Kanetheheatsink Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Hei! Mulig denne har blitt postet før, men likevel. Lo en del da jeg leste den
Landeplagen Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 (endret) Har blitt postet to ganger før tror jeg. Jaja, ikke la noen se Condemned da! EDIT; Ethel Kjerkleiv... Ethel... Kjerkleiv... Trist. :!: Endret 9. august 2006 av GameMaker
Arang Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Nei nei! Grusomt og sykt! Forholdene var vel litt annerledes da det der ble skrevet, men morsomt å se hvordan utviklingen har gått. For ikke lenge siden fant jeg et notat om at man, på "fremtidens super-PCer" kunne spille opptil 1000 spillere samtidig.
Licht Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Det mest imponerende er i grunn at de som satt med (og sikkert fremdeles sitter med) sånne hysteriske holdninger, klarer å bli tatt seriøst av pressen. Joda, dette er noen år siden, men dog.
Kanetheheatsink Skrevet 9. august 2006 Forfatter Skrevet 9. august 2006 Om jeg ikke tar helt feil er avisen fra 1994/5. Husker ikke helt. Skal prøve å finne ut imorgen
Republic3D Skrevet 9. august 2006 Skrevet 9. august 2006 Tipper det er rundt 1993-94... husker jeg spilte Doom med stor glede. Utviklingen har heldigvis kommet videre. Wolfenstein 3D og Duke Nukem var også artig..
Suburbian Hero Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer på en ting, hvorfor er spillet perverst? Det er jo bare skyting og monstre, ingen seksuell akt. Ellers er reaksjonen deres genial. Fy flate, hvor hysteriske enkelte kan bli!
Dinsdale Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Fram til "Grusomt og sykt"-overskriften, var faktisk hele teksten en god omtale verdig. Kan nesten virke som artikkelforfatter med vilje har promotert spillet. Jeg mener, hvem i helvete ville ikke teste det spillet etter å ha lest denne "omtalen"?
Neppe Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Har sett artikkelen i virkeligheten, helt latterlig
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer på en ting, hvorfor er spillet perverst? Det er jo bare skyting og monstre, ingen seksuell akt. Ellers er reaksjonen deres genial. Fy flate, hvor hysteriske enkelte kan bli! 6647151[/snapback] Fordi du er 15 år gammel og ikke "levde" i de dagene da disse spillene var nye. DOOM var nok en av de første spillene som var så voldelig. Det er ikke voldelig nå, men på sin tid var det "horribelt" for oss stakkars kristne nordmenn. På samme vis er det med film også. The Exorcist var en forferdelig skummel film på sin tid, og Dirty Harry-filmene ble totalforbudt fra flere land fordi de var så voldelige (inkludert Norge, som forbød film etter film på 70- og 80-tallet) men i dag har vi fått så mye mer skumle og voldelige saker at vi har blitt vant med det, og de gamle filmene er nesten til å le av nå. Det er vanlig nå. Selvsagt, det kommer alltid et sjokkerende voldelig spill eller filmer som "alle hater" (i pressen). GTA er et fint eksempel. Det er ikke lenge siden det "sjokerte", men nå er det ingen som klager. Hele tiden kommer det som er litt på kanten for sin tid, men det er nettopp disse som bringer bransjen videre. Filmer og spill som gjør noe som er veldig på kanten, og likevel gjør det suksessfullt, får etterfølgelse.
Neppe Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Å du som er 3 år eldre "levde" i de dagene da disse spillene var nye ? Haha
Hr. Jenssen Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 (endret) Nei, det gjorde jeg ikke. Men jeg forstår hvordan mange folk folk ser på ting som er forut sin tid når det gjelder vold. Spesielt når hvert av mediene var nye. EDIT: Forøvrig spilte jeg mye DOOM 95' da det kom. Jeg kan ikke si at jeg noen gang var sjokert over det (eller noen andre spill/filmer), men det var ganske så voldelig for sin tid. Jeg fikk faktisk ikke lov til å spille det, så jeg måtte gjøre det i skjul. Det er bare media som alltid skal blåse opp slike saker. Latterlig, spør du meg. Endret 10. august 2006 av Hr. Jenssen
Gunfreak Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 doom er fremdeles det goryeste spillet der ute. bare tenk når man dreper de kjøttbollene, og alt gøret bare renner ut av dem, det får SOF til å virske som baretv. veldgi synd at Doom3 ble så PG. spill fra tidlig/mitten av 90tallet er fremdeles de spillene som er mest "out there"
Dinsdale Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Siden jeg er litt eldre en visse her inne kan jeg bekrefte sensurhelvete på 70 og 80-tallet. Da dette spillet kom på 90-tallet hadde man aldri sett noe lignende (Wolfenstein 3D handlet om å drepe nazier og det var jo greit, og det var ikke så blodig). Bedehusmentaliteten levde da, og lever nå i beste velgående. Samtidig hadde man ikke forskning på spill og hvordan det påvirker unge sinn tidlig på nittitallet. Og mange er jo avhengig av forskning i hue og rævva slik at vi ikke tar noen sjanser. Idag har vi PEGI-sistemet og ingen 7-åring burde spille DOOM3, Dead Rising, Postal 1-2 eller Manhunt etter min mening. Så mentaliteten er den samme idag, men vi vet mer og har et system som tar seg av slikt, hvis det følges vel og merke.
Stonemeister Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Jeg lurer på en ting, hvorfor er spillet perverst? Det er jo bare skyting og monstre, ingen seksuell akt. Ellers er reaksjonen deres genial. Fy flate, hvor hysteriske enkelte kan bli! 6647151[/snapback] Ja, men huff, så du det blodet? Og den groteske skapningen nede i høyre hjørne? Perverst, på så mange måter. Jeg er kvalm... Nå finnes spill som GTA, hadde den røya der reist framover i tid og sett en 12-åring spille GTA hadde hun besvimt, og fått hjertestans.
Republic3D Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Nå finnes spill som GTA, hadde den røya der reist framover i tid og sett en 12-åring spille GTA hadde hun besvimt, og fått hjertestans. 6648733[/snapback] Hehe.. ja. Hun er nok av den samme rasen som prøvde å forby farge-tv da det kom for 20-30 år siden.
DurinVIII Skrevet 10. august 2006 Skrevet 10. august 2006 Hver gang jeg leser den artikkelen der lurer jeg på hvor barnelikene er.
Erelend Skrevet 12. august 2006 Skrevet 12. august 2006 Jeg husker jeg spillte en demo av doom da jeg gikk i 2 klasse eller noe sant Har ikke akkuratt gitt meg varige men. mne unnskyld meg mens jeg går å drukner gnagerene mine. :!:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå