Gå til innhold

Coca-Cola: Like populær uten fargestoffene?


Newt32

Ville like mange drukket den i dag?  

191 stemmer

  1. 1. Ville like mange drukket den i dag?

    • - Ja
      80
    • - Nei
      102
    • - Halvparten
      8


Anbefalte innlegg

Hallo

 

La oss si at vi spoler tilbake til før Coca-Cola ble satt i produksjon. Så får vi dem til å glemme fargestoffene. Hadde den vært like populær i dag hvis den hadde vært grønn fra starten? Hadde like mange drokket den i dag hvis den hadde vært grønn?

 

cocaentp9.jpgcocatojt2.jpg

 

Kanskje vi får en poll på dette :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Svart og rød selger godt. Derfor den etiketten, akkurat som pepsi med svart og blå.

 

Antagelig så vil ikke cola selge like godt hvis den er grønn fordi det ikke ser like godt ut. De fleste smaker med øynene veit du.

6623504[/snapback]

Jepp. Det er sant. Mange tenker at smaken er alt, men det er det ikke. Man skal også tenke noe før man smaker/kjøper det. Har mye med design å gjøre. Farger og fristelser.

Lenke til kommentar
Det øverste bildet ville vel uansett ikke vært særlig realistisk. Tviler på at Coca Cola-konsernet hadde valgt rød etikett med en grønn brus. Svart (eller colafarget) matcher jo derimot de fleste farger.

6623856[/snapback]

Jepp. Det tenkte jeg også på. Prøvde bare å vise hvordan (jeg tror) den ser ut uten fargestoffer. Tror nok ikke de ville valgt et sånn design med grønn farge på cola'n.

 

Farget den grønn bare sånn at folk fikk en liten ide om hvordan den kunne sett ut :)

 

zomax: Ikke som jeg kunne finne...

Lenke til kommentar
Svart kapitalistisk guffe hadde ikke blitt det samme om det skiftet farge.

6623900[/snapback]

En kommunist i klassen min påpeker til stadig hvor ironisk det er at den kapitalistiske guffen har rød etikett. Men samtidig som den assosieres med sosialister og den slags, er vel rød også fargen til det republikanske partiet i USA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...