Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den ultimate pendlerbilen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror faktisk jeg gå for en Toyota Aygo diesel jeg :-)

Liten og lett, og (forhåpentligvis) driftsikker.

 

Godt mulig at 4-5 tusen ikke er noe for alle her inne, men i følge dinside, så kan jeg fort spare opptil 12.000.- i året på å kjøre denne bilen kontra min noe eldre Hyundai Accent.

Lenke til kommentar
Min Audi A4, 1,9 TDI, med automat bruker jo bare 0,2 liter pr mil mer.....

 

Var ikke så imponerende lite forbruk da, synes jeg da.... :hmm:

6625174[/snapback]

Nei egentlig ikke :)

6626429[/snapback]

 

 

Det er jo nesten 1000 kr i måneden hvis du kjører 2500 mil i året da...

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar
Jeg tror faktisk jeg gå for en Toyota Aygo diesel jeg :-)

Liten og lett, og (forhåpentligvis) driftsikker.

 

Godt mulig at 4-5 tusen ikke er noe for alle her inne, men i følge dinside, så kan jeg fort spare opptil 12.000.- i året på å kjøre denne bilen kontra min noe eldre Hyundai Accent.

6621845[/snapback]

Har du prøvekjørt denne bilen? Er noe spesiell, føles pinglete, det er i alle fall min mening.

 

Hadde gått for noe større, selvsagt fra Tyskland ;)

Lenke til kommentar
Har du prøvekjørt denne bilen? Er noe spesiell, føles pinglete, det er i alle fall min mening.

 

Hadde gått for noe større, selvsagt fra Tyskland ;)

6630901[/snapback]

 

 

Ja, jeg har prøvd den (iike dieselversjonen, for den selges ikke i Norge), og jeg synes den satt som et skudd på svingete veier. (jeg pendler på en svingete vei :-)

Endret av Guybrush
Lenke til kommentar

Diesel ER billigere enn bensin på sikt.

Jeg fyller 98-blyfri i Volvo'n min og kommer aldri under 12,50.

Bilen bruker 1 liter/mil iallefall, men for ordens skyld tar jeg dette som ett utgangspunkt. En mil koster da 12kroner og 50øre.

 

Dieselbilen bruker 0,65l/mil og er litt gjerrigere enn min... En liter diesel koster 10,22 øre => 6,643kr/mil.

Besparelse pr. mil: 5kroner og 86 øre.

Ganger jeg opp dette med 20.000 kjørte kilometer hvert år i 5 år får jeg en total besparelse på 11720kr/år = 58600 kroner...

Du får mye ekstra til bilen for 60.000 kroner :)

Lenke til kommentar
Min Audi A4, 1,9 TDI, med automat bruker jo bare 0,2 liter pr mil mer.....

 

Var ikke så imponerende lite forbruk da, synes jeg da.... :hmm:

6625174[/snapback]

Nei egentlig ikke :)

6626429[/snapback]

 

 

Det er jo nesten 1000 kr i måneden hvis du kjører 2500 mil i året da...

6630745[/snapback]

 

Ta vekk automaten da, så ligger jeg likt med Daihatsu'n?`

 

Fordi pleier å stå i brukerhåndsboka til alle biler, at er det en automat versjon, bruker den ca. 0,2 liter pr mil...

 

 

Så hadde jeg hatt en manuell, så hadde jeg kjørt like billig, 15 ganer så mer komfortabelt og tryggere :)

Lenke til kommentar

Klarer du å finne en a2 til ditt busjett, får du vertfall en gjerrig bil. Vi har bensinutgaven, og jeg kjørt denne fra hjemmefra tl hytta, tilbake og en del småkjøring hjemme. Veien til hytta er en ganske typisk norsk vei men mye oppoverbakker og svinger, og jeg har en litt "frempå" kjørestil. Jeg målte 0.58 liper pr mil. Målingen er nokk ikke helt nøyaktig, siden jeg bare brukte 12 liter på denne turen, men alikeveld er dette bra. Dieselen har et oppgitt forbruk på 0.43 liter pr mil. Bilen er også utrolig stor invendig. Dette er den første småbilen vi har hatt, men det er den bilne vi har hatt som har best plass i baksetet, jeg er 193 cm.

Lenke til kommentar
Ta vekk automaten da, så ligger jeg likt med Daihatsu'n?`

 

Fordi pleier å stå i brukerhåndsboka til alle biler, at er det en automat versjon, bruker den ca. 0,2 liter pr mil...

 

 

Så hadde jeg hatt en manuell, så hadde jeg kjørt like billig, 15 ganer så mer komfortabelt og tryggere :)

6636403[/snapback]

 

 

 

Du får selvølgelig ikke en A4 til å ligge på 0.4 i snitt. Greit at automatkassa kan bruke litt ekstra, men en A4 bruker nok mer enn 0.4 på mila uansett...

 

(snakker da om blandet kjøring)

Lenke til kommentar
Ta vekk automaten da, så ligger jeg likt med Daihatsu'n?`

 

Fordi pleier å stå i brukerhåndsboka til alle biler, at er det en automat versjon, bruker den ca. 0,2 liter pr mil...

 

 

Så hadde jeg hatt en manuell, så hadde jeg kjørt like billig, 15 ganer så mer komfortabelt og tryggere :)

6636403[/snapback]

 

 

 

Du får selvølgelig ikke en A4 til å ligge på 0.4 i snitt. Greit at automatkassa kan bruke litt ekstra, men en A4 bruker nok mer enn 0.4 på mila uansett...

 

(snakker da om blandet kjøring)

6643730[/snapback]

 

Snakket vi ikke om pen/normal kjøring? :p

 

Og jeg kjører med klima åsså, noe ikke den Charaden gjør, garantert.... noe som øker drivstoff forbruket mitt litt...

 

 

Men kanskje ikke alle A4 klarer det, men only mine :tease::w00t:

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...