Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Nye skolesekk til vgs, tips?


Anbefalte innlegg

Jeg skal starte på vgs til høsten, allmenn. Vet ikke hvor mange bøker jeg må kjøpe inn, men regner med at det blir mange. I den sammenheng skal jeg gå til innkjøp av en ny skolesekk, mest pga min andre er gammel og slitt. Jeg har tittet litt rundt i blader som har kommet i posten, og jeg har funnet én sekk som jeg synes var fin. Det er en berganssekk for personer over 165, rommer 35l og koster 699kr, litt dyrt? Denne prisen var hos sportshuset og jeg har ikke funnet noen andre priser.

 

Har dere noen andre anbefalinger til skolesekk? Eventuelt andre steder der de selger den sekken jeg så til en billigere penge. Hva skal jeg legge vekt på når jeg kjøper ny sekk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den sekken du beskriver, regner jeg med er Bergans XO 35, som jeg selv har. Synes den er en grei sekk som trygt kan anbefales.

 

Det er med en en egen lomme for laptop i den, som kan tas ut. Det har jeg gjort, siden jeg ikke har noen laptop, og jeg har derfor heller ikke fått testet ut om denne egentlig duger til det den er beregnet for. Til bøker er den iallfall bra.

Lenke til kommentar
Hvem bruker berganssek til skolesekk? Hallo, det er tursekk. Berganssekkene er kanskje de styggeste sekkene på planeten.

6648708[/snapback]

Skulle til å si det selv.

Leter forresten etter en sekk selv som jeg skal ha til når jeg begynner å studere.

Leter etter noe litt diskré, ikke noe som ser ut som om jeg skal på en to ukers fjelltur.

Lenke til kommentar

Har hatt en Bergans 28L i 8 år nå og er godt fornøyd. Bruker den til både skole- og kort-tur-sekk (var med opp på 2800m i Sveits i sommer).

Går kanskje over til en Hugger 30L (et par år gammel) etter hvert for å få litt variasjon og fordi den gamle begynner å bli litt slitt. Den gamle Hugger-modellen (den jeg har liggende) er den desidert fineste sekken de har hatt til nå.

 

Quicksilver har relativt lite plass og er et helvete å bære.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Jeg har en Bergans XO 35l, og jeg er veldig fornøyd .. Men det er en ting jeg ikke liker med den, og det er at den venstre skuldestropp alltid glir av skulderen, slik at jeg må dytte den på plass .. Det kan sikkert komme av et jeg har den feiljustert, eller at det bare er slik :p

 

Men hvis du ikke vil ha en ordinær sekk, så er dette et fint alternativ ... Vet om flere som bruker slike typer vesker som skolebag. Det funket for de, og det gjør det vel for andre som vil!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...