Gå til innhold

Forslag til OK lydkort til spill, MP3, DVD


Anbefalte innlegg

Er ute etter et lydkort som låter bra (i motsetning til det jeg har nå[sF256R]), med 5.1 (for DVD fx) og bra støtte i spill (helst også DOS-spill), som ikke koster skjorta (<1 kilokrone) og ikke har en masse ekstra dippedutter jeg ikke kommer til å bruke, som S/PDIF, fiber, brannhyssing [firewire davettu:D]. Også interessert i et billig 5.1-PChøyttalersett som passer, vil gjerne ha med ref. til webshop i forslag+linker til reviews etc.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjah... Audigy er bra. Krangler litt med noen chipsett (har jeg hørt, ikke erfart), og nå som Audigy to kommer koster ikke en Audigy Player bulk så mye heller. Jeg har prøvehørt Audigy kort, og det holder fint, ikke som mp3 spiller, men som sterero/surround annlegg! For litt under 5ern (5 + 2x0) får du med andre ord et ekstremt kort som du neppe trenger å bytte. (også får du eld streng i tillegg, som jo kan brukes til å linke med. Toppers LAN det... 400Mbps... Rått :grin:)

 

Jeg ville gått for Audigy. Noen andre kort enn det... Vel... Noen andre kort enn det vet jeg litt lite om egentlig :roll:

Lenke til kommentar

Billig og bra med lite jalla!(bra)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

 

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=7...2F+Soundblaster

 

Relativt billig men med litt jalla(bedre)

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...16&GrpID=3&s=pl

 

http://www.psdata.no/product.asp?id=&sku=7...2F+Soundblaster

 

(best?)

 

(redigert - linker)

_________________

ostsnurr.gif

- oSTEPOPP

 

[ Denne Melding var redigert av: ostepopp på 2002-10-25 04:57 ]

Lenke til kommentar

SB Audigy til ~500kr eller Hercules Fortissimo III til ~ 500kr burde gjøre trikset.

 

 

Quote:


Den 2002-10-25 08:16, skrev desertglow:

Til den bruken holder integrert lydkort lenge. De fleste har nå begynt å levere 6 kanals lyd på hovedkortene.


 

Så tipset ditt er at han skal kjøpe nytt hovedkort?! Veeeeldig bra.

Lenke til kommentar

Integrert lyd? Blech! Nei takk! Jeg har selv et P4S8X kort med integrert AC97 basert lydkort. Og unnskyld meg, men AC97 er helt elendig! Man kan få hovedkort med bra lyd integrert, ja. Sånn som de "nye" med innebygd rør forsterker. Men AC97, som de fleste HKs bruker er ikke et lydkort som duger for annet enn å lage bråk. Skurring, altså. Nei, jeg vil ha nytt lydkort nå. Har sagt meg lei på skurring, sagt meg lei på AC97...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-25 09:35, skrev WebWarrior:

Integrert lyd? Blech! Nei takk! Jeg har selv et P4S8X kort med integrert AC97 basert lydkort. Og unnskyld meg, men AC97 er helt elendig! Man kan få hovedkort med bra lyd integrert, ja. Sånn som de "nye" med innebygd rør forsterker. Men AC97, som de fleste HKs bruker er ikke et lydkort som duger for annet enn å lage bråk. Skurring, altså. Nei, jeg vil ha nytt lydkort nå. Har sagt meg lei på skurring, sagt meg lei på AC97...


 

Jeg har innebygd lyd og det er bare bra :smile: Funker fett og har bra lyd i DOS og nyere spill, ikke noe som helst "hakkete" eller uskarp lyd.

Det gjelder også å ha rette drivere...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-10-26 20:43, skrev WebWarrior:

OK... Unnskyld at jeg spør, men DRM er hva da? Kan noen forklare DRM for meg?


 

Google er din venn.

 

Sitat:

Quote:


"Microsoft's Digital Rights Management (DRM) is a technology which enables the copyright owner of an intellectual property (for example, a digital audio file), to control how the listener uses the file.


"To protect against unauthorised duplication, Sound Blaster Audigy shuts down its digital output when encrypted files are played back through a Microsoft DRM supported audio player (for example, Creative PlayCenter)."


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...