Gå til innhold

Første inntrykk Prey PC/X360

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hva sier folket om herligheten?

Har kommet over en del klager at spillet er for kort og kan fullføres på 4 timer.

Det er en ting som jeg ikke skjønner. Det virker som når et nytt spill slippes så skal man "skryte" av hvor god man er til å fullføre et spill på minst mulig tid.

Tok ikke mange timene etter Prey kom på Triton folk begynte å skrive at de hadde spilt det gjennom på noen timer. Hva er poenget med å rushe gjennom et så bra spill som dette? Samme skjedde med Half Life 2 Episode 1.

Nei sånne spill skal nytes. Jeg brukte 6-7 timer på Episode 1, og i Prey har jeg spilt mange timer og innen jeg er ferdig er jeg sikkert over 8-9 timer.

Sånne spill skal nytes og brukes lang tid på. Trikset er ikke spille for mange timer på engang. Da blir det fort litt kjedelig og spilleren vil fort bare komme seg til neste level fort så mulig.

Spiller du kanskje et par timer og tar en pause så vil det var mye lenger.

Jeg vet ikke hva som gjør at Prey er så bra som det er faktisk. Men jeg bare elsker det. Alt stemmer liksom. Historien, banene, grafikken, lyden, atmosfæren, kommentarene. Du merker fort at det er 3D Realms som står bak dette her.

Det er sånne spill som dette her som gjør at jeg fortsatt er en gamer selv om jeg snart blir 30 :)

Dette er nok en sterk kanditat for at det skal blir mitt Game of the year 2006.

Endret av avanore
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jepp netopp begynt og spille Prey eg og nå.

Er enige med deg der, eg og spiller litt og tar liksom pauser det syns eg er best :)

6536141[/snapback]

Kos deg med Prey :)

Skrevet

jeg elsker spillet, elsket demoen, etter demoen var prøvd forhåndsbestilte jeg det på flekken. Jeg fikk spillet dagen det kom ut, har enda ikke runna det, fordi jeg tar pauser sånn som du sier, nyter alt... :)

Håper spillet imponerer videre, at det liksom holder standarden hele veien igjennom! :thumbup:

Skrevet

må si at det er mange bra spill for tiden. Kjøpte meg motogp 06 for noen dager siden (hint hint avanore ;) ) har spilt demoen til prey, må si at jeg ble imponert! Og demoen til GRAW! :)

Skrevet

MotoGP 06 er helt rått :)

Kom over et mørkt sted og Tommy måtte slenge ut en kommentar selvfølgelig. Lurer på om han hinter til Doom3 her :D

Skrevet

Hahah,eg elsket kommentarene man fikk servert i demoen. Dem følger opp resten av spillet også ja? :love: Eg trur kansje eg må bestille meg dette ein gang,men foreløpig ser det ut til at eg bestiller MotoGP og Tomb Raider i første omgang ;)

Skrevet (endret)

Nå har jeg (desverre) rundet Prey.

Det var litt fengende.

Mislikte litt hele indianer themet, men tenkte ikke så mye på det egentlig.

Spillet er jo forholdsvis lett siden det er umulig å dø helt.

Var utrolig stilig i begynnelsen når du teleporter til den lille planeten inni monteren.

Stor Spoiler!

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Litt før slutten av spillet skal du drepe hu dama (var det Jen?) Selv valgte jeg å ta rørtanga. Den mest humane måten.. :p

Edit: Er det noen som vet tittelen på sangen som ble spilt i creditsen?

Edit: Hvis det er noen som sitter fast er det bare og spørre, slet litt selv med enkelte bosser.

Endret av LeGranDuc
Skrevet (endret)

*MÅ.. IKKE.. TRYKKE.. SPOILER..*

Har spillt en del jeg også, kommet meg ganske langt.

Det jeg digger på det spillet her er våpnene. Sinnsykt digg organisk feeling på de. Kjipt at jeg alltid går tomt for skudd.

Acid-gun er min favoritt til nå, heftig feeling i det våpenet.

Mini spoiler

Hva gjør de flyvendes blekksprutene med meg egentlig? De er stygge, jeg vurderte nesten å slutte å spille når jeg så dem første gang. :p

btw. jeg, kunne ikke la vær trykke på spoileren i posten over :(

Jeg har lite viljestyrke.

Edit:

Der var jeg ferdig med spillet ja, konge. :) Minst like bra som Q4.

Endret av xantir`
Skrevet

Jeg liker spillet veldig godt!

Det var litt kort, men gleden over å spille det var stor så det gjør ingenting.

Det jeg likte best med hele spillet var alle radiosendingene til Art Bell. Det er vel 8-9 forskjellige sendinger rundt om kring i skipet. Jeg har funnet alle.

Har man hørt en del på Art Bell før, så er dette utrolig morsomt.

Anbefaler alle til å sjekke opp litt rundt Art Bell, og spille gjennom spillet på nytt for å finne alle radiosendingene.

Skrevet (endret)

Har stoppet over stasjonene med Art Bell og hørt på dem :)

Angående lengden i spillet kommer litt på hvordan du spiller det.

Jeg tar meg god tid og prøver å få med meg det meste. Men jeg stopper liksom ikke opp 5 min for hvert nye rom jeg kommer inn i, men har min egen rythme.

Har spilt over 4 timer og er på "following her" så jeg vet ikke hvor lenge det er igjen.

Er mange bra puslespill i spillet og den jeg likte best hittil var vel "cube"

Tok noen minutter før jeg skjønte hva som måttes gjøres :)

Endret av avanore
Skrevet (endret)

Angående Deathwalk så synes jeg det er helt topp.

Du kan ikke dø og må reloade, men kommer til en slags verden der du må skyte ned spøkelser for å få mere liv og spirit.

Quote George Broussard 3D Realms fra forumet

"You can achieve the same results with lots of quick saves, even during a boss fight. If you quick save every 10 seconds, you will never lose progress in a game.

There is a massive audience of gamers out there that haven't played FPS games for 10 years. It's about time we started thinking about them.

All DeathWalk does is keep you from losing progress. It does make the bosses a little easier, but then again, most people are frustrated by really hard or complex bosses."

"Well, Prey was designed to be approachable to more than just core FPS players. That's why it has dynamic difficulty and DeathWalk. In hindsight, we should have allowed a slider to core players could make the dynamic difficulty system harder. That was an oversight.

But still, the goal was to have everyone be able to finish the game. The worst thing you can do is make a game and people stop 50% through it. I'd rather more people finish, than not, and error on being too easy, than too hard."

"Only from the most hardcore of core players. Your average player will enjoy and appreciate the feature.

I do agree with you, but I just think it only affects a small portion of the overall audience. Most people play games to see and do cool things, and not be challenged at a very high level, by combat."

"Ultimately I think a lot of people will come to appreciate DeathWalk once they play Prey, then play their next FPS without it. I went from Prey to Sin Episodes and I loved Sin, but missed the DeathWalk I kept forgetting to quicksave and lost a fair bit of progress."

"DeathWalk is not God mode at all. It's simply a persistant quick save. You don't lose progress. You still have some time penalty for dying (10 seconds or so - more if you try to shoot Wraiths to get full spirit or health)."

Endret av avanore

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...