Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Er enig med deg at datamaskinen er en _smule_ varm, mottok min tildligere i dag.

 

Den har en CPU varme på 73 grader under vanlig Windows bruk, surfing, java programmering, word etc.  Har en T7200 2ghz, Core2Duo, 2gb kingston 667Mhz Ram, 80gb 7200rpm.

 

Bruker Notebook Hardware Control for å sjekke dette, noen som har peiling på om det kan være noe feil på programmet?

 

Har enda ikke fått testet den til spill, en test som bekymrer meg noe nå.

6959064[/snapback]

 

Sier at min ligger på 53 grader nå, men når jeg spiller har det ofte kommet opp melding om at den er over 80 grader :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, bruker du samme program for måling av temperaturen? Og, har du spilt i flere timer uten at maskinen har skrudd seg av?

 

Har testet en liten runde hl2 nå med alle grafikkinstillinger på topp, ca 15 minutter, og etter dette fikk jeg melding om at prosessoren begynte å bli farlig varm. Den var da på 77 grader.

 

Hadde en Elitegroup G556 tidligere og den slo seg av når den ble for varm, og den ble skikkelig varm pga. multicom hadde gjort noe feil med viftenene i den. Zepto'en "føles" ikke varm i det hele tatt i forhold til den.

 

Tror det er noe humbug med NHC jeg.

Lenke til kommentar
Når jeg bruker piltastene og enter knappen så gir keyboardet på 6214w "etter" lager litt lyd og en ser at del, home , end senker seg litt ned,  noen av dere som har samme problem, tenker på om det kansje er produksjonsfeil på min? Funker ellers fint.

6949523[/snapback]

 

 

Ja jeg tror det er slik på alle.. hos meg bluer tastene mellom space og piltastene samt -.,m litt opp. Men jeg har ikke noe lyd fra de når jeg trykker på de. Jeg tror det er fordi tastaturer er litt større enn det skal... og hvilke knapper som det misforstret er forskjellig fra maskin til maskin.

6951611[/snapback]

 

Mulig jeg har vært heldig, men har sjekket nøye og tastaturet mitt gir ikke etter i det hele tatt noe sted :) For meg høres det nesten ut som produksjonsfeil, men nå ser jeg jo at det er en del som har dette "problemet".

 

Det eneste som irriterer meg ved maskina er egentlig at touchpad'en ikke har eget scrollefelt, men har anskaffet trådløs mus så jeg kan leve med det... Skal flashe til 1.12 bios nå ;)

Lenke til kommentar

Ok, etter en liten times CS:Source fikk jeg nå en blåskjerm feilmelding som sa at det var "Malfunction in hardware" eller noe lignende.

 

Kan ikke si vifta går så vanvittig kjapt heller under spilling, maskinen lager ikke så mye lyd. Selv om man kan kjenne den varme luftstrømmen gjennom luftehullet på venstresiden.

 

Bios er flasha til 1.12 og nvidia drivere skal være de nevnte i tråden her. Merkelige greier.

 

Noen som har opplevd lignende?

 

Ser at monkeyspr@yer, typo?, har fått samme feilmelding som meg. Men ser ikke noen løsninger på problemet.

Endret av thomas213
Lenke til kommentar
Det eneste som irriterer meg ved maskina er egentlig at touchpad'en ikke har eget scrollefelt, men har anskaffet trådløs mus så jeg kan leve med det... Skal flashe til 1.12 bios nå ;)

6960195[/snapback]

 

Hvis du installerer Synaptics programmet som følger med pcen så får du eget scrollefelt, både horisontalt og vertikalt.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :) Jeg refererer til det innlegget jeg hadde om at tastaene nede på høyresiden buler litt opp. Jeg har forsket nermere på dette og konkluderte med at tastaturet ikke var satt i skillelig. Jeg tok dermed et flatjern og presset litt på den ene klipsen som holder det fast.. og vips så satt det som det skulle :w00t:

 

Jeg flashet også BIOSen i dag til z1.12 Nå virker DVD-rommen som den skal. Jeg gjore det ikke før i dag fordi jeg ville se om det var noen av dere som fikk noen problemer med flashen først :whistle: Det er lov å spionere :ph34r:

Lenke til kommentar
Hei alle sammen :) Jeg refererer til det innlegget jeg hadde om at tastaene nede på høyresiden buler litt opp. Jeg har forsket nermere på dette og konkluderte med at tastaturet ikke var satt i skillelig. Jeg tok dermed et flatjern og presset litt på den ene klipsen som holder det fast.. og vips så satt det som det skulle.

Er det sånn å forstå at du ikke har noe som helst svikt i tastaturet lenger, dvs det ligger helt nedpå? I så fall er jeg veldig interessert i en utførlig beskrivelse av hvordan du fiksa det med det flatjernet...

 

Hos meg er det spes tasten bindestrek og rundt piltastene som svikter...

Endret av Meisen
Lenke til kommentar
Hei alle sammen :) Jeg refererer til det innlegget jeg hadde om at tastaene nede på høyresiden buler litt opp. Jeg har forsket nermere på dette og konkluderte med at tastaturet ikke var satt i skillelig. Jeg tok dermed et flatjern og presset litt på den ene klipsen som holder det fast.. og vips så satt det som det skulle.

Er det sånn å forstå at du ikke har noe som helst svikt i tastaturet lenger, dvs det ligger helt nedpå? I så fall er jeg veldig interessert i en utførlig beskrivelse av hvordan du fiksa det med det flatjernet...

 

Hos meg er det spes tasten bindestrek og rundt piltastene som svikter...

6965036[/snapback]

 

Kan prøve å ta tastaturet av og på, funket fint hos meg.

 

Skru opp 3 skruer under maskinen, en av dem er under det dekselet på midten. Så skyver du tastasturet litt fremover så det spretter opp. Kan bruke et flatt skrujern hvis det ikke går opp av seg selv.

Lenke til kommentar

quote=Meisen,29/09-2006 : 16:41]

Hei alle sammen :) Jeg refererer til det innlegget jeg hadde om at tastaene nede på høyresiden buler litt opp. Jeg har forsket nermere på dette og konkluderte med at tastaturet ikke var satt i skillelig. Jeg tok dermed et flatjern og presset litt på den ene klipsen som holder det fast.. og vips så satt det som det skulle.

Er det sånn å forstå at du ikke har noe som helst svikt i tastaturet lenger, dvs det ligger helt nedpå? I så fall er jeg veldig interessert i en utførlig beskrivelse av hvordan du fiksa det med det flatjernet...

 

Hos meg er det spes tasten bindestrek og rundt piltastene som svikter...

6965036[/snapback]

 

JA.. jeg har ingen svikt i tastaturet.

 

På dette bilde ser du hvor klipsen jeg dyttet forsiktig ned til den sa klikk og var på plass: post-77333-1159556277_thumb.jpg[

Lenke til kommentar

Jeg klemte ned både den ved alt og den helt til høyre og det ble betraktelig bedre, men det er fortsatt littegrann svikt. Ingen ting i forhold til det det var, men det er vesentlig forskjellig å bruke nedre høyre side enn resten av tastaturet. Piltastene må liksom trykkes lengre ned enn de andre og de lager et bitteliten klikkelyd.

 

Er det sånn at dere har fått til et helt klikkfritt tastatur med helt lik vei å gå for alle taster? I så fall bør jeg vel kanskje prøve å skru det av også, men har litt angst for det...kan tastaturet lett gå i stykker?

Lenke til kommentar
Jeg klemte ned både den ved alt og den helt til høyre og det ble betraktelig bedre, men det er fortsatt littegrann svikt. Ingen ting i forhold til det det var, men det er vesentlig forskjellig å bruke nedre høyre side enn resten av tastaturet. Piltastene må liksom trykkes lengre ned enn de andre og de lager et bitteliten klikkelyd.

 

Er det sånn at dere har fått til et helt klikkfritt tastatur med helt lik vei å gå for alle taster? I så fall bør jeg vel kanskje prøve å skru det av også, men har litt angst for det...kan tastaturet lett gå i stykker?

6967121[/snapback]

 

 

Faktisk når du sier det.. så prøvde jeg å trykke litt på de tastene. Det virker som om de fremdeles er litt høyere oppe enn de andre.. men jeg har ingen knirkelyd og jeg tror ikke jeg kommer til å plages med de knappene i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Har lest tråden nå og vurderer å gå til anskaffelse av denne maskinen. Men en ting plager meg litt. Ser at det er veldig mye tweaking og fiksing ute å går her.

Er dette en ukomplett maskin på noen måte?

Blir den levert med alle drivere og nyeste bios?

Eller er det en gjør det selv maskin?

Har fått litt intrykk av at den er en Levenos rake motsetning på mange områder.

 

Og en helt annen ting. Blir det fettmerker og stygt på den hvite utgaven?

Endret av Mr-Nice
Lenke til kommentar

Sitter her på nevnte Zepto. Hatt den i ca en måned, og har vært strålende fornøyd, hittil. I dag, mens jeg skulle spille litt dota, fryste skjermen, og pc-en krasjet, fikk blåskjerm. Etter en restart satte jeg på litt musikk og testa wow i stedet for. Akkurat det samme skjer, men musikken var der, men hakket litt, men så døde den igjen. Begynte å lure på hva som skjedde, så jeg testa en gang til, nå hadde jeg rosa vertikale streker under hele oppstarten og kom overhodet ikke inn i windows. Da pc-en skulle boote inn i passordmenyen slo skjermen seg av og ble svart.

 

Da henta jeg teknisk ukeblad og leste et kvarter. Dette for å roe meg selv ned, og for å gi laptopen tid til å kjøle seg litt ned.

 

Starter deretter opp pc-en, uten rosa streker, og starter wow en siste gang. Fungerer i 3 min, leverer inn et quest og pc-en dør, inklusive blåskjerm som er oppe i snaut ett sekund før svart skjerm intreffer.

 

Etter dette har skjermen vært fyllt av vertikale rosa striper, og jeg frykter at skjermkortet har tatt kvelden. har prøvd å oppdatere drivere til v. 84.25 for å se om det ble bedre, noe det ikke ble.

Jeg kommer forøvrig ikke inn i "normal modus" i windows, og må ta til takke til sikkerhetsmodus. Når pc-en booter inn i passordmenyen slår skjermen seg av og blir svart.

 

Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og jeg tror skjermkortet har blitt kraftig grillet.

Det eneste jeg ikke forstår er, hvorfor dette skjedde først nå? Det har stått på dette bordet hele tiden når jeg er hjemme, og ingenting har skjedd.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre, og jeg tror skjermkortet har blitt kraftig grillet.

Det eneste jeg ikke forstår er, hvorfor dette skjedde først nå? Det har stått på dette bordet hele tiden når jeg er hjemme, og ingenting har skjedd.

6972523[/snapback]

 

 

Hvilken BIOS har du? Prøv nyeste drivern på Laptopvideo2go

 

Den bruker jeg og den virker til alle spill uten problemer.

Lenke til kommentar
Hvilken BIOS har du? Prøv nyeste drivern på Laptopvideo2go

 

Den bruker jeg og den virker til alle spill uten problemer.

 

Jeg har versjon 1.08 av BIOS. Men det skal ikke ha noen ting å si på at jeg ikke kommer meg inn i windows. :hmm: For jeg har jo tidligere kommet greit inn i windows uten problemer med samme konfigurasjon. (Jeg kommer meg inn i windows, men da bare i sikkerhetsmodus).

 

Dessuten så er det ikke selve spillene som er problemet, for jeg har ingen problemer til spill, men til selve operativsystem. Jeg forespeiler meg at det kanskje kan være at et virus har slått ut skjermkortet, men det finner jeg utenkelig.

 

edit: skriveleif.

Endret av Eplenektar1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...