Gå til innhold

Samsonite koffert - Glemt koden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tre siffer, you say? Burde ikke ta så lang tid å finne den rette koden. :) Sett deg ned en 20 min og prøv alle 1000 kombinasjonene.

6585114[/snapback]

Sier det samme. Glemte koden til sykkellåsen min en gang, den hadde 3 siffer og etter 872 forsøk fant jeg koden :)

Lenke til kommentar

Hehe. Brute force ftw!

Men mange slike låser bruker å være enkle å åpne uten å prøve alle kombinasjoner. Det er ofte bare å legge press på åpnemekanismen og vri det hjulet som er tyngst å vri rundt slik at man kjenner at man treffer det riktige tallet. Slik fortsetter man med det neste hjulet.

Lenke til kommentar
Hehe. Brute force ftw!

Men mange slike låser bruker å være enkle å åpne uten å prøve alle kombinasjoner. Det er ofte bare å legge press på åpnemekanismen og vri det hjulet som er tyngst å vri rundt slik at man kjenner at man treffer det riktige tallet. Slik fortsetter man med det neste hjulet.

6586605[/snapback]

 

omtrent samme som jeg prøvde og si det

Lenke til kommentar
Hehe. Brute force ftw!

Men mange slike låser bruker å være enkle å åpne uten å prøve alle kombinasjoner. Det er ofte bare å legge press på åpnemekanismen og vri det hjulet som er tyngst å vri rundt slik at man kjenner at man treffer det riktige tallet. Slik fortsetter man med det neste hjulet.

6586605[/snapback]

 

omtrent samme som jeg prøvde og si det

6588199[/snapback]

 

Jeg prøvde det men det funka dårlig! :ermm:

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette funker på Samsonite kofferter, men på noen kofferter funker denne metoden:

 

Ha et godt lys over tallhjulene. Dytt tallhjulene litt til siden så du ser en slags tapp. Denne tappen (i mangel av et bedre ord) er vanligvis hel, men når hjulet er i en slik posisjon at den ligger motsatt vei av hva det riktige tallet er, så ser en to bolter/tapper i stedet for ett. Så hvis du for eksempel på en 2-er ser en forandring nedi låsen, så vet du at 7 er det riktige tallet. Gjenta følgelig metoden med de andre tallene.

 

Er veldig vanskelig å forklare en slik metode med tekst, det hadde vært mye lettere å vise. Er ikke alltid dette funker heller, men når jeg har prøvd det selv, så pleier jeg å få det til. Lærte for øvrig dette trikset av onkelen min som er toller, og dermed vant til å måtte åpne kofferter :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

det samme skjedde med meg, kvelden før jeg skulle på skoletur til england.

Men jeg hadde en lås på kofferten, ikke siffer.

 

Jeg mistet seffnøkkelen, og det hele endte i at jeg sagde over låsen med metallsag.. slitsomt :)

999443001155019244-final.gif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...