Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

er det verdt å kjøpe en 7200 RPM harddisk, eller det bare bortkastet penger? vil varmeutviklingen bli høyere og blir det mer støy?

6827088[/snapback]

 

 

Jeg valgte 7200rpm fordi jeg var møkklei 4200rpm disken som sto i min gamle laptop. Jeg hakke lagt merke til no extra varmeutvikling eller lavere batterikapasitet.. batteritiden er omtrent som beskrevet av hw.no jeg tyner ut noen extra minutter med Notebook hardware control på skolen da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
takk for svar  :)  vil jeg merke stor forskjell på minne med 533 mhz og 667 mhz?

6827465[/snapback]

 

Hei. Jeg er ikke sikker på akkurat det der. Men jeg som optimist valgte 667mhz selfølgelig :D CPU bussen er jo 667mhz.. så jeg vil jo tro at minne på 667mhz vil samarbeide best :hmm:

 

Jeg har lest på andre forum hvor de sier at det ikke har noe å si... men jeg ser heller ned på dem som uerfarne.. den egoisten jeg er :!:

Lenke til kommentar
Hei!

Er ikke dette en sånn som kan som jeg kan koble på surround anlegget?

sånn at jeg kan koble på den,grønne,oransje og svarte fra surround anlegget? som jeg spurte om tidligere?

6827572[/snapback]

 

Jeg tror nok det er liten sjanse for at du finner en adapter som omformer fra optisk. Det finnes nok.. men den går nok på strøm og er nok dyr å kjøpe.

 

Du må ha et surroundanlegg med optisk inngang... om det er et vanlig stereoanlegg, 5.1 eller 7.1 tror jeg ikke har noe å si. Jeg har f.eks et gammelt Pioneer stereoanlegg med optisk inngang.. helt kurant det.

Lenke til kommentar

Denne maskinen virker veldig interssant!

I hvert fall med 12 Celle batteri!

 

Jeg lurte på hvor mye 12 Celle batteri er bedre enn 6/9 celle batteri.

Siden det strørste du kan få på en Dell maskin er 9 Celle.

Og er Wsga+ standard på maskinen? (1650x1050?) Hvis ja, så er det utrolig bra!

Mitt drømme oppsett kom på 16190,- + porto.

 

Får håpe det blir billiger til desember....vurderer en maskin da.

Lenke til kommentar

I går kveld så slutta plutselig noen av tastene på tastaturet å virke :cry:

zxcvm,.-æ er helt død, prøvd med en knoppix live cd også uten hell :mad:

 

Noen som har vært borti noe slikt før?

 

Ellers så er den helt super, spillene jeg har prøvd går på max :love:

Var litt skeptisk til 14,1" først, men det funker supert, god og klar skjerm :thumbup:

Endret av magio
Lenke til kommentar

Har du sølt/fått noe på tastaturet?

Det er somregel det som gjør at knappene ikke virker. Det samme har skjedd hos meg. Da ikke med de samme knappene.

 

Dessuten, er det noen som har prøvd Ubuntu 6.06.1 på maskinen?

Jeg klarer bare å kjøre Live CDen i sikker grafisk modus. Kjører jeg vanlig modus ser jeg ikke en dritt, bare en grønn firkant som forestiller musepekeren.

Lenke til kommentar
Har du sølt/fått noe på tastaturet?

Det er somregel det som gjør at knappene ikke virker. Det samme har skjedd hos meg. Da ikke med de samme knappene.

 

Dessuten, er det noen som har prøvd Ubuntu 6.06.1 på maskinen?

Jeg klarer bare å kjøre Live CDen i sikker grafisk modus. Kjører jeg vanlig modus ser jeg ikke en dritt, bare en grønn firkant som forestiller musepekeren.

6835798[/snapback]

 

Er litt forskjøla så har muligens nøse litt over det, ingenting har vært borti zxcv ivertfall

Lenke til kommentar

Er det ingen andre som har problemer med viftestyringen på denne? Hos meg gikk viften fortere når manskinen kom ut av ventemodus. Gikk den inn og ut av ventemodus enda en gang gikk viften for fullt. Dette skjedde selv om maskinen var kald. Eneste som virket var restart av maskinen, men problemet kom tilbake så snart den gikk i ventemodus.

 

Maskinen er nå hos Netshop, og de bekrefter det jeg mener er problemet men sier det ikke er noe de kan gjøre. Nyeste bios fikser det heller ikke. Det må da være kun min maskin? Regner med dere ikke har dette problemet, siden ingen har nevnt det?

Endret av Messel
Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt problemer med å få cs:s med å gå som smurt. Hakker mer enn jeg tåler. Har nyeste driver fra lv2go og har eksperimentert MYE med settings, både i og utenfor selve spillet.

 

monkey, er det mye stress for deg å oppgi nøyaktig hvilke instillinger du kjører (eventuelt slenge ut et screenshot) ? :)

 

En ting til: er det slik at gamle spill som f.eks starcraft, hvor det ikke er mulig å skifte oppløsning, ikke vil fylle skjermen i widescreen uansett?

 

(olavrv)

Endret av Bluechild
Lenke til kommentar

Har lagt ved en screenshot som viser mine innstillinger.

Kjører 91.31 og BIOS 1.11 uten problemer (med CS:S vel å merke) .

Specsa er T2400 og 1GB RAM og 80GB 5400RPM harddisk.

Jeg får vel en 40-80 FPS tenker jeg, litt etter mappet, og om det er mye action eller ikke.

 

I gamle spill der det ikke er mulig å skifte oppløsning vil de gamle spillene ikke dekke hele skjermen. Da slipper du å få et bilde som ser skivst ut, men tilgjengjeld får du svarte kanter.

Sjekk også ut denne siden:

http://www.widescreengamingforum.com/wiki/..._Games_List_-_A

da den ofte lister opp måter å tvinge eldre sill i widescreenoppløsninger.

post-28446-1158072824_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hvordan vil batteritiden bli med disse konfigurasjonene (med 6,9 og 12 cell) :

 

1 stk. Intel Core 2 Duo T7200 2GHz FSB667 4MB CACHE BOXED Dual Core

1 stk. Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins

1 stk. Kingston 1 GB 667MHz (5300) DDR2 SODIMM Non-ECC CL5, 200 pins

1 stk. Hitachi 2,5" 100GB S-ATA 7200RPM Travelstar 7K100, 8MB cache

 

?

 

Da mener jeg under vanlig bruk (nettleser, programmering (tekstbehandling) og MSN), og kanskje strømsparing på vanlige innstillinger.

 

 

Er det noen OS (Linux-distribusjoner og Windows-versjoner) som er flinkere på å spare strøm?

Lenke til kommentar

-XaHc-: Med 6-cell bateri vil jeg tippe ca 2 timer med ditt oppset og bruk, med 12-cell vil du sikket få litt mindre enn 4 timer.

9-cell bateri eksisterer ikke til denn laptopen.

 

Jeg tror ikke at noen OS er bedre enn andre, men du får nok litt bedre batteritid med "classic windows" over "XP default theme" og Xubuntu over Ubuntu.

 

Sigu: Eneste bildet jeg fant av glossy versjonen var her:

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=75550

Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe Zepto'n fra Danmark siden de gir med flere konfigureringsvalg (og bedre pris), men de leverer kun med dansk tastatur

 

Siden den eneste forskjellen er at Ø og Æ er byttet om gjør ikke dette så mye, men er det mulig for meg å bare bytte om på de to tastene, sånn som på vanlige tastatur?

 

Mvh. Hans

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...