Gå til innhold

Jeg har en drøm


Bromlexl

Anbefalte innlegg

PS: mala, viss du hadde sluttet å bruke utrykket "i hytt og gevær" så hadde jeg blitt veldig glad. :)

6563754[/snapback]

 

VIss du finner det plagsomt,så beklager eg dette. Men eg bruker utrykket når eg føler for det. Eg skal heller ta hensyn til dette om eg ser du lurer i den aktuelle tråden ;)

 

Knekt_en: Det du sier der er rett. Sony vil nok kjøre den høge prisen ei god stund, det er eg sikker på. Bare får å trekke fram hardcore "fansen" og tjene mest mulig. Når (viss) de ser at salget går nedover,setter de sikkert ned prisen også. Sony har jo lagt mye penger i all den grom-teknoligien som PS3 gir oss,så de må tjene inn litt i starten,sjøl om de går i tap fra start av pr.solgte konsoll.

 

Vi får vel egentlig bare vente å se :)

6564781[/snapback]

Jeg er redd for at du blir skuffet med argumentet ditt om at de skal tjene på hardcore fansen. Er nok redd at de kommer til å tape en pen sum penger på hver solgte konsoll, på lik linje med microsoft under lansering. Ny teknologi er dyr. Slik er det bare.

 

Nå er det jo også en regel at man stort sett får det man betaler for. Jeg sier ikke at du ikke får det gøy med Wii siden den er så "billig" men i en PS3 får du mer hele pakka. Å du får vel godt over halve pakka med 360.

 

Jeg vil ikke si at jeg har noe meget for eller imot noen av partene i denne genrasjonene. Synes alle har sin ting. Noe jeg synes er bra.

 

Å når det gjelder selskapene og deres presentasjoner så er det nesten alltid at vi er store og vi vil forsatt være det, kjøp vår konsoll. Noe som bare er idioti, og de burde lære. For eksempel i fjor under E3 når Nintendo skrøtte av at de hadde 93% av det håndholdte spillmarkede.....NO SHIT! De har jo hatt monopol i 10 år og PSPen hadde vert ute en 6 måneders tid. (i japan, 3 i US)

 

Likt med sony sin pressentasjon i år. Patetisk. Vis oss heller hva dere har og la hardware og software tale for seg. Vi vet dere har drevet dette lenge og vet hva dere driver med. Vis oss heller det vi vil se. (satt igjen med den følelsen etter Sony sin pressekonferanse)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sier vel seg sjøl at de får inn meir penger ved å selge konsollen dyrt i ein periode,en å selge den billig frq starten av? De vil ikkje tjene på det uansett,men de taper _litt_ mindre ved å trekke pinnen lengst mulig ut. Argument og argument ;) Har jo allerede sagt at dem vil tape penger pr. solgte konsoll. :)

 

Den pakke som PS3 gir meg, har eg allerede fått ved kjøp av 360. Og det resten av Sony pakke gir meg har eg ingen all verdens bruk for enda. Slik eg ser det er PS3 altfor dyr til mitt behov.

 

Er enig me deg ang. E3-presentasjonen til Sony i år, det var skuffende. Virket ikkje som de var heilt med der de subbet fra og tilbake på scenen,men det for no bli ein annen sak.

Lenke til kommentar

Grunnen til PS3 er så dyr er nok ikke for at sony skal tape så sykt mye mindre. Det er nok snakk om det er det billigste de kan selge den for med tanke på pris det koster å produsere. Tenker nok at de går like mye i minus per konsoll som 360 gjorde. De har bare mer kostbare komponenter. Om dette er bra eller dårlig vil tiden vise.

 

Forhåpentligvis vil PS3en være mer "homeconnect" en det 360en er. At den vil i større grad kunne streame og kopiere filmer fra en PC. Det hadde vært meget bra. Slik at du ikke må ha media center edition (som bare er for microsoft skal selge mer av windows basert på 360. De kunne lett implantert det i en patch til Xp slik alle kunne fått det. Men som sagt så gror ikke penger på trær, de må ivertfall plante de først)

 

Angående Pressekonferansene i år. Så var microsoft veldig gode pga de viste hva de ville, de hadde opplegget klart på hva de skulle vise og hvorfor. De hadde klart hva de ville med presentasjonen. Mens Sony var veldig usikre og innom mange ting. Men det var liksom ikke en rød tråd med mening som strakte seg igjennom. Det var bare frem og tilbake med forskjellige tech demoer osv. Veldig rotite.

 

Nintedo har jeg ingen ting å si på siden jeg ikke så den. men har hørt at de virket mer som microsoft.

 

Selvsagt vil microsoft gjøre det godt i denne runden. De har penetrert markede med å være først og billige. De har gjor det de ville.

 

Sony vil nok gå en del tilbake i starten. Å den vil nok kanskje henge litt etter de andre, men mot slutten av denne genrasjonen er jeg meget sikker på at den vil skinne igjennom og all dens teknologi gir da plutselig mening og behov. (til en bra penge)

 

Jeg er meget fornøyd med min 360 og synes det er noen veldig bra nyvinninger på den. Grafikken er ikke helt next gen, Blir spennende med gears of war osv. Synes forsåvidt at Lost Planet var meget nice og hadde en del ting som føltes next gen.

 

Sony virker til å være det litt mer. Men fremdeles en del feil og rare ting med deres spill. Men de kommer nok de og. Men 360en ga meg ikke den WOW HOLY SHIT opplevelsen jeg kanskje trodde. Men det var kanskje bare meg. men fremdeles en god konsoll jeg vil anbefale og som er verdt pengene. Spørs om PS3 blir det. Kommer veldig an på hva annet utstyr man har. Jeg har en PSP som nok blir bra sammen med PS3. (ja PSP vil selge PS3 vis a vi.)

 

Dette er mine tanker. Jeg skal nok ha dem alle, en gang i fremtiden. Så jeg vinner uansett :tease: (å hva vinner jeg?? Ingenting :( )

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
When there were no fanboys

6691239[/snapback]

 

Hmm,

man skal ikke åpne kjeften mye før man blir stemplet som fanboy. Stort sett holder det å være uenig med en annen som har gått tom for argumenter. Da tar vedkommende fram ordet fanboy for å ufarlige gjøre motdebatanten.

 

Fanboy er i mine ører helt dustete uttrykk. Fordi det brukes og oppfattes så forskjellig av folk her. Det eneste vi har felles angående "fanboy" er at det er noe negativt.

 

Hvem i svarten begynte med dette uttrykket? Og kan noe gi meg en eneste tolkning som alle kan være enig i? Og er da igjen noen "fanboys", egentlig?

 

Aaahm.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Alltid X360 boysa som starter diskusjonen så kom ikke her.....

6556875[/snapback]

Nåvel, vil ikke akuratt si det.

 

Men til signaturen din. Jeg har sett videoene de viste av Heavenly Sword på E3. Og testpublikummet må ha vært Julius og vennene hans. Fordi en person med IQ over romtemperatur ser at det der er CG :)

 

Rart navn for en som støtter Sony, Wangen360, hehe.

Endret av dark by design
Lenke til kommentar

Er nå mest fan av ps2'en min som forsåvidt nesten ikke fungerer lengre :D

 

Jeg vil beskrive en fanboy som: En person som blindt holder med et produkt uansett motargumenter, og/eller fakta som motbeviser hans oppfatning.

 

Man blir med andre ord urettfredig fort stempla som fanboy på dette forumet. Skal jo ikke mer til enn noen positive ord om en konsoll som motparten ikke holder med :thumbdown:

 

Muligheten for at noe har forbigått meg er jo der, men jeg er ganske sikker på mine uttalelser.

 

Vær saklig! :)

Lenke til kommentar

For meg er en fanboy en person som er for stolt til å inrømme at noen andre en "hans" merke har produsert noe som kan nerme seg brukbart.

 

Det er en person som saumfarer internett og andre forum for informasjon som kan dekke opp hans egne meninger og svekke andres.

 

Det er en person som blokker ut ekstreme mengder med informasjon "saklig og usaklig" som strider mot hans overbevisning.

 

En som er i grenseland til fanboy er en person som har valgt sin konsoll og står veldig fast på det. Men kan inrømme at andre kan også levere bra produkter.

Lenke til kommentar

Fanboy (som i fanatisk) har vel og en egen diagnose som fanatisk eller noe i den duren. (Hvor fans stalket kjendiser opplegget). Fanboy i gamerverden blir vel mye av det Bromlexl forklarte, folk som lever i en naiv gråsone hvor de ser bare det positive med det de liker selv. Man har fans og ekstremister (fanboys). Fanboys har en ekstrem tendens til å bevisst neglisjere fakta.

 

På det filosofiske planet kan man vel definere alle veldig religiøse trossamfunn som fanboys.

 

Største fanboy(ismen) i verden i dag, ser man mye av i brus industrien, den salige kampen mellom pepsi og cola, ettersom alle aldersgrupper og kjønn har som regel en mening om en eller annen brus..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...