Gå til innhold

8 MB minnekort til PS2, sinnsvake priser?


Snorre

Anbefalte innlegg

Hehe, husker jeg måtte flytte saves frem og tilbake, for å få utnyttet minnekortene fullt ut på Cuben :!: Utrolig dårlig løsning av Nintendo og SONY.

Da var det nok litt deiligere å se at jeg hadde 50.000+ saves på Xbox'en min, enda jeg hadde litt musikk og utrolig mange saves innpå der!

 

Men nå har derimot MS kommet med minnekort også... OK, på en side er det jo absolutt must med minnekort, dersom man ønsker å ta med seg saves til andre. Men syntest uansett det er litt trist at de gjør det... det gjelder selvsagt bare de som har Core uten harddisk da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er ikke elkjøp som overpriser det, men det er Sony. Helt enig med deg, kjøpte mitt første minnekort til PS2 2 år etter lansering for 399 kr i butikk. Kunne nesten kjøpt meg et nytt spill isteden.

6593290[/snapback]

Samme her..

 

Uansett er det så utrolig lite plass på det. Må slette ting all the time.. -__-

Lenke til kommentar
Vel, en harddisk leser informasjon mye raskere enn en DVD-ROM. Dessuten pleier DVD-ROM-ene i Playstation 2 ofte å bli slitt etterhvert, og bruker derfor lengre tid på å laste inn filer fra DVD-ROMen. En harddisk derimot kan løse dette problemet da disse ikke blir like fort slitt og har en høyere lesehastighet.

6595348[/snapback]

Jeg er enig i at en HDD har lastetider som er brøkdelen av en DVD-ROM, men det gjør ingenting med FPS'n. Spillopplevelsen totalt blir kanskje bedre i og med at det blir mindre venting, men det er ingen komponeneter i en PS2 som blir slitt slik at FPS faller. Det skal ingen komme å påstå.

Lenke til kommentar

Det er også en gammel tradisjon at konsollene selges uten fortjeneste, mens produsentene skal tjene pengene sine på ekstrautstyret.

6594256[/snapback]

 

Enig her. Nintendo, Sony og MS har som oppgave først og fremst å tjene penger. Og når de først har solgt deg konsollen, så er du mye mer sårbar ovenfor overprising fordi du trenger flere produkter for å få spille optimalt.

 

Forøvrig så mener jeg at minnekort burde ha fulgt med konsollen gratis.

Lenke til kommentar
Forøvrig så mener jeg at minnekort burde ha fulgt med konsollen gratis.

6600268[/snapback]

Blir ikke det litt som å si at når man kjøper en bil til 300K så bør man få med gratis bensin?

 

Du kunne sikkert fått den med, men da hadde sikkert prisen vært 400 kroner høyere.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Husker da jeg kjøpte PS2. Det offisielle Sony minnekortet kostet 350,- husker jeg. Det hadde jeg ikke råd til, så kjøpte et Mad Catz (no' sånt, orker ikke å sjekke), som også skulle være raskere enn Sonys, til 150,-. Har virket helt fint til nå (bortsett fra at min første save på Vice City klikka).

 

Alt for dyrt med minnekort!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...