Gå til innhold

Den USUNNE slanketråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er mulig å gå fort ned til en ønsket vekt med flere kurer, men hvis du vil holde deg nede finnes det dessverre ingen snarveier. At noen tror det er snarveier er mye av næringsgrunnlaget til TV-Shop.

 

Så lenge energiinntaket er lavere enn energiforbruket går man ned i vekt. Hvis man ikke vil leve på pulvershaker resten av livet, må livsstilen endres. Jeg anbefaler å bli mer oppmerksom på hvor mye energi det er i mye av det unødvendige man dytter i seg. Sjekk f.eks. hvor mye energi det er i en Aunt Mabel's muffin...det er omtrent like mye som en en hel middag!

6601235[/snapback]

 

Ja ikke sant, men folk sier at de ikke "orker å telle kalorier" .

 

Det handler ikke om å bruke kalkulator, men om å være oppmerksom på de farlige og unødvendige matvarene :)

Lenke til kommentar
Om du er utålmodig bytter du ut alle dagens 4 måltider med Noka milkshake

 

Da vil du gå ned ca 5 kg i uka

6600510[/snapback]

 

 

Slike svar liker man...

 

Jeg vil ned i vekt, og det litt kjappt, skjønner selvsagt at jeg må jobbe for å holde vekten nede, men jeg er villig til å gjennomføre en "usunn slanking" for å komme meg dit, for så å ha ett normalt kosthold... (noe jeg forøvrig mener jeg har, jeg går verken opp eller ned i vekt nå...), men som sagt jeg vil ned.

 

Finnes massevis av reklame med "fantastiske" produker som får deg ned i vekt, men er i utgangspunktet skepisk til slikt, rett og slett fordi jeg ser på det som lurere. Men om noen her har prøvt det, eller kjenner noen slike produkter har virket for, så så er jeg med. Kan fint leve på milkshake en periode jeg.

Lenke til kommentar
Slike svar liker man...

 

Jeg vil ned i vekt, og det litt kjappt, skjønner selvsagt at jeg må jobbe for å holde vekten nede, men jeg er villig til å gjennomføre en "usunn slanking" for å komme meg dit, for så å ha ett normalt kosthold... (noe jeg forøvrig mener jeg har, jeg går verken opp eller ned i vekt nå...), men som sagt jeg vil ned.

 

Finnes massevis av reklame med "fantastiske" produker som får deg ned i vekt, men er i utgangspunktet skepisk til slikt, rett og slett  fordi jeg ser på det som lurere. Men om noen her har prøvt det, eller kjenner noen slike produkter har virket for, så så er jeg med. Kan fint leve på milkshake en periode jeg.

6601599[/snapback]

 

Noka milkshake behøver ikke være så usunnt. Legen min syntes det var helt ok.

 

Jeg gikk ned 17 kg på under 4 mnd på denne måten, men da spiste jeg etterhvert ett måltid om dagen også. Jeg har holdt vekta i ettertid uten problemer, og forsøker nå å gå ned 4 kg til så jeg kan bli helt 100% fornøyd.

 

Om du i tillegg leser om dietten er det supert. Du blir kvitt søtsuget siden du kun spiser milkshake, og det er ikke noe problem å holde seg i etterkant.

Lenke til kommentar
Jeg har hørt at du skal spise hver tredje time, hvis ikke holdes ikke forbrenningen oppe.

6600350[/snapback]

 

Sant. Ha rutinemessige måldtider.

 

Hvor mange skiver spiser du til feks et måldtid?

 

Når du våkner, gå en times tur (Før du spiser frokost). Dette vil øke forbrenningen din drastisk. Prøv også og jogge seinere på dagen.

 

Edit : hvor gammel er du?

Endret av ErikFN
Lenke til kommentar
Jeg gikk ned 17 kg på under 4 mnd på denne måten, men da spiste jeg etterhvert ett måltid om dagen også. Jeg har holdt vekta i ettertid uten problemer, og forsøker nå å gå ned 4 kg til så jeg kan bli helt 100% fornøyd.

6601629[/snapback]

Målte du fettprosenten din før og etter? Vet du om du mistet mye muskler i forhold til fett? Problemet med mange intensive slankekurer er at muskelmassen (som veier mer enn fett) forsvinner før fettet. Jeg bodde i USA i 6 måneder, levde på stort sett kun junkfood, og gikk allikevel ned 5 kilo. Ettersom jeg samtidig trente mindre, gikk jeg stort sett ned på grunn av muskeltap. En behagelig slankekur, men ikke spesielt sunn...

Lenke til kommentar

Noka milkshake behøver ikke være så usunnt. Legen min syntes det var helt ok.

 

Jeg gikk ned 17 kg på under 4 mnd på denne måten, men da spiste jeg etterhvert ett måltid om dagen også. Jeg har holdt vekta i ettertid uten problemer, og forsøker nå å gå ned 4 kg til så jeg kan bli helt 100% fornøyd.

 

Om du i tillegg leser om dietten er det supert. Du blir kvitt søtsuget siden du kun spiser milkshake, og det er ikke noe problem å holde seg i etterkant.

6601629[/snapback]

 

Nei, kanskje ikke usunnt, men slik slanking er uansett ikke sunt i forhold til sund kost og trening. Slike produkter er en snarvei ned i vekt, funker for noen, for andre er det veien til jojo-slanking.

 

Du sier at Dietten funker, har lest litt om den før, og skal lese litt mer etter jobb. Virker jo lovende. Kan jeg kombinere slik at jeg spiser litt milkshake, litt vamretter og litt Crisp Bar? På den måten får jeg litt variasjon, og blir ikke lei milkshaken ;)

 

Virker som en god blan med gradvis tilvenning til vanlig mat når ønsket vekt nærmer seg... :)

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler bare alle å tenke over innlegget mitt, hva er man villig til å gjøre for å oppnå ønsket resultat. Man må yte for å nyte!

6601271[/snapback]

njaa,, jeg drikker mye cola, all treningen jeg får er når jeg dytter i gang mopeden, spiser mye usunn mat, spiser ikke regelmessig osv. osv, og jeg er over gjennomsnittlig høy og veier såvidt 60 kilo. Alt for tynn med andre ord :p

Lenke til kommentar

Forbrenning is a bitch...

 

Selv trener jeg masse, prøver å spise sundt, spiser regelmessig, og jeg veier 100 :( Skal sies at jeg er 185 høy ca, men er fremdeles endel fett jeg gjerne skulle hatt bort.

 

Surt å se kompiser som stapper i seg KUN brus og chips (denne karen spiser ikke skiver og frukt til frokost, men pizza og chips, og da snakker vi hver dag), og allikevel ikke legge på seg et gram.

Lenke til kommentar
Nei, kanskje ikke usunnt, men slik slanking er uansett ikke sunt i forhold til sund kost og trening. Slike produkter er en snarvei ned i vekt, funker for noen, for andre er det veien til jojo-slanking.

 

Du sier at Dietten funker, har lest litt om den før, og skal lese litt mer etter jobb. Virker jo lovende. Kan jeg kombinere slik at jeg spiser litt milkshake, litt vamretter og litt Crisp Bar? På den måten får jeg litt variasjon, og blir ikke lei milkshaken ;)

 

Virker som en god blan med gradvis tilvenning til vanlig mat når ønsket vekt nærmer seg... :)

6601734[/snapback]

 

Vel, man kan kombinere den med hva man vil. Virker selvsagt best jo flere av måltidene du bytter ut, men joda man kan velge selv. Jeg spiser nå mest Nutrilett barer, da jeg synes de smaker godt, og det er lettere å ordne seg framfor å styre med melk og pulver og slikt.

 

Jeg trener også nå da, og har holdt vekten slik.. I går var det faktisk nøyaktig ett år siden jeg begynte på kuren :ohmy: Tiden går fort!

 

Selvsagt handler det om å fortsette å telle kalorier og spise sunnt også etterpå. Dietten går ut på å minske vekten, mens man også må endre livsstil for å holde den der!

 

Nå trener jeg også, så det er nok ikke muskelmasse jeg har mistet :) Jeg målte og veide meg hver uke i maaange uker, utrolig artig å se hvordan målene mine endret seg fra uke til uke!

Lenke til kommentar

Så, bottom line, hvilken usunn mat og i hvilke mengder kan jeg spise med god samvittighet, uten å ødelegge et ellers sunt kosthold?

6601182[/snapback]

 

Skal du spise usunn mat hver dag må du begrense deg til en liten kjeft eller to. Min strategi er å holde meg til et sunt kosthold/litt mosjon til hverdags, for så å gå "gung ho" på matfronten på lørdagen. Har lest flere steder at en slik dag ikke har noen negativ innvirkning på vekta. Bruker å kjøre på med smultringer, sjokkis, brus, pølser/burger/pizza ol hver lørdag, og da spiser jeg til det sier stopp :D Det er iallefall en SKIKKELIG motivasjonsfaktor, og gjør det lettere å holde kaloriene nede i uka.

Lenke til kommentar

Gå ned usunt? Tja, du kan jo ta anorektikernes favoritt, og kun spise cornflakes med vann. Eller eventuellt bare vann. Kålsuppe(kål kokt i vann) er vistnok også populært. Kun ananas på boks skal også funke, og noen påstår at å leve på bare appelsinjus er et alternativ til ekstrem slanking. Dette vil jeg ikke anbefale, masse kalorier i apelsinjus. Om du først skal være hardcore, så må du være hardcore.

 

Jeg gir deg en uke. Max.

Lenke til kommentar

Så, bottom line, hvilken usunn mat og i hvilke mengder kan jeg spise med god samvittighet, uten å ødelegge et ellers sunt kosthold?

6601182[/snapback]

 

Skal du spise usunn mat hver dag må du begrense deg til en liten kjeft eller to. Min strategi er å holde meg til et sunt kosthold/litt mosjon til hverdags, for så å gå "gung ho" på matfronten på lørdagen. Har lest flere steder at en slik dag ikke har noen negativ innvirkning på vekta. Bruker å kjøre på med smultringer, sjokkis, brus, pølser/burger/pizza ol hver lørdag, og da spiser jeg til det sier stopp :D Det er iallefall en SKIKKELIG motivasjonsfaktor, og gjør det lettere å holde kaloriene nede i uka.

6602734[/snapback]

 

Det var jammen meg et bra råd, hvis det faktisk funker :p Hvis du vet at du har en dag i uken med god mat og digg, gjør det saken mye enklere, og jeg klarer kanskje å holde meg uten hele uken. Tror jeg tester dette i ukene fremover.

 

Men en ting. Jeg tenkte å spise mye oftere. Hva bør jeg spise som mellom-måltid? Jeg vet jo at frukt er det opplagte svaret, og spiser allerede masse frukt. Men ofte har jeg lyst på noe mer... håndfast. Som gjerne kjeks eller noe. Hva kan brukes i slike tilfeller? Noen spesielle kjeks eller typer mat som funker bra til snackmat? Og hvilke frukter er best til dette? Har hørt at man ikke skal spise for mye bananer, da de har veldig masse energi, stemmer dette?

Lenke til kommentar
Det var jammen meg et bra råd, hvis det faktisk funker :p

 

Funker som flesk :D

 

Men en ting. Jeg tenkte å spise mye oftere. Hva bør jeg spise som mellom-måltid? Jeg vet jo at frukt er det opplagte svaret, og spiser allerede masse frukt. Men ofte har jeg lyst på noe mer... håndfast.

6603512[/snapback]

 

Frukt er vel å bra, men det er fortsatt endel karbohydrater der. Knall å ha litt kald god kylling eller no sånt liggende i kjøleskapet. Ellers funker en brødskive med MYE skinke og tomat på. Men for all del, spis en frukt eller to iløpet av dagen, bare sunt.

Lenke til kommentar
Usunn?

 

Amfetamin, spis kun 5x fruk om dagen, drikk kun vann.

Problemet er jo at man ikke kan slutte med det om man vil beholde vekten som med alle andre tulle-kurer.

6602328[/snapback]

 

 

Amfetamin funker veldig bra. Jeg har nettop slanket av meg litt i overkant av 25kg på 8mnd ved hjelp av lite og sunn mat og trening, men fant plutselig ut at jeg hadde lagt på meg 5kilo igjen. 3 av disse forsvant på under 24 timer. Men jeg anbefaler ikke det til noen. Har nok av venner som har fått livet ødelagt pga det drittstoffet.

Lenke til kommentar

Hvis man uansett har tenkt til å slanke seg uten trening kan man gjøre det så lett som mulig, blir like ødelagt uansett. Eneste er at sjansen for OD er litt større, men, men.

 

Hvis man virkelig satser kan man uansett bli seende ut akkurat som man vil på et år uten å bruke noe tull (selvfølgelig ikke mr. universe eller barbie, men normal).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...