Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen starter ikke etter BIOS oppgradering


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har i det siste hatt litt problemer med at PCen fryser og bestemte meg derfor for å kjøre en runde med oppdateringer. Jeg lastet blant annet ned siste versjon av BIOSen til mitt ABIT KN8 Ultra hovedkort, og flashet BIOSen ved hjelp av ABITs program for dette. Brukte standard innstillingene til programmet, bortsett fra at jeg valgte ikke å slette CMOSen. Oppgraderingen så ut til å gå greit og jeg fikk beskjed om at det var en suksess. Men da jeg startet maskinen på ny stoppet den opp mens ABIT logoen sto på skjermen. Da bestemte jeg meg for å resette BIOSen direkte på hovedkortet med jumperen, men etter at jeg gjorde dette får jeg ikke noe bilde på skjermen i det hele tatt.

 

Er det noen som har forslag til hva jeg kan gjøre for å fikse problemet eller er det bare å skrote hovedkortet først som sist?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen.

 

Takk for innspillene. Jeg åpnet PCen for å sjekke at alt stod riktig og eventuelt trekke ut batteriet til hovedkortet, men så til min forferdelse at jeg i går kveld hadde greid å sette jumperen ned på feil pins (den stod fortsatt i "slett CMOS" posisjon). Det var jo ganske flaut å oppdagen og etter at det var rettet opp startet PCen som normalt. Hvis jeg er riktig heldig er jeg også kvitt problemene jeg prøvde å fjerne til å begynne med.

 

Takk for hjelpen, så skal jeg prøve å sjekke arbeidet mitt to ganger før jeg plager dere neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...