Gå til innhold

En norsk 360 side hadde vært noe det!


nacho

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
down3d.com er laget med en WP blog. Virker ikke så lukrativt.

 

down3d.com er ikke satt opp med WP nei....:p

 

------------------------------------------------------------------------------------------

 

Jeg syns det er så dumt å klage på sider som er allerede ute, når man faktisk får sjangsen til å gå inn på en av de sidene som fins å gå inn å forandre. Kom å hjelp en av de som allerede fins enten det er med php-kode design eller å skrive. Som jeg allerede har sagt er at jeg er veldig rund i kantene når det gjelder down3d.com. Men det skal ha det enkle over seg at det skal være plukket ut det viktigste fra andre kilder og at man informerer.

 

På down3d.com ser jeg etter folk som kan passe på konkrete spill, skrive om dem, noen skriver om hardware og andre skriver generelt om nyheter som kommer. Hvis noen vil hjelpe til er det bare å ta kontakt.

Endret av hesleskaug
Lenke til kommentar
Er gjennom konkurranse et bestemt produkt kan bli bedre.

7564598[/snapback]

 

Dette er jeg enig i, men i denne sammenhengen er det nytteløst. 15 sider som skriver akkurat det samme på norsk?! Hvor blir konkurransen da? Xbox 360 er et tema som det er mye å skrive om, men det er ikke sikkert det er et nytt TEMA hver eneste da. OG hvis man skal ha konkurranse så er vi tilbake der vi startet. Posten startet med at det var en som IKKE ville lese igjennom "15" sider for å få med seg hva som hadde skjedd... Husk det!

 

Men folk for gjøre som dem vil, jeg startet siden får å lage et norsk samfunn som nordmenn kan bli kjent med hverandre og jeg vil si vi har kommet langt på et halvt år. Håper det NOEN som ser min frustrasjon med at alle skal lage sin EGEN side....

Lenke til kommentar

Tja, eller man får smålige halvgode 2 produkter som ikke er verdig en eneste ting i forhold til de store spillsidene som eksisterer fra før..

 

Jeg og en fra Halonorge hadde planer om å oppdrette en ny xbox side men det ble ikke gjort, da vi hadde allerede for lite tid samt at vi drev andre communityer.

 

Det jeg tror som ville vært det beste er å lage en egen xbox seksjon fra et allerede godt utbredt community.

Skal man bare lage en nyhetsside så vil WordPress eller andre CMS fungere ypperlig. Skal det dog være et community bør man integrere seg hardt opp mot et forum, eller et sted hvor brukere kan delta.

 

For å ta de 2 fungerende sidene vi har til 360:

 

Xbox-Norge ville ha hatt godt av et helt revampet design ettersom det er altfor mye luft, med litt flere features på forsiden. Og koble nyhetsposter til forumet som gamer.no gjør, er heller ingen dum ide. Men de skal ha ros for at de tilbyr nedlastinger, dog så er ikke disse oppdatert som de skulle vært.

 

Down3d: Navnet først og fremst minner meg ikke på noen xbox side. Enkelt og greit design, dog litt lite xbox relatert. Kunne sikkert vært plass til flere features på forsiden, samt at knappen for forumet skulle vært mer synlig. Login funksjonen på forsiden er ikke rettet mot forumet og burde vært en lenke som linket til en annen side hvor admins kunne logge inn(eller hva den brukes til). Down3d (med tanke på navnet) kunne utviklet seg til et stort norsk 'bloggnettverk' (slik som QJ.net) om man hadde hatt ildsjeler nok.

 

Edit: Skriveleifer

Endret av Fnix
Lenke til kommentar
forume til xbox-norge er jo veldig bra og aktiv da, mye bra info og nytt å finne på deres forum.

7570240[/snapback]

 

Nei, der er det bare noobs. Spesielt han derre allyfist, eller alper eller hva det nå var! :mad:

Kødda.

 

Xbox-Norge er helt greit, men det var surt med den konkurransen ja! Noen som glemte å fotografere sluttskjermen, så jeg ikke fikk kortholderen i STÅL. :yucky:

Lenke til kommentar

Ville bare si noen ord nå som jeg først har lest denne tråden. Det er veldig betryggende å se at så mange norske ønsker noe ”nytt”, så jeg vil bare dele min idé med dere.

 

Jeg begynte for en del uker siden med et stort prosjekt, en norsk webside, som skal innholde nyheter, omtaler, osv. Og turneringer, ligaer og tabeller for klaner i Norge, og kanskje hele Norden hvis det blir aktuelt. Planen er å utvikle et unikt ”community” for norske konsoll-gamere.

 

Hvis du lurer på åssen det kommer til å se ut, så ta en titt her ; www.gamebattles.com . Der jeg jobber jeg for øyeblikket, og har tenkt til å ekspandere siden for meg selv, ved å lage en helt ny og unik norsk webside, for norske gamere. Jeg vil selvfølgelig ikke kjøre samme template / theme som Gamebattles.com.

 

Jeg prøver ikke å konkurrere med Gamer.no på noen måte, jeg respekterer deres innhold og webside, men vil gjøre noe jeg tror norske gamere kommer til å ta bruk ”sooner or later”.

 

Ta en titt på Gamebattles.com, det er en utrolig omfattende side med masse kule ”features” for gamere.

 

Hvis noen har noe kritikk, kom med det.

Lenke til kommentar
down3d.com er laget med en WP blog. Virker ikke så lukrativt.

 

down3d.com er ikke satt opp med WP nei....:p

Nei, gee, tenk det var jo Nucleus CMS v3.23. Det er jo såå mye bedre enn WP!

/not

 

Nucleus er også et bloggverktøy...

 

Kommentaren jeg la inn på Nordoleum sin blogg gjelder fortsatt: Dere mangler gode nok rammer til å utvide driften fra blogg --> Community.

 

Det en evt. norsk 360-side trenger er aktiv ledelse (se Down3d), et godt rammeverk (f.eks. Joomla eller Drupal) kombinert med et godt forum (SMF for Joomla, vBDrupal for drupal) og en vilje og lyst til å skape noe unikt.

 

Et Norsk 360-community må også arrangere LAN, turneringer og være villige til å gå utover det tradisjonelle "nyheter og forum"-aspektet. Når HaloNorge nå snart legger om litt på netsidene sine vil vi har masse features som ingen andre xbox-sider i Norge har. Vi har også arrangert turneringer og LAN siden 2003, hatt forum, brukerstyrte gallerier og mye mer. En 360-side må se litt utenfor nyhetssiden og satse på å skape et community.

 

Mulighetene er mange. Brukerblogger? Integrering m/gamercards og LIVE-stats? Custom Leaderboards? Turneringer? LAN rundt om i landet? Tenk utenfor boksen, og for guds skyld: Tenk stort.

 

Ellers blir det bare halvhjertet, slik som i dag.

Lenke til kommentar
down3d.com er laget med en WP blog. Virker ikke så lukrativt.

 

down3d.com er ikke satt opp med WP nei....:p

Nei, gee, tenk det var jo Nucleus CMS v3.23. Det er jo såå mye bedre enn WP!

/not

 

Nucleus er også et bloggverktøy...

 

Kommentaren jeg la inn på Nordoleum sin blogg gjelder fortsatt: Dere mangler gode nok rammer til å utvide driften fra blogg --> Community.

 

Det en evt. norsk 360-side trenger er aktiv ledelse (se Down3d), et godt rammeverk (f.eks. Joomla eller Drupal) kombinert med et godt forum (SMF for Joomla, vBDrupal for drupal) og en vilje og lyst til å skape noe unikt.

 

Et Norsk 360-community må også arrangere LAN, turneringer og være villige til å gå utover det tradisjonelle "nyheter og forum"-aspektet. Når HaloNorge nå snart legger om litt på netsidene sine vil vi har masse features som ingen andre xbox-sider i Norge har. Vi har også arrangert turneringer og LAN siden 2003, hatt forum, brukerstyrte gallerier og mye mer. En 360-side må se litt utenfor nyhetssiden og satse på å skape et community.

 

Mulighetene er mange. Brukerblogger? Integrering m/gamercards og LIVE-stats? Custom Leaderboards? Turneringer? LAN rundt om i landet? Tenk utenfor boksen, og for guds skyld: Tenk stort.

 

Ellers blir det bare halvhjertet, slik som i dag.

7593294[/snapback]

Du tenker smart. :thumbup:

 

..og farlig likt som meg. :p

Lenke til kommentar
Dette hadde vært det mest ideale. Men seriøst, dette ligger way over my head. Jeg stiller gjerne server, og domene i disposisjon for evt. de som måtte ønske å sette sammen et slik nettverk.

Driver fortsatt med det lille prosjektet mitt, men det som kreves blir egentlig over mitt område.

7593503[/snapback]

Hehe, det er ganske høye krav ja. Men det er mulig, det er bare at det tar lang tid hvis man f.eks. er alene. :ermm:

Lenke til kommentar
down3d.com er laget med en WP blog. Virker ikke så lukrativt.

 

down3d.com er ikke satt opp med WP nei....:p

Nei, gee, tenk det var jo Nucleus CMS v3.23. Det er jo såå mye bedre enn WP!

/not

 

Nucleus er også et bloggverktøy...

 

Kommentaren jeg la inn på Nordoleum sin blogg gjelder fortsatt: Dere mangler gode nok rammer til å utvide driften fra blogg --> Community.

 

Det en evt. norsk 360-side trenger er aktiv ledelse (se Down3d), et godt rammeverk (f.eks. Joomla eller Drupal) kombinert med et godt forum (SMF for Joomla, vBDrupal for drupal) og en vilje og lyst til å skape noe unikt.

 

Et Norsk 360-community må også arrangere LAN, turneringer og være villige til å gå utover det tradisjonelle "nyheter og forum"-aspektet. Når HaloNorge nå snart legger om litt på netsidene sine vil vi har masse features som ingen andre xbox-sider i Norge har. Vi har også arrangert turneringer og LAN siden 2003, hatt forum, brukerstyrte gallerier og mye mer. En 360-side må se litt utenfor nyhetssiden og satse på å skape et community.

 

Mulighetene er mange. Brukerblogger? Integrering m/gamercards og LIVE-stats? Custom Leaderboards? Turneringer? LAN rundt om i landet? Tenk utenfor boksen, og for guds skyld: Tenk stort.

 

Ellers blir det bare halvhjertet, slik som i dag.

7593294[/snapback]

 

Jeg er mye enig av det du sier, det kunne sett sånn ut og ja det skulle vært sånn. Men husk at dette tar tid og som jeg har nevnt før, hvor mange sider skal man lage før alle skal bli førnøyde? Hvis man skal holde på sånn så blir folk bare møkkalei!! Jeg har ALDRI sagt at down3d.com er en avansert side med flash og dill. Men ofte kan det hende folk vil bare ha noe helt enkelt også? Men som jeg sier, når jeg startet siden hadde jeg mange av de ideene du har, men har rett og slett ikke kompetanse eller tid nok. Men jeg håper folk har sett at vi faktisk er nokså seriøse. Men jeg vil si at på down3d.com har vi laget et "community". Vi har oppnådd akkurat det vi ville, at vi kan møte nye NORSKE gamere. Husk at det er egentlig det det går på ikke hvor rå side man har!!

Endret av hesleskaug
Lenke til kommentar

ser her at det var flere som tenkte på det samme som meg, tidligre i høst drev jeg og noen venner et lite prosjekt om og skape et norskt 360 nettsted.. men så ble alt glemt oppi den stressende julestria.. legger ut et utkast, en slags skisse a hva som kommer til og komme=) ;)

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-102919-1167770228_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...