Gå til innhold

Zepto Znote 6214W erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :) Jeg refererer til det innlegget jeg hadde om at tastaene nede på høyresiden buler litt opp. Jeg har forsket nermere på dette og konkluderte med at tastaturet ikke var satt i skillelig. Jeg tok dermed et flatjern og presset litt på den ene klipsen som holder det fast.. og vips så satt det som det skulle.

Er det sånn å forstå at du ikke har noe som helst svikt i tastaturet lenger, dvs det ligger helt nedpå? I så fall er jeg veldig interessert i en utførlig beskrivelse av hvordan du fiksa det med det flatjernet...

 

Hos meg er det spes tasten bindestrek og rundt piltastene som svikter...

6965036[/snapback]

 

JA.. jeg har ingen svikt i tastaturet.

 

På dette bilde ser du hvor klipsen jeg dyttet forsiktig ned til den sa klikk og var på plass: post-77333-1159556277_thumb.jpg

6966699[/snapback]

 

Dette er jo helt utrolig, men det var tilfelle med min maskin også. Selv om tastaturet fremdeles ikke er helt jevnt så hjalp det betraktelig. Det ser ut som om Zepto eller Netshop ved flere tilfeller ikke har montert tastaturet skikkelig, og jeg anbefaler alle med 6214W å sjekke om det fungerer med deres maskiner. Klipsen jeg satte på plass var den lengst til høyre, ett hakk til høyre for den det er bilde av over igjen. Jeg brukte ikke et skrujern, men et bankkort, så det er ikke vanskelig, og man ser tydelig hvor klipsen er.

 

Hilsen en nå enda litt mer fornøyd Zepto 6214W eier ;)

Endret av Longboard
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er en ting jeg irriterer meg grønn over med tastaturet på zeptoen:

 

tastaturet har ingen insert-knapp, men funksjonen insert-knappen har i word er der likevel: at dersom jeg skriver setninger midt inne i dokumentet så overskrives det som står videre- i stedet for å flyttes.

 

Hva skjer ? Hvordan fixe ??

Endret av olavrv
Lenke til kommentar
Er en ting jeg irriterer meg grønn over med tastaturet på zeptoen:

 

tastaturet har ingen insert-knapp, men funksjonen insert-knappen har i word er der likevel: at dersom jeg skriver setninger midt inne i dokumentet så overskrives det som står videre- i stedet for å flyttes.

 

Hva skjer ? Hvordan fixe ??

6977949[/snapback]

 

Se til høyre for Space :)

Lenke til kommentar

Jeg har tenkt å kjøpe maskinen, men ett krav er at den skal kunne kjøre det kommende Medieval 2: Total War. Les denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=640962&hl= for spesifikasjonene.

Det som bekymrer meg mest av det som står der er at minimum mulig skjermoppløsning er 1024*768, blir ikke det litt for tøft for Zeptoen i et spill siden dens begrensning er 1280*768?

Den andre tingen som jeg lurer på er: Støtter den directx9 100%?

Lenke til kommentar

Jeg som trodde at denne tråden var død, oppdaget nettop at det er kommet to nye sider til den :blush:

 

Uansett så har jeg også prøvd trikset med flat skrujern/bankkort og dette funket jo utmerket. Ingen av tastene på høyresiden gir etter lengre. Tusen takk til dere som oppdaget dette trikset. Dette skal flettes in i 1. post. :yes:

 

The Strategy-player:

Maskinen støtter klart minimumskravende for M2TW, og er 100% DirectX 9.0c kompatibelt.

1024x768 oppløsningen er også støttet uten noe form for strekk i bildet.

Lenke til kommentar
Maskinen støtter klart minimumskravende for M2TW, og er 100% DirectX 9.0c kompatibelt.

1024x768 oppløsningen er også støttet uten noe form for strekk i bildet.

6985505[/snapback]

Men det at den maks klarer 1280*768 og spillet krever minimum 1024*768 har ikke noe å si? Tenkte kanskje at den slet mer enn en skjerm som for eksempel klarer 1920*1440 og som stiller inn på 1024*768, enn da Znoten's 1280*768 om den kjører på 1024*768. Hvis dere skjønner... :p

Lenke til kommentar

Det er vel heller omvendt som er tilfellet. På de fleste LCD skjermer er den beste oppløsningen den aller høyeste som skjermen støtter. Derfor bør en skjerm som støtter 1920x1440 kjøre de fleste av spillene sine i den oppløsningen, noe som selvfølgelig krever mer av maskinen. Mens en maskin med lav maks oppløsning, ser spillene/programmene fortsatt best ut på den maks oppløsningen som skjermen støtter, men denne vil da kreve mindre ressurser enn 1920x1440.

Lenke til kommentar

Ok, men da sier vi det. Men jeg skal altså da kjøpe denne her, er det noen tips til noe dere syns burde konfigureres? http://www.netshop.no/aspx/cart/konfig.aspx?plid=34884

 

Selv vil jeg gå fra 533 til 667MHz 1GB-minne.

Men jeg lurer litt på om jeg skal gå for mer rpm eller mer plass, kan liksom ikke bli begge deler =/

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
Men jeg lurer litt på om jeg skal gå for mer rpm eller mer plass, kan liksom ikke bli begge deler =/

6986928[/snapback]

 

En raskere HD er ikke å forakte! Jeg ble drittlei 4200rpm HD i min gamle laptop. Nå har jeg 7200rpm og jeg synes den er akkurat så kjapp som jeg vil ha den. Men det kunne gått fortere :roll:

Lenke til kommentar
Ok. Angående skjerm igjen..

 

Er det selve maskinen som ikke støtter høyere oppløsninger eller er det kun skjermen?

For det er vel mulighet for å kople en annen skjerm til maskinen og kjøre høyere oppløsning?

6992939[/snapback]

 

Det er skjemen på laptoppen som ikke støtter høyere oppløsning enn 1280x768

. Om du har en HDTV, skjerm eller projektor med høyere oppløsning vil dette gå fint :)

 

ps: laptoppen har ikke DVI eller HDMI utgang. Du må nøye deg med VGA. (På HDTV heter VGA-inngangen på TVen: pc-inngang) Av ene eller annen merkelig grunn :ermm:

Lenke til kommentar
ps: laptoppen har ikke DVI eller HDMI utgang. Du må nøye deg med VGA. (På HDTV heter VGA-inngangen på TVen: pc-inngang) Av ene eller annen merkelig grunn  :ermm:

6993009[/snapback]

Hm, kjipt å nøye seg med VGA, men skjermen min har i det minste begge deler, så det skal gå bra ;)

 

Men, vil skjermen på laptopen bare bli svart da? Eller vil den også fungere? :wee:

Lenke til kommentar
Men, vil skjermen på laptopen bare bli svart da? Eller vil den også fungere? :wee:

6993305[/snapback]

 

Svart eller ikke svart. Den ene eller den andre. Begge kan være svart. Begge to kan være med bilde. Du kan til og med ha skjermbilde på hode :p

6993842[/snapback]

Haha, joda. Men altså, det er bare å kople den i VGA'n også virker det uten at PCn kødder seg liksom... ^^

Lenke til kommentar
Men, vil skjermen på laptopen bare bli svart da? Eller vil den også fungere? :wee:

6993305[/snapback]

 

Svart eller ikke svart. Den ene eller den andre. Begge kan være svart. Begge to kan være med bilde. Du kan til og med ha skjermbilde på hode :p

6993842[/snapback]

Haha, joda. Men altså, det er bare å kople den i VGA'n også virker det uten at PCn kødder seg liksom... ^^

6995101[/snapback]

 

 

Nå tror jeg ikke du får liv i skjermen bare ved å plugge inn kabelen. Normalt sett, skal det bare være å trykke på noe á la "fn + F4\F5" Da jeg ikke sitter på zeptoen min nå, da den er inne for reparasjon, er det litt vanskelig å si, men jeg er sikker på at det er bilde av en blå skjerm på den knappen du skal trykke :thumbup:

Lenke til kommentar

Leste om problemene dine på forrige side Eplenektar1, jeg vil bare vite; er det mange som har hatt problemer med Zeptoen?

Og nå som den er inne til reperasjon; har du fått noen tilbakemelding på hva som er feil?

 

Burde jeg forsikre meg mot pikselfeil forøvrig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...