Gå til innhold

Den store PS3 vs. Wii dame-duellen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det som er litt treffende i denne filmen er jo at den helt tydelig er laget for å markedsføre Wii ved å drite ut Sony. Noe en seriøs reklameannonsør ikke vil gjøre. Dama som er "Wii" er jo absolutt fin å se på, men virker noe billig og dum. En sånn du gjerne spiller på en gang, men ikke er noe å samle på over lang tid. Hvis det er det inntrykket de prøver å gi folk av Wii, så må jeg vel si meg enig med ThaAndre her at reklamen skyter seg selv i leggen.

Lenke til kommentar
Det som er litt treffende i denne filmen er jo at den helt tydelig er laget for å markedsføre Wii ved å drite ut Sony. Noe en seriøs reklameannonsør ikke vil gjøre.

6656845[/snapback]

 

Litt offtopic, men det er nok ikke helt riktig... I nord-amerika finnes det nok av enorme selskaper som annonserer ved hjelp av aa rakke ned paa eller latterliggjoere rivaliserende produkter.

 

Et godt eksempel er f.eks. Apple sin storstilte "drit ut PC" strategi de har kjoert de siste par ukene (maanedene..?). Dog jeg har ogsaa sett Pepsi/Cola reklamer tidligere med delvis samme strategi.

 

Ontopic:

 

Sitter paa jobb saa jeg maatte pent skru av den filmen naar det ble zooma inn paa Wii dama sine fordeler og hu begynte og leke med seg selv... Men jeg maa si meg enig at det var kanskje en litt snodig maate og fremstille Wii paa... Dog jeg faar litt lyst paa en Wii likevel :p

 

Dum og deilig, juba juba :thumbup:

Lenke til kommentar
Det som er litt treffende i denne filmen er jo at den helt tydelig er laget for å markedsføre Wii ved å drite ut Sony. Noe en seriøs reklameannonsør ikke vil gjøre. Dama som er "Wii" er jo absolutt fin å se på, men virker noe billig og dum. En sånn du gjerne spiller på en gang, men ikke er noe å samle på over lang tid. Hvis det er det inntrykket de prøver å gi folk av Wii, så må jeg vel si meg enig med ThaAndre her at reklamen skyter seg selv i leggen.

6656845[/snapback]

...

 

Det er jo ingen som har sagt at Nintendo har laget filmen i det hele tatt. Sikkert bare noen Wii fanboys som har laga den for å terge playstation fanboys, og det funker tydeligvis ganske bra :wee:

Lenke til kommentar
Hoho, denne var ikkje dum :!:

 

Eg går ut frå at denne reklamen ikkje er laga av Nintendo, er det forresten lov å reklamere mot andre produkter?

6656892[/snapback]

 

Aner ikke hvordan det er i Norge (har ikke sett noen slike reklamer paa Norsk TV), men over dammen ser det ikke ut til at det er noen lover/regler mot slik reklamering. Er slike reklamer paa TV daglig.

Lenke til kommentar
Det som er litt treffende i denne filmen er jo at den helt tydelig er laget for å markedsføre Wii ved å drite ut Sony. Noe en seriøs reklameannonsør ikke vil gjøre. Dama som er "Wii" er jo absolutt fin å se på, men virker noe billig og dum. En sånn du gjerne spiller på en gang, men ikke er noe å samle på over lang tid. Hvis det er det inntrykket de prøver å gi folk av Wii, så må jeg vel si meg enig med ThaAndre her at reklamen skyter seg selv i leggen.

6656845[/snapback]

...

 

Det er jo ingen som har sagt at Nintendo har laget filmen i det hele tatt. Sikkert bare noen Wii fanboys som har laga den for å terge playstation fanboys, og det funker tydeligvis ganske bra :wee:

6656932[/snapback]

 

Nettopp. Jeg har heller ikke sagt at Nintendo har laget den. ;) Jeg sier bare at hvis den er laget for å gi et bedre inntrykk av Wii, så fungerer den svært dårlig i mine øyne. Liker ikke de som prøver å fremheve produktene sine ved å bevisst drite ut andre.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar

Det er menneskelig å se flisa i andres øyne før en ser bjelken i sitt eget. Her på berget er det for øvrig heller ikke ulovlig å rakke ned på andre, så lenge all informasjon er riktig og ikke villedende, men de aller fleste unngår å gjøre det på grunn av en ting vi her i Norge setter veldig høyt når det kommer til forhold til merkevarer; integritet.

Lenke til kommentar
Er det ikkje det som blir gjort her på forumet heile tida? I staden for å fokusere på den "din" konsoll kan går folk heller til angrep på dei andre.

6657020[/snapback]

 

Jo dessverre er det slik. Hadde alle bare kunne drite i hva alle andre mener, og heller bare kose seg med sin konsoll.

Men sånn er det i fotball også. Rakke ned på andre lag er viktigere enn å fokusere på sitt eget. :roll: Synd, men sant.

Lenke til kommentar
Nettopp. Jeg har heller ikke sagt at Nintendo har laget den. Jeg sier bare at hvis den er laget for å gi et bedre inntrykk av Wii, så fungerer den svært dårlig i mine øyne. Liker ikke de som prøver å fremheve produktene sine ved å bevisst drite ut andre.

 

Tror ikke dette er laget for å gi et bedre inntrykk av Wii i det hele tatt. Den er nok bare laget av Nintendo-fanboys for å terge Sony-fanboys. Og som noen sa tidligere, ser det ut som det virker ganske bra.

:)

 

Synes den filmen og hun Wii-damen var litt snerten. :p

 

PS: Slapp av, Sonyboys kommer vel med en en noen lunde samme greie til fordel for Playstation 3.

Lenke til kommentar

Er det meg du sikter til som fanboy, så ja jeg hadde nok blitt provosert av den filmen der om den hadde kommet for et par år siden. Da var jeg Sony-fanboy så det holdt.

Nå kunne jeg ikke brydd meg mindre, jeg påpeker bare at den reklamen der stinker fanboyism lang vei.

Selvsagt var hun dama snerten. Men virket ikke akkurat som den skarpeste kniven på kjøkkenet.

 

Og jeg håper virkelig ikke det kommer noe lignende fra andre kanten. Det er nok Sony vs Nintendo vs MS nå. Gudbedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...