Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Ny BIOS kom på Zepto.dk i dag :w00t:

 

Det vedlagte txt dokumentet lyder:

v1.11

- Update Video bios to fix VGA seen wrongly by nvidia driver. Slightly improved VGA board speed. Fixes nvidia's problems with BF2.

- Update to support merom cpu's

 

 

Jeg tror jeg venter med å flashe til jeg føler det nødvendig. Jeg har ikke hatt noen spesielle problemer ennå som jeg ikke har fått rettet på. :)

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ny BIOS kom på Zepto.dk i dag  :w00t:

 

Det vedlagte txt dokumentet lyder:

v1.11

- Update Video bios to fix VGA seen wrongly by nvidia driver. Slightly improved VGA board speed. Fixes nvidia's problems with BF2.

- Update to support merom cpu's

6776148[/snapback]

Yesss, laster ned nå...

Kan for øvrig nevne at min zepto nå er friskmeldt.

Kommer tilbake med resultater fra BF2 når jeg får flasha BIOSen

Lenke til kommentar
Ser på netshop's sine sider akkurat nå, og ser at de har skiftet design. I det nye designet finner jeg ikke konfigurerings-valget? Hvor finner jeg det?

 

Litt dumt om jeg ikke får konfigurert Zepton riktig

6776249[/snapback]

 

 

Hvis du tenker på den hvite versjonen. Så finner du den der hvor du velger hvilken Zepto du vil ha. Den hvite heter ikke 6214W men 6314W.

Lenke til kommentar

Mente at Netshop har endret design på sidene sine siden jeg var der sist. Så nå finner jeg ikke "Konfigurer"-knappen på verken 6314W eller 6214W....

 

EDIT: Når jeg gikk inn på siden på nytt nå, dukket plutselig knappen opp? Merkelig, men slik skjer.. :)

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Ser på på de danske sidene til zepto at du ikke bare kan konfigurere Zepto Znote 6214W med core 2 duo prosessor, men også med crystal clear skjerm....

 

Antar at det er skjermer med den "glatte og skinnende" overflaten ? Dere vet hva jeg mener....

 

Hvorfor er ikke disse valgene tilgjengelig på den norske zepto siden?

 

Noen som vet?

 

Hadde man fått denne pc'en med core 2 duo og en slik skjerm hadde jeg ikke lenger vært i tvil mellom 6214W og asus w3j....

 

mvh kc :)

Lenke til kommentar
Ser på på de danske sidene til zepto at du ikke bare kan konfigurere Zepto Znote 6214W med core 2 duo prosessor, men også med crystal clear skjerm....

 

Antar at det er skjermer med den "glatte og skinnende" overflaten ? Dere vet hva jeg mener....

 

Hvorfor er ikke disse valgene tilgjengelig på den norske zepto siden?

 

Noen som vet?

 

Hadde man fått denne pc'en med core 2 duo og en slik skjerm hadde jeg ikke lenger vært i tvil mellom 6214W og asus w3j....

 

mvh kc :)

6778782[/snapback]

Den norske zepto-avdelingen er slått sammen med netshop.no. De norske zepto-sidene er fortiden ikke i bruk. Nå har det seg slik at netshop er midt i en oppdatering av nettsidene(tilsynelatende til det verre) så det kan være litt vanskelig å finne frem. Om du skulle være en firefox-bruker, så er det mersom umulig å finne frem.

 

Her er uansett link til netshops 6214W konfigurator

 

Jeg har nettopp bestillt en med core 2 duo, dog med matt skjerm, da den glossy varianten gav en merkostnad på 700 spenn. Hvis du kjøper den hvite, så fins den kun med glossy og til samme pris som om du kjøper en svart en med matt panel.

Lenke til kommentar
noen som vet om hvor jeg kan lese en manual om min zepto znote 6214w. hvordan fn tastene virker osv?

6783287[/snapback]

Manual finner du her:

ftp://ftp.zepto.dk/Znote6214W/Manual/6214...er%20Manual.pdf

 

Men jeg får fortsatt ikke til å flashe BIOSen til z111. Noen som har fått det til?

Og, er et noen som vet hvor enkelt det er å skifte tastaturet selv på zeptoen?

Netshop selger jo tastaturet løst, og noen av mine taster "henger etter" slik at jeg ikke får bla. springe og reloade samtidig i diverse FPS spill. (Zeptoen var visst ikke helt friskmeldt etter nærkontakt med ølet.)

Lenke til kommentar
Men jeg får fortsatt ikke til å flashe BIOSen til z111. Noen som har fått det til?

Og, er et noen som vet hvor enkelt det er å skifte tastaturet selv på zeptoen?

 

Jeg skal flashe og oppdatere Nvidia driverne i natt når jeg kommer hjem fra byen. Om jeg ikke er for full da :ermm: Jeg la inn Call of duty 2 i går.. og etter jeg hadde spilt litt i treningsdelen ble skjermen etterhvert dekket til meg "trekant" lignende fragmenter. Det ble totalt uspillbart. Du får en oppdatering på hvordan det hele gikk.

 

Send en e-post til zepto og spør om de kan sende deg servicemanualen. Hos HP, IBM osv.. legger de servicemanualen ut på nettet når notebookene begynner å bli litt utdaterte. Men det er jo godt mulig Zepto er snill å sender deg en kopi på pdf. Dell er håpløs på dette... de forlanger at man sender dataen inn til de samme hva det gjelder. Jeg håper at denne laptoppen er enkel å skru på... min gamle HP ze4424ea var et helsikke.. jeg klarte ikke å få den opp. Men foreløbig er det best å ikke gjøre noe så man ikke ødelegger garantien.

Lenke til kommentar
12-Cell batteriet, finnes det i hvitt?

 

Vil helst at det skal matche min 6314W (siden den bare er en hvit 6214W burde denne passe her)

6784596[/snapback]

Batteriet passer, men det er i svart.

 

Mulig jeg er stokk dum, men hvordan får man lyd i zeptoen? Får ikke til å legge inn lyddriverne fra cdn som fulgte med pga. jeg mangler SP1.... merkelig.

Og hvordan lager jeg nye partisjoner på harddisken inne i windows ?

6786071[/snapback]

Legg inn SP2 og prøv med de nyere driverne fra ftp sida dems.

For å lag nye partisjoner trenger du Partition Magic eller liknende (google finner det).

Lenke til kommentar

Hei, har nettopp fått min 6214W, T2600 (ba om T2500 i konf, så, woohoo!! :D), 2GB, 80GB osv.

 

Installerte nyeste BIOS 1.11 uten problemer. Brente fila på cd og bootet fra den så gikk det av seg selv.

 

Men, jeg får ikke installert skjermkortdriverne til go7600-kortet... Har lastet ned de nyeste fra ftp.zepto.dk, versjon 91.31. Har lest den driverinstallasjonsguiden som Zepto har laget, men problemet er at jeg ikke får pakket ut driveren. Dvs. jeg for jo selvsagt pakket ut zip-fila, men da er jo filene ikke utpakket skikkelig.? Endelsen er .dl_ etc. i stedet for .dll og det finnes ingen .inf-filer å bruke for installeringen. Setup-programmet til nVidia gir samme feil som vanlig (?) med at den ikke finner kompatibel hardware og derfor ikke kan installere driveren...

 

Hva skal jeg gjøre? Kjører Windows Vista versjon 5532, ikke XP.

Lenke til kommentar

Siden du kjører Windows Vista må du selvfølgelig ha Vista driverne. Disse finner du enten her: http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.33.html

eller her:

http://www.laptopvideo2go.com/index.php?dr...=3&type=1&dir=1

 

Jeg ville anbefalt å installert de nyeste driverne fra laptopvideo2go, da disse har den rette .inf filen for bærbare, og disse driverne krever (anatageligvis) ikke build 5600 eller nyere av Vista.

 

I dag fikk jeg forøvrig også flashet min BIOS til versjon 1.11

Hver gang jeg starter maskinen nå får jeg opp den teiete VGA BIOSen. :thumbdown:

Endret av Monkey Spr@yer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...