Gå til innhold

Blogg: Visuell fest på Wii (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror nok ikke spillet engang finnes på japansk. Det er antakelig engelske stemmer by default, fordi japanerne synes det høres kult ut. Har dere ikke hørt på noe japansk hiphop i det siste? Massevis av de store gutta der, som m-flo, som rapper på japansk med amerikansk aksent fordi de synes det er kult. :) For alle som har sett Samurai Champloo burde vel det også være obvious: Merk dere introlåta. Den er på engelsk. Hvorfor? Fordi det er kult. Killer 7 var også på engelsk i Japan. Stemmene til for eksempel Iwazaru ble forvrengt enda mer til den europeiske og amerikanske lanseringen fordi engelsken var så rævva. Du kunne høre hva de sa i den japanske utgaven. Det er vanskelig nå.

 

Jeg tenker meg at det er in-game assets som er rendra. Ikke sikker på at det er spillmotoren, slik min min eminente kollega skrev tidligere, siden for eksempel FSAA-en er av rimelig høyt kaliber. Kan Wii-en virkelig pushe så klar 480p? Kanskje. Isåfall, fucking great! Men jeg tror heller det er in-game modeller og muligens omgivelser som er rendret med en rendringsmotor som repliserer den de skal bruke i spillet.

Lenke til kommentar
Vet vi at dette reflekterer det endelige spillet?  Det må da være en rendering av noe slag?

6547057[/snapback]

Vrient å si. Poenget er uansett at Wii etter sigende er ganske mye kraftigere enn GameCube, som på sin side dro grafikk som generelt liknet veldig på dette, bare med mindre detaljer.

 

Det er sikkert rendra, på samme måte som mange av de tidlige K7-bildene var rendra, men jeg tror samtidig at det er ganske representativt for hvordan spillet faktisk kommer til å se ut. Blant annet fordi enkelte "skjønnhetsfeil" ser ut til å hinte i retning av at det er spillmotoren som brukes, i hvert fall i en del av scenene.

 

Det skal bli spennende å se.

6547172[/snapback]

Det er vel strengt tatt likegyldig om det er ingame eller prerendra, spør du meg. Den viser jo ikke direkte gameplay (med mindre Suda har kommet opp med noe virkelig revolusjonerende). Det fins et utall trailere for dårlige spill som likevel ser dritkule ut. Jeg er utrolig fasinert av stilen i traileren (det visuelle, musikken, positurene ikke minst) og gleder meg som en unge til å se mer fra det, men jeg vil gjerne se gameplaysnutter fra spillet før tar helt av. Hjelper lite med fet visuell stil hvis gameplayet er elendig (okay da, det hjelper endel, har tross alt spilt et stykke på Doom3... ;) )

Lenke til kommentar

Lat meg vere den fyrste til å spekulere i at det mest truleg vert eit duellprega spel a'la Metroid Prime: Hunters, med eit solid multiplayer-online-aspekt.

 

Det vil seie meir free-form enn type street fighter, men framleis "låst" til ein "arena" der målet er å kverke minst ein annan karakter for å gå vidare. Tør eg nemne ei vidareføring av Double Dragon-konseptet? (kanskje meir relevant å trekkje fram Gekido?)

 

Suda 51 har visst sagt at spelkonseptet skal vere heilt "nytt", men eg likar uansett mi spekulering. :)

 

Horrible stemmer, ja. Med tanke på linjene dei leverer er eg også frista til å tru at det er dårleg med overlegg. Utan at det gjer det noko betre. Så lenge dei dyttar det endå meir over-the-top så skal eg nok klare å leve med det.

Lenke til kommentar
TheWiire har trukket tilbake artikkelen det refereres til og lagt ut denne artikkelen i stedet. Der ber de om å respektere utviklerens ønske om å fjerne traileren fra serverne og ikke linke til steder der man finner traileren. Er dette noe Gamer.no kommer til å respektere (ved å fjerne linken til YouTube)?

6565978[/snapback]

Oppdaterte artikkelen nå med følgende:

 

Redigert: The Wiire har i ettertid blitt kontaktet vedrørende videoen og blitt bedt om å ta den ned. Vi tror imidlertid, dessverre for Grasshopper sin del, at katten nå er ute av sekken. Videoen forsvinner ikke fra YouTube selv om vi lar være å lenke til den, og i alle tilfelle må den jo anses å være god reklame for spillet deres, selv om den kom på et ikke planlagt tidspunkt. Ettersom denne bloggen gir mindre mening hvis man ikke selv kan få med seg hva det er snakk om, velger vi derfor å la artikkelen stå slik den står.
Lenke til kommentar

Greit nok.

 

Dette er bare spekulasjoner fra min side, men kan det være nettopp stemmene de mente ikke var klare? Altså ikke klare for vårt marked? At de hadde tenkt å legge på andre stemmer før de viste fram konseptet i de vestlige landene? Vi er jo ikke spesielt vant til overspilling her i vest, og det kan være nettopp den reaksjonen vi har her på forumet de ville unngå ved å lage en mer vestlig-vennlig versjon... :shrug:

Lenke til kommentar
Dette er bare spekulasjoner fra min side, men kan det være nettopp stemmene de mente ikke var klare?

Det slo meg også at dette kan være grunnen. Den er rett og slett ikke ferdig enda, så stemmene var bare "placeholders".

 

Altså ikke klare for vårt marked? At de hadde tenkt å legge på andre stemmer før de viste fram konseptet i de vestlige landene?

Hvorfor skulle det bare gjelde vesten? Den er vel like uferdig om dette vises i Japan.

Lenke til kommentar

Eg går ut frå at dette ikkje var ingame, men CGI? Eg har sett utallige CGI-filmar som taler mot eit fantastisk spel for så å bli totalt ødelagt med dårlig ingame grafikk, eventuelt gameplay.

 

Eg og tenkte på NFS:MW i Hitman-versjon, ikkje eit dårleg konsept.

Lenke til kommentar
Eg går ut frå at dette ikkje var ingame, men CGI? Eg har sett utallige CGI-filmar som taler mot eit fantastisk spel for så å bli totalt ødelagt med dårlig ingame grafikk, eventuelt gameplay.

6568350[/snapback]

Vi vet ikke. Det vi vet, er som jeg sa, at Killer 7 så utrolig stilig ut på denne generasjonens maskinvare, og at det derfor er sannsynlig at denne videoen ikke ligger langt i fra hva spillet faktisk vil se ut som.

 

Det vi også vet, var at Killer 7 var et kompromissløst spill, med nesten ironisk spillmekanikk (masse nøkkel-dør-par som så ut til å være tatt rett ut av ingenting) og guddommelig stemning. Utviklerne har sagt at de vil gjøre Heroes mer tilgjengelig, og det tror jeg sannelig de bør. Uansett tror jeg stilen i dette tilfellet sannsynligvis blir halve poenget med spillet, og nettopp derfor er det interessant å se hva slags stil de velger.

Lenke til kommentar
Jaja, for all del, eg og har store forhåpningar til spelet, men vil liksom ikkje hoppe i taket over ein film. Er det noko denne konsollkrigen har lært oss så er det vel å ikkje ta noko som helst for god fisk?

6568985[/snapback]

Selvsagt helt sant.

 

Spilte du Killer 7 forresten?

Lenke til kommentar
Nei, har nok ikkje det, har sett mange anmeldelsar som roser det, men det ser så merkeleg ut :p

6569036[/snapback]

Men du har GameCube? Ta og bestill det på nett eller noe, det koster neppe allverden, og du blir et mer opplyst menneske av å ha prøvd det.

 

Selv syntes jeg at det var fantastisk, men det du bør vite er at det virkelig er stilen og stemninga som selger spillet. Spillmekanikken alene ville vært riktig middelmådig uten den utrolig kule kreativiteten som gjennomsyrer alt.

 

Du har sikkert lest den allerede, men for sikkerhets skyld (og siden jeg elsker å lenke til mine egne saker :)): Vår omtale av Killer 7.

Lenke til kommentar
Altså ikke klare for vårt marked? At de hadde tenkt å legge på andre stemmer før de viste fram konseptet i de vestlige landene?

Hvorfor skulle det bare gjelde vesten? Den er vel like uferdig om dette vises i Japan.

6568310[/snapback]

Jeg tenkte på det SHDR sier øverst på denne siden, at det er nettopp slik stemmene er i traileren som er hipt i Japan nå for tida. At stemmene er lagd slik fordi det er slik de mener det er tøft. Samtidig vet de at vi her i vesten ikke syns det er hipt, og at hvis de slipper en trailer ett sted, så sprer traileren seg over internett som ild i varmt hvetebrød og vil sikkert ikke bli like godt mottatt her hos oss som hvis de hadde fått til voice-acting som er hipt for oss i vesten.

 

Men du har GameCube? Ta og bestill det på nett eller noe, det koster neppe allverden, og du blir et mer opplyst menneske av å ha prøvd det.

6569214[/snapback]

Ja, takk, men det er jo nesten umulig å oppdrive, ihvertfall til en halvfornuftig pris. Eller vet du om noen steder, kanskje? :innocent:

Lenke til kommentar
Men du har GameCube? Ta og bestill det på nett eller noe, det koster neppe allverden, og du blir et mer opplyst menneske av å ha prøvd det.

6569214[/snapback]

Ja, takk, men det er jo nesten umulig å oppdrive, ihvertfall til en halvfornuftig pris. Eller vet du om noen steder, kanskje? :innocent:

6571559[/snapback]

Jeg så det faktisk på EB Games Aker Brygge brukt i går til 199,-. Si ifra hvis du er langt fra oslo, så ordner jeg det for deg (hvis ingen har kjøpt det i mellomtida.)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...