Gå til innhold

Mitt trenings program


Anbefalte innlegg

Har tenkt til å begynne å trene skikkelig fra med i morgen skikkelig vet det er et hardt oppleg men er det for hardt og er det sunt? Har selv 4 pack og har lyst på 6pack og mere muskler og har funnet ut at jeg veier for lite... Er selv 184 høy og veier bare 65 kg.

 

Kosthold: Bare sund mat spise MYE 3-5 ganger om dagen.

 

 

Løping/jogging: Jogge i skogen i 30 min, spurt 4 min pause 1 min x5. Jogge sakte tilbake

 

 

Push ups: 20 push ups 1 min hviling x5

 

Pul ups: 10 pul ups 1 min hviling x3

 

Spens up: 20 spens up 1 min hviling x5

 

Sit ups: 30 sit ups 1 min pause x5

 

Vekter: Løfte vekter ( 5 kg ) x 60 hver arm.

 

Tøye ut: Tøye ut alle muskler jeg har brukt grundig.

 

 

Treningen pågår 1 gang om dagen på kveden eller ettermiddagen.

 

 

Dette gir bra utbytte… Store muskler og bra utholdenhet har jeg hørt ( dette er målet mitt) .

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Det er umulig å si om dette er for hardt for deg - ettersom jeg ikke vet hvilken form du er i per idag. 4 pack er ikke noe mål for hvor trent du er.

 

Jeg ville startet roligere, og heller satset på å komme på det nivået du nevner over tid. Å starte for brått kan fjerne motivasjonen din.

Lenke til kommentar

ville satset på mye fisk og proteiner. Bevegelse generelt, som jogging til steder tidlig på morgenen (rundt 6-9 tiden), sykling opp bakker.

 

ville ha kjøpt det nye kreatinet som er ute nå.

 

dag1:

riste,flekse,stramm muskel partiet så hardt at du får vondt.

pushups: 5,hvil,10,hvil så mange du greier. hold på til du blir kake!

pullups:2,hvil,4,hvil,6,hvil,8,osv...

situps:10,hvil,5,hvil,så mange du greier,hvil,10,hvil,5,osv... til du blir kake!

dag2:

varm opp med en lett jogge tur som ender i et helvete...

spenstup:så mange du greier, begynn sakte og rolig.

dag3:

stramm biecesepsen til du føler en "svak brennende varme".

tren med det du føler deg komfortabel med og takler.

stramm brystmusklene til du føler en "svak brennende varme".

benk med en bak deg som kan passe på når du begynner å bli kake...

tren med det du føler deg komfortabel med og takler.

 

Dette får man muskler av... :cool: bbs:boling,bading og soling :cool:

Lenke til kommentar

Første regelen for enhver som skal starte å trene, er å ikke henge seg opp i tall og repetisjoner. Det viktigste er å ha det gøy og trene til du kjenner det.

 

Dog skal du ha grunnprinsippene i bakhodet. Skal du trene for muskelmasse - må du trene kort og hardt- Skal du trene for utholdenhet/forbrenning skal du trene lenge og middels.

 

Trening skal være gøy, og deilig. Det er første målet. Neste mål er at deilig skal kombineres med hardt. Deretter skal disse to kombineres med et godt kosthold.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dog skal du ha grunnprinsippene i bakhodet. Skal du trene for muskelmasse - må du trene kort og hardt- Skal du trene for utholdenhet/forbrenning skal du trene lenge og middels.

6663221[/snapback]

 

Jeg er enig i at det er viktig å ha grunnprinsippene i bakhodet, så lenge de stemmer. Skal du trene for muskelmasse må du trene med høyt antall repetisjoner. Dette bygger volum og definerer. Skal du trene for økt styrke så er det et lavt antall repetisjoner som gjelder. Skal du trene for forbrenning, så anbefaler jeg å jogge/gå, ikke løfte vekter.

Lenke til kommentar

En kompis ga meg et godt treningsprogram som han kalte "split programmet" hvor jeg trener 1 type muskel hver dag etter jeg har jogget som er oppvarming. Dermed kan jeg ikke overtrene meg og får samtidig store muskler. Tror det funker bra var ikke for hardt eller for lite. Han så på treningsoppleget mitt og begynnte å le pga det var helt sykt for meg.

 

Begynnte på 1 del i dag og så ganske bra ut ^^

 

OT: når på dagen skal man bruke kreatinet? rett før man trener og etter?

Og hvor får man kjøpt det?

Lenke til kommentar
Dog skal du ha grunnprinsippene i bakhodet. Skal du trene for muskelmasse - må du trene kort og hardt- Skal du trene for utholdenhet/forbrenning skal du trene lenge og middels.

6663221[/snapback]

 

Jeg er enig i at det er viktig å ha grunnprinsippene i bakhodet, så lenge de stemmer. Skal du trene for muskelmasse må du trene med høyt antall repetisjoner. Dette bygger volum og definerer. Skal du trene for økt styrke så er det et lavt antall repetisjoner som gjelder. Skal du trene for forbrenning, så anbefaler jeg å jogge/gå, ikke løfte vekter.

6665224[/snapback]

 

Du mener motsatt ikke sant?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dog skal du ha grunnprinsippene i bakhodet. Skal du trene for muskelmasse - må du trene kort og hardt- Skal du trene for utholdenhet/forbrenning skal du trene lenge og middels.

6663221[/snapback]

 

Jeg er enig i at det er viktig å ha grunnprinsippene i bakhodet, så lenge de stemmer. Skal du trene for muskelmasse må du trene med høyt antall repetisjoner. Dette bygger volum og definerer. Skal du trene for økt styrke så er det et lavt antall repetisjoner som gjelder. Skal du trene for forbrenning, så anbefaler jeg å jogge/gå, ikke løfte vekter.

6665224[/snapback]

 

Du mener motsatt ikke sant?

6666194[/snapback]

 

Nei, selvsagt ikke.

Lenke til kommentar

Tror det er noe som forvirrer meg bare. Begrepsforvirring. Altså, skal du bodybuilde så er det FÅ repetisjoner (maks 8) med 3 reps. Du skal trene maks av hva du klarer å løfte, og gjenta dette 3 ganger.

 

Skal du trene utholdenhet så er det moderate vekter over mange repetisjoner og sett..

 

Er vi enige om dette? Ble bare litt forvirret av setningsoppbygningen :-)

 

Man kan få mer definerte muskler av flere repetisjoner, men man får ikke med den volumøkningen man får via 8x3 ..mener jeg å huske..

Endret av Patience
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tror ikke vi er enige jeg. For å bygge muskler (volum) så er et høyt antall repetisjoner å foretrekke. Dette er allmenn kunnskap blant byggere. For å bli sterkere holder det med få repetisjoner. Du har sikkert lest om program som 5x5 o.l. for å bli sterkere. Det er veldig vanlig å inkludere øvelser med 20 - 30 repetisjoner i treningsøktene for å bygge muskelvev.

Lenke til kommentar
Dette var rart! Min plan var å gå opp i vekt har trent uregelmessig i denne uken uten trenings prog og har gått ned 2 kg med styrke trening på 1 uke =/ Hvordan er det mulig når jeg ikke er feit og har lagt på meg litt muskler?

6666491[/snapback]

Selv om du ikke er feit betyr det ikke at du ikke har ekstra fett og ta av. Er veldig få av oss som begynner å gå opp i vekt med en gang vi begynner å trene mer enn normalt.

Lenke til kommentar
Dette var rart! Min plan var å gå opp i vekt har trent uregelmessig i denne uken uten trenings prog og har gått ned 2 kg med styrke trening på 1 uke =/ Hvordan er det mulig når jeg ikke er feit og har lagt på meg litt muskler?

6666491[/snapback]

Vekta kan variare frå dag til dag. Veg deg om morgonen, før du et, eit par dager etterkvarandre og sjå om det er nokon nevneverdig forskjell.

 

Dra til militæret.

 

Med Fysisk Fostring nesten hver dag kan du ikke unngå å komme i bedre form :)

6666950[/snapback]

Det er ikkje alle som kjem i betre form av militæret. Sjå bare på stakkars Hyrlen som krymper vekk der inne.

Lenke til kommentar
Dra til militæret.

 

Med Fysisk Fostring nesten hver dag kan du ikke unngå å komme i bedre form :)

6666950[/snapback]

Det er ikkje alle som kjem i betre form av militæret. Sjå bare på stakkars Hyrlen som krymper vekk der inne.

6667308[/snapback]

Krymper vil si å gå ned i vekt?

 

vekta mi har holdt seg ganske stabilt på 80 kilo den. mistenker at noe fett har blitt byttet ut med muskler. grei handel det.

 

skal ut på øvelse i neste uke, mulig vi går ned litt i vekt da. kommer an på hvor mye vi skal gjøre der. blir uansett en uke i skauen.

 

 

ps:

det med at Madla serverer "helf forferdelig mat" er noe pisspreik. maten vi får her er helt grei. man må være veldig bortskjemt hvis man synes den er forferdelig.

Endret av O.J
Lenke til kommentar

Veier du 60-70kg, så prøv og spis omtrent som dette:

 

 

Frokost:

Havregryn 120 gram (3dl)

1 banan

en liten håndfull mandler

Proteinshake med 30 gram pulver

2 spiseskjeer tran

 

 

Lunch:

1 kyllingfilet eller 130 gram kjøtt/fisk

80 gram (1dl tørrvare) ris

en liten håndful mandler

+grønnsaker

 

 

Mellommåltid:

1 proteinshake med 30 gram pulver, og 1 spiseskje olivenolje oppi.

1 frukt

 

 

Før trening:

20 gram proteinpulver

20 gram karbohydratpulver

 

 

Etter trening:

40 gram proteinpulver

80 gram karbohydratpulver

 

 

Middag:

1 kyllingfilet eller 150 gram magert kjøtt/fisk

100 gram (1,25 dl tørrvare) ris

+grønnsaker

 

 

Kveldsmat:

1 proteinshake med 30 gram pulver

1 spiseskje tran

 

 

Dette gir ca: 230 gram proteiner, 70 gram fett, 360 gram karbohydrater og 3100kcal

 

 

Ekstra tilskudd

5 gram kreatin før og etter trening. På treningsfrie dager 5 gram om morgenen.

Zma før leggetid

Spiser du variert med frukt og grønt, er det unødvendig med multivitaminer.

 

Hvis dere synes det er rart/teit å ta med en plastboks med mat i på skolen eller på jobb, så kan lunsjen byttes ut med 3-4 brødskiver fullkornsbrød og en boks makrell i tomat. eller 3-4 brødskiver med dobbelt lag ost og kjøttpålegg eller egg.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Er det noe lurt med protein shaker hvis du akurat har startet å trene og trener et split oppleg? :o er så mye forskjellig som står på sider så er litt skeptisk.

Endret av DNA1
Lenke til kommentar
Krymper vil si å gå ned i vekt?

Eg vil tru at han først og fremst tenker på volum.

 

Er det noe lurt med protein shaker hvis du akurat har startet å trene og trener et split oppleg? :o er så mye forskjellig som står på sider så er litt skeptisk.

6668332[/snapback]

Visst du ikkje får i det nok protein gjennom måltida dine er proteintilskot ein fin ting. Dette uavhengig om du trenar splitt eller noko anna.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...