Gå til innhold

EA legger PSP i skuffen og vil nå satse mer på DS


Straffa

Anbefalte innlegg

Mobilversjoner av kjente spill er sterkt nedgradert grafisk. Burnout: Legends er Burnout 3, med flere baner som man allerede har spilt i Burnout og Burnout 2, og flere biler, og den eneste nedgraderingen fra Burnout 3 er lettere reduksjon av polycount (som kun er synlig rundt hjulbuene), og litt nedskalerte teksturer. Det finnes nok av multiplattform-spill til DS som er mye mer nedgradert. Det tar også sin tid før VCS kommer på PS2.

6675385[/snapback]

 

Nei, men du har heller ikke noe poeng med posten din. Jeg leter febrilsk. Rettet litt i innlegget ditt og.

6675434[/snapback]

 

Ja, men disse banene finnes ikke i Burnout 3. Mobilversjoner av kjente spill har færre nivåer, og baner, og man er ferdig etter en time.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Superseven...jeg har ikke deltatt i denne diskusjonen overhode, har kun lest de 2 første sidene av diskusjonen og de 4 siste, og damn du har gitt meg mye underholdning.

Snakk om å tryne mageplask.... :p

 

psp fanboy ftw.

6675562[/snapback]

 

Å like en konsoll bedre enn en annen er ikke på noen måte fanboyisme. Jeg har alltid likt Sony bedre enn Nintendo, noe fanboys lenge har hatt problemer med å akseptere. Jeg har også begrunnet hvorfor jeg foretrekker Sony.

Lenke til kommentar
Superseven...jeg har ikke deltatt i denne diskusjonen overhode, har kun lest de 2 første sidene av diskusjonen og de 4 siste, og damn du har gitt meg mye underholdning.

Snakk om å tryne mageplask.... :p

 

psp fanboy ftw.

6675562[/snapback]

 

Å like en konsoll bedre enn en annen er ikke på noen måte fanboyisme. Jeg har alltid likt Sony bedre enn Nintendo, noe fanboys lenge har hatt problemer med å akseptere. Jeg har også begrunnet hvorfor jeg foretrekker Sony.

6675583[/snapback]

Du påstår jo at PSP på liv og død absolutt er bedre enn DS, uten å ha noen erfaringer med DS. Alle skal få lov til å ha sine preferanser, og ytre disse, men når du kommer med bastante påstander, vil du bli sett på som en fanboy.

Lenke til kommentar
Superseven...jeg har ikke deltatt i denne diskusjonen overhode, har kun lest de 2 første sidene av diskusjonen og de 4 siste, og damn du har gitt meg mye underholdning.

Snakk om å tryne mageplask.... :p

 

psp fanboy ftw.

6675562[/snapback]

 

Å like en konsoll bedre enn en annen er ikke på noen måte fanboyisme. Jeg har alltid likt Sony bedre enn Nintendo, noe fanboys lenge har hatt problemer med å akseptere. Jeg har også begrunnet hvorfor jeg foretrekker Sony.

6675583[/snapback]

Du påstår jo at PSP på liv og død absolutt er bedre enn DS, uten å ha noen erfaringer med DS. Alle skal få lov til å ha sine preferanser, og ytre disse, men når du kommer med bastante påstander, vil du bli sett på som en fanboy.

6675602[/snapback]

 

... mens andre folk på død og liv påstår at DS er bedre enn PSP. Nintendo har tapt kampen to ganger mot Sony, og de tilbyr tilsvarende spill på DS. Jeg har ikke sagt at DS er søppel, men at JEG liker PSP bedre.

Lenke til kommentar
mens andre folk på død og liv påstår at DS er bedre enn PSP. Nintendo har tapt kampen to ganger mot Sony, og de tilbyr tilsvarende spill på DS. Jeg har ikke sagt at DS er søppel, men at JEG liker PSP bedre.

6675650[/snapback]

 

Nei. Du kan ikke innrømme at PSP selger dårlig. Eneste du kommer opp med er salgene fra i fjor.

Lenke til kommentar
... mens andre folk på død og liv påstår at DS er bedre enn PSP. Nintendo har tapt kampen to ganger mot Sony, og de tilbyr tilsvarende spill på DS. Jeg har ikke sagt at DS er søppel, men at JEG liker PSP bedre.

6675650[/snapback]

Det har jeg ikke påstått, jeg sier at for øyeblikket synes jeg at DS er bedre enn PSP, fordi den ahr flere spill som fascinerer meg. Ingen vet hvordan situasjonen er om ett par måneder, da kan det være omvendt.

 

Og å si at de tilbyr akkurat de samme spillene til DS som til GC og N64 blir for dumt, da foreslår jeg at du iallefall undersøker spillbiblioteket deres litt først. PSP har heller ikke bare spill som eksisterer til andre plattformer, men DS har større potensiale for å lage unike spill.

 

Det som irriterer folk er når du sitter og uttaler deg om dobbeltskjerm og spillutvalg som om du skulle vært født og oppvokst på Nintendo DS.

Lenke til kommentar
... mens andre folk på død og liv påstår at DS er bedre enn PSP. Nintendo har tapt kampen to ganger mot Sony, og de tilbyr tilsvarende spill på DS. Jeg har ikke sagt at DS er søppel, men at JEG liker PSP bedre.

6675650[/snapback]

Det har jeg ikke påstått, jeg sier at for øyeblikket synes jeg at DS er bedre enn PSP, fordi den ahr flere spill som fascinerer meg. Ingen vet hvordan situasjonen er om ett par måneder, da kan det være omvendt.

 

Og å si at de tilbyr akkurat de samme spillene til DS som til GC og N64 blir for dumt, da foreslår jeg at du iallefall undersøker spillbiblioteket deres litt først. PSP har heller ikke bare spill som eksisterer til andre plattformer, men DS har større potensiale for å lage unike spill.

 

Det som irriterer folk er når du sitter og uttaler deg om dobbeltskjerm og spillutvalg som om du skulle vært født og oppvokst på Nintendo DS.

6675730[/snapback]

 

Å finne ut hvilke spill som tilbys, kan gjøres ved å gå inn på f.eks. Tothegame.com. Svært mye av det som står oppført på "DS" på denne siden, er gamle melkeprosjekter, slik som f.eks. Pokémon, eller Mario, i tillegg til multiplattform-spill.

Endret av superseven
Lenke til kommentar
Å finne ut hvilke spill som tilbys, kan gjøres ved å gå inn på f.eks. Tothegame.com. Svært mye av det som står oppført på "DS" på denne siden, er gamle melkeprosjekter, slik som f.eks. Pokémon, eller Mario, i tillegg til multiplattform-spill.

6675788[/snapback]

Så alle spill som inneholder ordet Mario, er automatisk ett melkeprosjekt?

 

Selvsagt har du en del drittspill og multi-plattformspill her, men du har også en stor mengde unike spill her:

 

"Age of Empires II" - finnes til PC, men dette her er turbasert, ser ut ttil å bli en "voksnere" utgave av Advance Wars

 

"Another Code" - nyskapende adventure-spill som utnytter dobbelskjerm og trykkfølsomhet godt

 

"Code Lyoko" ser spennende ut

 

"Brain Training" er genialt, og nyskapende

 

"Kirby: Power Paintbrush" er nyskapende

 

"Lost in Blue" er nyskapende, og ser spennede ut

 

"LostMagic" ser spennedne ut, kaste spells ved å tegne de med stylusen

 

"Lunar Knights" ser ut til å bli spennende

 

"Panzer Tactics" - nok ett tur-basert strategispill, basert på WWII

 

"Phoenix Wright: Ace Attorney" ser unikt ut

 

osv., og dette var bare etter å ha skummet gjennom side 1 og halve side 2.

Lenke til kommentar
Mobilversjoner av kjente spill er sterkt nedgradert grafisk. Burnout: Legends er Burnout 3, med flere baner som man allerede har spilt i Burnout og Burnout 2, og flere biler, og den eneste nedgraderingen fra Burnout 3 er lettere reduksjon av polycount (som kun er synlig rundt hjulbuene), og litt nedskalerte teksturer. Det finnes nok av multiplattform-spill til DS som er mye mer nedgradert. Det tar også sin tid før VCS kommer på PS2.

6675385[/snapback]

 

Nei, men du har heller ikke noe poeng med posten din. Jeg leter febrilsk. Rettet litt i innlegget ditt og.

6675434[/snapback]

 

Ja, men disse banene finnes ikke i Burnout 3. Mobilversjoner av kjente spill har færre nivåer, og baner, og man er ferdig etter en time.

6675451[/snapback]

 

Og poenget ditt er? Hva har Burnout Legends med Burnout 3 å gjøre? Hvor er relevansen til noe som helst her?

 

Har du spilt mobilversjonen av Lumines (som forøvrig har flere spillemoduser enn PSP-versjonen)? Har du i det hele tatt noe annet mål med postene dine enn å lire av deg en konstant strøm av pisspreik for å provosere folk?

Lenke til kommentar
Mobilversjoner av kjente spill er sterkt nedgradert grafisk. Burnout: Legends er Burnout 3, med flere baner som man allerede har spilt i Burnout og Burnout 2, og flere biler, og den eneste nedgraderingen fra Burnout 3 er lettere reduksjon av polycount (som kun er synlig rundt hjulbuene), og litt nedskalerte teksturer. Det finnes nok av multiplattform-spill til DS som er mye mer nedgradert. Det tar også sin tid før VCS kommer på PS2.

6675385[/snapback]

 

Nei, men du har heller ikke noe poeng med posten din. Jeg leter febrilsk. Rettet litt i innlegget ditt og.

6675434[/snapback]

 

Ja, men disse banene finnes ikke i Burnout 3. Mobilversjoner av kjente spill har færre nivåer, og baner, og man er ferdig etter en time.

6675451[/snapback]

 

Og poenget ditt er? Hva har Burnout Legends med Burnout 3 å gjøre? Hvor er relevansen til noe som helst her?

 

Har du spilt mobilversjonen av Lumines (som forøvrig har flere spillemoduser enn PSP-versjonen)? Har du i det hele tatt noe annet mål med postene dine enn å lire av deg en konstant strøm av pisspreik for å provosere folk?

6676003[/snapback]

 

Burnout: Legends er bygget på samme motor som Burnout 3, og har de samme modusene, i tillegg er baner og biler fra Burnout 1 og 2 lagt til.

 

Må poster ha noe tydelig mål? Postene mine i denne tråden er stort sett svar på tåpelige spørsmål. Har du noe annet mål enn å pirke på mine poster fordi du ikke leser det som står der godt nok?

 

Mobilversjoner er alltid dårligere enn originalen, selv om spillet sikkert er greit nok på mobiltelefon også, er det garantert en amputert utgave.

Lenke til kommentar
Uansett om vi har sett det og det spillet før på ein annen konsoll, er faktum fortsatt det samme:

 

Nintendo DS spillene selger i hopetall meir enn PSP spillene.

6676037[/snapback]

Stemmer det, og da er vi tilbake til topic igjen, EA kaster seg fra PSP-bølgen til DS-bølgen for å tjene penger. Hva synes dere? Tror dere EA klarer å utnytte maskinen, eller er dette kun for å utnytte det at DS-spill selger bedre?

 

Personlig er jeg litt kritisk. Jeg håper at EA i det minste prøver å legge om stilen til litt mer nyvinnende spill, men jeg har ikke de helst store forventningene, for å være helt ærlig. Det virker ikke som om EA har levert kvalitetsspill til DS så langt iallefall...

 

Mobilversjoner er alltid dårligere enn originalen, selv om spillet sikkert er greit nok på mobiltelefon også, er det garantert en amputert utgave.

6676048[/snapback]

Godt å se at de bastante påstandene iallefall er som før, enkelte ting endres aldri.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Var det slik at EA har tilrette lagt ein egen gjeng for å utvikle spill til DS? Eller blander eg med Wii utviklingen no?

 

Om det er tilfellet vil vi kanskje få se spill,bygget fra scratch til DS.Istedet for halvhjertede ports som hopper forsiktig innom enkelt felt som passer DS.

Lenke til kommentar
Uansett om vi har sett det og det spillet før på ein annen konsoll, er faktum fortsatt det samme:

 

Nintendo DS spillene selger i hopetall meir enn PSP spillene.

6676037[/snapback]

Stemmer det, og da er vi tilbake til topic igjen, EA kaster seg fra PSP-bølgen til DS-bølgen for å tjene penger. Hva synes dere? Tror dere EA klarer å utnytte maskinen, eller er dette kun for å utnytte det at DS-spill selger bedre?

 

Personlig er jeg litt kritisk. Jeg håper at EA i det minste prøver å legge om stilen til litt mer nyvinnende spill, men jeg har ikke de helst store forventningene, for å være helt ærlig. Det virker ikke som om EA har levert kvalitetsspill til DS så langt iallefall...

 

Mobilversjoner er alltid dårligere enn originalen, selv om spillet sikkert er greit nok på mobiltelefon også, er det garantert en amputert utgave.

6676048[/snapback]

Godt å se at de bastante påstandene iallefall er som før, enkelte ting endres aldri.

6676060[/snapback]

 

Spillene EA har levert til DS har stort sett vært remakes av andre EA-spill, så det er kanskje ikke så rart at de ikke var gode. EA har levert kvalitetstitler til andre konsoller, så teoretisk sett bør de klare det til DS også.

 

Hvis "utnytting av maskinen" vil si å ta i bruk trykkfølsom skjerm, vil jeg tro at EA også vil gi ut strategispill til DS, det har de i hvert fall gjort til andre plattformer. Trykkfølsom skjerm fungerer som en erstatning for mus, og er ikke nødvendig i f.eks. bilspill (som EA tidligere har gitt ut til DS).

 

Det kan med andre ord bli vellykket, forutsatt at det ikke er remakes de gir ut.

 

______________________

 

Har fremdeles til gode å se et mobilspill som er bedre enn originalen. Java-spill på 50 kb kan ganske enkelt ikke sammenlignes med større spill.

Lenke til kommentar
Spillene EA har levert til DS har stort sett vært remakes av andre EA-spill, så det er kanskje ikke så rart at de ikke var gode. EA har levert kvalitetstitler til andre konsoller, så teoretisk sett bør de klare det til DS også.

 

Hvis "utnytting av maskinen" vil si å ta i bruk trykkfølsom skjerm, vil jeg tro at EA også vil gi ut strategispill til DS, det har de i hvert fall gjort til andre plattformer. Trykkfølsom skjerm fungerer som en erstatning for mus, og er ikke nødvendig i f.eks. bilspill (som EA tidligere har gitt ut til DS).

 

Det kan med andre ord bli vellykket, forutsatt at det ikke er remakes de gir ut.

Nettopp, og det er akkurat det jeg håper at de ikke gjør. Jeg håper at de setter seg ned, og prøver å komme opp med ett spillkonsept som greier å utnytte den ekstra skjemen og pennen bedre. Det er ikke bare strategispill denne er uvurdelig, det spørs hvordan de legger opp konsptet.

 

Jeg håper at de klarer å lage fengende spill, men innerst inne frykter jeg porter.

 

Har fremdeles til gode å se et mobilspill som er bedre enn originalen. Java-spill på 50 kb kan ganske enkelt ikke sammenlignes med større spill.

6676126[/snapback]

Det finnes andre løsninger enn Java for mobilspill; symbian, BREW, smartphone/pocketpc begynner også å bli mer vanlig.

 

Forøvrig sier du ingenting galt når det gjelder dette med mobilspill, men det du sier, får deg til å høres ganske bastant ut:

Mobilversjoner er alltid dårligere enn originalen, selv om spillet sikkert er greit nok på mobiltelefon også, er det garantert en amputert utgave.

i stedet sier f.eks.

Jeg har til gode å spille ett mobilspill som kan måle seg med originalen, særlig ikke et 50kb Java-spill, så jeg tviler på at det er bedre enn Lumines for PSP

 

så synes iallefall jeg at det høres mer nøytralt ut.

 

Forøvrig finnes det svært fengende mobilspill i J2ME-format, blant annet DoomRPG, produsert av sjefen sjøl, John Carmack :)

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...