Gå til innhold

Spill i Linux(Ubuntu)


Anbefalte innlegg

Vurderer å legge inn Ubuntu på den nye pcen min(under bygging), men har hørt at hvis man spiller en del vil ikke ubuntu være bra, fordi den støtter ikke spill som er laget for windows, vet at man kan laste ned emulatorer etc, men er det noe forskjell på spillene hvis man kjører dem med emulatorer? cs på lan etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WoW går faktisk bedre på Linux gjennom Cedega enn det gjør i Windows.

6551620[/snapback]

 

Vell.. Det må jeg si meg litt uenig i(i allefall på den gamle AMD Duron PC´n jeg prøvde på). Det var så vidt under spillbart-grensen når jeg kjørte det i Cedega, og fungerte greit på windows. Men mulig jeg ikke fikset alle instillingen riktig. :)

Lenke til kommentar
Cedega kjører nok det meste ja. Dessverre går man ofte glipp av litt ytelse, men CS burde nok kjøre bra i Cedega ja :)

6551937[/snapback]

Glipp av ytelse? Den er faktisk litt ny for meg. Mitt inntrykk er at OpenGL-spill går bedre under linux selv om det må kjøres gjennom Wine/Cedega (UT2004 går betydelig bedre i linux enn i Windows, dog kjøres det native), mens directx-spill har cirka det samme som i Windows. Dog, det er klart at det forutsetter at man faktisk tweaker systemet en del.

Lenke til kommentar
Cedega kjører nok det meste ja. Dessverre går man ofte glipp av litt ytelse, men CS burde nok kjøre bra i Cedega ja :)

6551937[/snapback]

Glipp av ytelse? Den er faktisk litt ny for meg. Mitt inntrykk er at OpenGL-spill går bedre under linux selv om det må kjøres gjennom Wine/Cedega (UT2004 går betydelig bedre i linux enn i Windows, dog kjøres det native), mens directx-spill har cirka det samme som i Windows. Dog, det er klart at det forutsetter at man faktisk tweaker systemet en del.

6554957[/snapback]

Men det fungerer å spille cs på linux på et lan? eller er det håpløst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...