Gå til innhold

Vyke - diskuter den her!


Anbefalte innlegg

Er det andre som har problemer med programmet. Det vil ikke logge på og det står "the remote name could not be resolved:/www.vyke.com" i loggen.

7939457[/snapback]

Hatt litt trøbbel de siste dagene ja. Fungerte dog bra sist jeg sjekka.

7939565[/snapback]

 

Jeg har bare brukt det sporadisk i det siste, men har ikke merket noe.. men en ting jeg har merket nå, er at om du sender flere meldinger så leverer den dem oppstykket, mens den i starten leverte alt som en som når du sender fra vanlig mobil... det er mulig det bare er min mobil som er litt mongo på oppdeling... noen som kan teste på f.eks Nokia om den blir oppstykket? Det er ikke så kult, men ikke noe jeg kan gjøre noe med... :\

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bare brukt det sporadisk i det siste, men har ikke merket noe.. men en ting jeg har merket nå, er at om du sender flere meldinger så leverer den dem oppstykket, mens den i starten leverte alt som en som når du sender fra vanlig mobil... det er mulig det bare er min mobil som er litt mongo på oppdeling... noen som kan teste på f.eks Nokia om den blir oppstykket? Det er ikke så kult, men ikke noe jeg kan gjøre noe med... :\

7953973[/snapback]

Blir hele hos meg med n73.

 

NB: twin peaks: kongeserie!

Lenke til kommentar

sitter for øyeblikket i mexico, og kunne tenkt meg å bruke vyke for å ringe litt billig hjem.

 

dro på netcafé og registrerte meg og printet ut instillingene, dro til wifi sone og prøvde.. Nå har jeg prøvd og prøvd på diverse nettverk, men jeg får alltid registrering mislyktes, og at wlan ikke er tilgjengelig for telefoni når jeg prøver å ringe..

Bruker e60 med vyke IP.

Tips?

Skrevet fra e60:)

Lenke til kommentar
sitter for øyeblikket i mexico, og kunne tenkt meg å bruke vyke for å ringe litt billig hjem.

 

dro på netcafé og registrerte meg og printet ut instillingene, dro til wifi sone og prøvde.. Nå har jeg prøvd og prøvd på diverse nettverk, men jeg får alltid registrering mislyktes, og at wlan ikke er tilgjengelig for telefoni når jeg prøver å ringe..

Bruker e60 med vyke IP.

Tips?

Skrevet fra e60:)

7960880[/snapback]

 

Du trenger ikke å bruke Vyke IP.. de har et lite program i java der du går inn og ringer et nummer i norge, så blir du oppringt og når du tar den blir den du skal ringe til oppringt.. kronglete forklart, men det funker :) Blir nok litt dyrere enn WLAN, men fortsatt rimelig...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men da må han jo betale for å motta samtale så litt av poenget faller bort, med mindre en har en fast-tlf eller noe i nærheten da.

7964790[/snapback]

 

Nei? Du blir jo oppringt fra en telefon i det landet du er i...

 

Vyke funker vel omtrent slik:

 

Din tlf -> vyke gateway -> internett -> vyke gateway 2 -> hans telefon

Lenke til kommentar
sitter for øyeblikket i mexico, og kunne tenkt meg å bruke vyke for å ringe litt billig hjem.

 

dro på netcafé og registrerte meg og printet ut instillingene, dro til wifi sone og prøvde.. Nå har jeg prøvd og prøvd på diverse nettverk, men jeg får alltid registrering mislyktes, og at wlan ikke er tilgjengelig for telefoni når jeg prøver å ringe..

Bruker e60 med vyke IP.

Tips?

Skrevet fra e60:)

7960880[/snapback]

 

Har du riktig oppsett for Nokia E60?

 

Oppsett:

 

Brukernavn: xxxx Passord: xxxxx

Here is a short explanation on how to set up a Nokia E60 to work with Vyke.

 

1. Register WiFi

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on Access points,

then options and New access point,

choose Use default settings.

- Connection Name: Your Choice

- Data bearer: Wireless LAN/WLAN netw. name: Search for netw. Here choose your WiFi

You have now registered your first WiFi to your phone

 

2. Register SIP Account

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on SIP settings,

then options and Add new

choose Use default profile

- Profile name: Your Choice

- Service profile: IETF

- Default access point: The WiFi you registered in the first step

- Public user name: your sip username + @ sip.maskina.com (e.g [email protected])

- Use compression: No

Registration When needed

Use security: No

 

Proxy server settings:

- Proxy server address: sip.maskina.com (case sensitive, use small letters)

- Realm: sip.maskina.com (case sensitive, use small letters)

- Username: Your Vyke SIP user name

- Password: Your Vyke SIP password

- Allow loose routing: Yes

- Transport type: UDP

- Port: 5060

 

Registrar server settings

- Registrar serv. addr: sip.maskina.com (case sensitive, use small letters)

- Realm: sip.maskina.com (case sensitive, use small letters)

- Username: Your Vyke SIP user name

- Password: Your Vyke SIP password

- Transport type: UDP

- Port: 5060

 

3. Register Internet tel. settings

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then connections.

- Click on Internet tel. settings,

then options and New profile

- Name: Your Choice

- SIP Profiles: Choose the profile created in step 2

 

4. Set up easy access to connecting the call system

- Go into the main menu, click on tools

- Choose settings and then phone.

- Click on Standby mode, browse down to Active standby apps

- With Shortcut 1 highlighted, click option and then Change

Browse down to Internet telephone and click ok with this highlighted

 

The phone will register with the service but you have do this manually by clicking on the first icon in the top menu on the main display.

Here chose preferred profile: your registered profile

Registration status: click to register

 

Lykke til!

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Skal til Danmark/Tyskland i 5 dager nå. Burde jeg anskaffe meg Vyke til turen? Har Djuice kontant per dags dato.

8170871[/snapback]

Da må du bytte til abonnement om du skal bruke det til sms (prepaid har ikke gprs-støtte utover mms i utlandet), eller ha wifi\finne tlf-kiosker der om det skal lønne seg.

8171694[/snapback]

 

 

den regelen gjelder netcom ikke telenor. jeg har hatt djuice kontant og har kunnet sende mms i danmark og tyskland. så skaff deg vyke til turen

Endret av akakulings
Lenke til kommentar
Skal til Danmark/Tyskland i 5 dager nå. Burde jeg anskaffe meg Vyke til turen? Har Djuice kontant per dags dato.

8170871[/snapback]

Da må du bytte til abonnement om du skal bruke det til sms (prepaid har ikke gprs-støtte utover mms i utlandet), eller ha wifi\finne tlf-kiosker der om det skal lønne seg.

8171694[/snapback]

 

 

den regelen gjelder netcom ikke telenor. jeg har hatt djuice kontant og har kunnet sende mms i danmark og tyskland. så skaff deg vyke til turen

8173193[/snapback]

Ehm, jeg sier jo at prepaid ikke har gprs-støtte UTOVER mms ;) mms funker fint, men ikke wap\vyke\opera mini osv fordi gprs-kostnad ennå ikke oppdateres i real-time noe som er påkravd for kontantkort så du ikke går i minus.

Lenke til kommentar
Skal til Danmark/Tyskland i 5 dager nå. Burde jeg anskaffe meg Vyke til turen? Har Djuice kontant per dags dato.

8170871[/snapback]

Da må du bytte til abonnement om du skal bruke det til sms (prepaid har ikke gprs-støtte utover mms i utlandet), eller ha wifi\finne tlf-kiosker der om det skal lønne seg.

8171694[/snapback]

 

 

den regelen gjelder netcom ikke telenor. jeg har hatt djuice kontant og har kunnet sende mms i danmark og tyskland. så skaff deg vyke til turen

8173193[/snapback]

Ehm, jeg sier jo at prepaid ikke har gprs-støtte UTOVER mms ;) mms funker fint, men ikke wap\vyke\opera mini osv fordi gprs-kostnad ennå ikke oppdateres i real-time noe som er påkravd for kontantkort så du ikke går i minus.

8173240[/snapback]

 

har da fått wapen og vyke til å fungere fint med kontantkort fra telenor. da det har vært prepqaid operatør

Lenke til kommentar
har da fått wapen og vyke til å fungere fint med kontantkort fra telenor. da det har vært prepqaid operatør

8173265[/snapback]

Lenge siden? Kjenner flere som prøvde før og hadde telenor og da var det ikke støttet. Kan hende det er støtte for det i noen land, men tror ikke det er utbredt da de færreste operatører har mulighet til å beregne gprs-kostnad i real-time. Kan hende det funekr i Danmark fordi telenor selv har nett der.

Lenke til kommentar
har da fått wapen og vyke til å fungere fint med kontantkort fra telenor. da det har vært prepqaid operatør

8173265[/snapback]

Lenge siden? Kjenner flere som prøvde før og hadde telenor og da var det ikke støttet. Kan hende det er støtte for det i noen land, men tror ikke det er utbredt da de færreste operatører har mulighet til å beregne gprs-kostnad i real-time. Kan hende det funekr i Danmark fordi telenor selv har nett der.

8173337[/snapback]

 

 

funka i sverige lenge før telenor kjøpte vodafone. og det funka med noen andre operatører i noen andre land og . så det er bare og finne ut hvilken operatør som støtter det. og bruke den

Lenke til kommentar

Angående programmet Pifler har laget (SendSMS), genialt program! Vet noen hvor/hvordan programmet lagrer kontaktene man legger inn? Om dette legger seg i en lur fil et eller annet sted som jeg kunne tatt backup av, og ikke minst kopiert til flere maskiner, det hadde vært kjekt da jeg benytter meg av flere maskiner daglig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...