Gå til innhold

TEST: Samsung SyncMaster 204B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit:
"SED monitors shouldn't break a sweat displaying 6400 by 4800"
Hørtes dyrt ut, da vil jeg heller ha en laserskjerm. :cool:

6532278[/snapback]

Det høres bra ut. Da har vil minst tre lovende teknologier: SED, OLED og Laser.

 

Laser høres veldig lovende ut. Jeg er spent på om de vil bruke bakprojeksjon, så de kan få fleksible oppløsninger. Isåfall vil de få en ekstrem fordel i forhold til de andre teknologiene.

 

Hva med en laser-TV?Laser-TV

6532343[/snapback]

Bakprojeksjons Laser-TV høres instinktivt ut som en dårlig idé uten at jeg vet hvordan det fungerer. For det første høres det ut som om det kan bli svært dyrt å få nok laserstyrke til at lysstyrken blir bra nok. Jeg tror også det kan bli et problem med presisjon pga varm luft og kald luft inne TVen som bryter lyset liff forskjellig og dermed forstyrrer lyset. Til slutt så er det vel snakk om enn metode med en stråle som sveiper over skjermen, altså samme problemer med flimring som CRT og DLP. Vel, det er i hvertfall mine antagelser før jeg har sett prinsippskissen og en grundig forklaring.

6534298[/snapback]

Jeg skal ikke utelukke det du sier, men les i den siste linken:
Bakprojeksjons TV-en Mitsubishi viste frem i Japan, baserer seg på DLP- teknologi, men da med laser som lyskilde.
Lenke til kommentar
ATWindsor: Har nylig kjøpt meg en Viewsonic VP2030b. Er veldig fornøyd med den. Knall bilde, tynne rammer, ergonomi til tusen, og den klarer lavere oppløsninger bedre enn mye annet jeg har sett. Spiller nå stort sett i 1600x1200 dog, men Oblivion funker greit i 1280x1024 ihvertfall. Har heller ikke lagt merke til no særlig etterslep i spill som NFS, Quake3 og CS Source.

 

Til alle som lurer på hvilke paneler som blir brukt i ulike skjermer, ta en titt på Flatpanels.dk  ;)

6534300[/snapback]

 

Jeg skal sjekke det ut, hvordan oppfatter du svartnivået, og responstiden? Har ikke MVA-panel litt treg respons på grå til grå?

 

AtW

6535616[/snapback]

flatpanels.dk forumtråd

Lenke til kommentar
ATWindsor: Har nylig kjøpt meg en Viewsonic VP2030b. Er veldig fornøyd med den. Knall bilde, tynne rammer, ergonomi til tusen, og den klarer lavere oppløsninger bedre enn mye annet jeg har sett. Spiller nå stort sett i 1600x1200 dog, men Oblivion funker greit i 1280x1024 ihvertfall. Har heller ikke lagt merke til no særlig etterslep i spill som NFS, Quake3 og CS Source.

 

Til alle som lurer på hvilke paneler som blir brukt i ulike skjermer, ta en titt på Flatpanels.dk  ;)

6534300[/snapback]

 

Jeg skal sjekke det ut, hvordan oppfatter du svartnivået, og responstiden? Har ikke MVA-panel litt treg respons på grå til grå?

 

AtW

6535616[/snapback]

flatpanels.dk forumtråd

6536378[/snapback]

 

Hmm, står vel mellom dell sin 2007FP og viewsonicen kanskje, mener å huske at det har vært litt rykter med noe problemer med 2007FP, men kan ikke helt huske hva det var. 2007FP ser ut til å bruke to forskjellige paneler også, et S-IPS og et S-PVA, er det noen særlig forskjell på disse?

 

AtW

Lenke til kommentar
Hadde egentlig satt pris på om dere kunne testet Viewsonic VX2025wm, har kommet veldig bra ut i disse to (kvalitet/pris):

 

http://www.tomshardware.com/2006/06/27/xxl...lays/page5.html

 

http://www.behardware.com/articles/619-5/u...-6-8-16-ms.html

6533977[/snapback]

 

Ser du på den nederste testen jeg postet på forrige side skal dette med forskjellige paneler på Dell sine skjermer være tatt opp. ene skal visst være svært bra, andre mindre bra?

Lenke til kommentar
Hadde egentlig satt pris på om dere kunne testet Viewsonic VX2025wm, har kommet veldig bra ut i disse to (kvalitet/pris):

 

http://www.tomshardware.com/2006/06/27/xxl...lays/page5.html

 

http://www.behardware.com/articles/619-5/u...-6-8-16-ms.html

6533977[/snapback]

 

Ser du på den nederste testen jeg postet på forrige side skal dette med forskjellige paneler på Dell sine skjermer være tatt opp. ene skal visst være svært bra, andre mindre bra?

6541770[/snapback]

 

Hmm, virker som S-IPS er bedre, untatt på filmer? De snakker om at S-IPS har mer "twinking" hva enn det betyr.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Er ikke DHCP automatisk tildeling av IP-adresser i nettverk? Sist jeg sjekka har ikke skjermer IP-adresser?

 

Hvor ille er forresten innsynsvinkel-problemet med skjermen?

7646872[/snapback]

 

Sorry, mente HDCP :blush::p

Lett å gå seg vill i fokortelsene..

 

Men er veldig interessert i og få vite om denne skjermen har den berømte støtten for High-Bandwidth Digital Content Protection (HDCP) slik som sine brødre/søstre, f.eks. 205BW.

 

Er vel nødvendig for å se HD-film etterhvert ;)

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...