke til kommentar

nei soldat delen var helst laber..spørst om det var tidleg i utviklinga..

 

me kan vel forvente bedre grafikk når lansering nærmer seg..tross alt, så ser warhawk veldig artig og kult ut..

 

og 60fps? stemmer det Mistapi..?

 

det har eg ikkje fått med meg..men bra viss dei klarer det..720P er heilt greit..sikkert en optimal løsning for effects contra resolution..

Lenke til kommentar
Men hvorfor har sony eller nVIDIA blir det vel, valgt og bare ha en båndbredde på 22G/B båndbredde på RSX når grafikkort i dag kan klare 50 og 60G/B..

 

blir ikkje RSX da fort foreldet..hvor stor båndbredde har xenos GPU til 360 forresten..? bare for og samenligne..

6704542[/snapback]

 

Er det ikke slik at det ikke foreligger fakta for RSX, og at det meste er antagelser tatt fra den PC GPU'en den er basert på?

 

Meg bekjent, og korriger meg om jeg tar feil, er at final specsa på RSX ikke vil bli offentliggjort før tett opp mot PS3's lansering..

Lenke til kommentar
aha...

 

så båndbredden kan vere høgre ja..men eg tror specsa på RSX er ferdige siden final dev kits er sendt ut, men nVIDIA har vel ikkje gått ut og sakt til pressen hva det endelige specsa er..

 

men som sakt, 22G/B var vel litt lite i samneligning med det beste grafikk korta i dag..

6704619[/snapback]

 

Det eneste sammenligningsgrunnlaget er vel hva vi har på wiki

 

Xenos:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

The "Xenos" GPU is a custom chip designed by ATI. (Developed under the name "C1", sometimes "R500")[33] The chip contains two separate silicon dies: the parent GPU and the daughter eDRAM.

 

337 million transistors total (232 million parent shader die+105 million EDRAM daughter die)

500 MHz parent GPU (90 nm TSMC process, 232 million transistors)

500 MHz 10 MiB daughter Embedded DRAM framebuffer (90 nm process, 105 million transistors)

NEC designed eDRAM die includes additional logic for color, alpha blending, Z/stencil buffering, and anti-aliasing.

105 million transistors [34]

8 render output units

48-way parallel floating-point dynamically-scheduled shader pipelines[35]

Unified shader architecture (each pipeline is capable of running either pixel or vertex shaders)

Support for a superset of DirectX 9.0 and Shader Model 3.0

MEMEXPORT shader function

2 shader ALU operations per pipeline per cycle (1 vec4 and 1 scalar, co-issued)

160 programmable shader operations per cycle (48 ALUs x 2 ops + 16 texture fetch + 32 control flow + 16 vertex fetch)[36]

48 billion shader operations per second (96 billion shader operations per second theoretical maximum) [35]

240 GFLOPS programmable[36]

16 filtered or unfiltered texture samples per clock

Maximum polygon performance: 500 million triangles per second

Texel fillrate: 8 gigatexel per second fillrate (16 textures x 500 MHz)

Pixel fillrate: 16 gigasamples per second fillrate using 4X multisample anti aliasing (MSAA), or 32 gigasamples using Z-only operation; 4 gigapixels per second without MSAA (8 ROPs x 500 MHz)[33]

Dot product operations: 24 billion per second or 33.6 billion per second theoretical maximum when summed with CPU operations

Cooling: Both the GPU and CPU of the console have heatsinks. The CPU's heatsink uses heatpipe technology, to efficiently conduct heat from the CPU to the fins of the heatsink.[37] The heatsinks are actively cooled by a pair of 60 mm exhaust fans that push the air out of the case (negative case pressure).

 

RSX:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Based on NVIDIA G70 (previously known as NV47) architecture

Clocked at 550 MHz

128-bit DDR memory interface

211.2 GFLOPS programmable (384 FLOPS per clock), 1.8 TFLOPS total

Multi-way programmable parallel floating point shader pipelines

136 shader operations per clock ( * 550 MHz = 74.8 billion / second, 100 billion with CPU)

24 2D texture lookups per clock ( * 550 MHz = 13.2 billion / second)

33 billion dot products per second (51 billion dot products with CPU)

128-bit pixel precision

S3TC 5 to 1 texture compression site

Endret av Fhj
Lenke til kommentar
Men hvorfor har sony eller nVIDIA blir det vel, valgt og bare ha en båndbredde på 22G/B båndbredde på RSX når grafikkort i dag kan klare 50 og 60G/B..

 

blir ikkje RSX da fort foreldet..hvor stor båndbredde har xenos GPU til 360 forresten..? bare for og samenligne..

6704542[/snapback]

Både Xbox360 og PS3 bruker veldig rask minne , men har bare en 128bit bred minnebus. 256bit ville ha økt kompleksiteten og kostnadene ganske betydlig, men dem har andre metoder å jevne dette ut på kontra en PC. Xbox360 har en lynrask 10MB eDRAM (256GB/s) til framebuffer operasjoner som står for en betydlig del av båndbredde trafikken i tillegg 22GB/s til UMA minnet. Mens RSX på sin side kan låne båndbredde fra XDR pool'en som også har 22GB/s og gir den ihvertfall teoretisk opp til 44GB/s.

 

Spec'en til RSX er mer eller mindre kjent og legger jeg mer vekt på mer. Dem har innrømmet at den er basert på NV47 som er et annet navnt for G70 (GeForce 7800) og dem har inrømmet at den har 24TMU's i likhet med G70.

 

Xenos kan man lese om her:

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/

Lenke til kommentar
Men hvorfor har sony eller nVIDIA blir det vel, valgt og bare ha en båndbredde på 22G/B båndbredde på RSX når grafikkort i dag kan klare 50 og 60G/B..

 

blir ikkje RSX da fort foreldet..hvor stor båndbredde har xenos GPU til 360 forresten..? bare for og samenligne..

6704542[/snapback]

Både Xbox360 og PS3 bruker veldig rask minne , men har bare en 128bit bred minnebus. 256bit ville ha økt kompleksiteten og kostnadene ganske betydlig, men dem har andre metoder å jevne dette ut på kontra en PC. Xbox360 har en lynrask 10MB eDRAM (256GB/s) til framebuffer operasjoner som står for en betydlig del av båndbredde trafikken i tillegg 22GB/s til UMA minnet. Mens RSX på sin side kan låne båndbredde fra XDR pool'en som også har 22GB/s og gir den ihvertfall teoretisk opp til 44GB/s.

 

Spec'en til RSX er mer eller mindre kjent og legger jeg mer vekt på mer. Dem har innrømmet at den er basert på NV47 som er et annet navnt for G70 (GeForce 7800) og dem har inrømmet at den har 24TMU's i likhet med G70.

 

Xenos kan man lese om her:

http://www.beyond3d.com/articles/xenos/

6704845[/snapback]

 

 

men xenos til 360 er alikevel kratigere enn ps3 eller..siden den har 10 mb edram..

 

er det på cellen att ps3 har et overtak da sikkert..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...